Gå til innhold

Fastelavensboller, fyll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en liten samling i morgen med familien (alle aldre) og tenkte det hadde vært gøy å servere fastelavensboller med litt forskjellige fyll 😊 

Så hva slags fyll liker dere å bruke? Noen gode forslag? 😄

Anonymkode: d9ecc...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage fastelavnsboller og servere noen med vaniljekrem og bringebærkrem, og noen med krem og jordbærsyltetøy.

I Danmark fyller de gjerne bollene med marsipanremonce og vaniljekrem før de stekes, sånn som i denne oppskriften (som jeg ikke har prøvd). 

• Hjerte 1
Skrevet

Sjokoladekrem, vaniljekrem. Og den det vanlige fyllet med krem og syltetøy. 

Anonymkode: a2d80...630

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Litt på siden, det ser fint ut på bilder med boller delt i to med krem i mellom, men det er svært upraktisk når de skal spises.  Har alltid kremen ved siden av.

Endret av skrue
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
skrue skrev (3 minutter siden):

Litt på siden, det ser fint ut på bilder med boller delt i to med krem i mellom - men det er svært upraktisk når de skal spises.  

Det er helt sant, jeg kan ikke tenke meg mye som "søler" mer. :) Men som du sa, det ser lekkert ut. Jeg pleier ofte å servere "fyllet" i skåler for seg selv, så kan alle ta det de vil i den mengden de vil. Det er ikke like lekkert, men veldig praktisk. :)

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, Brunhilde said:

Det er helt sant, jeg kan ikke tenke meg mye som "søler" mer. :) Men som du sa, det ser lekkert ut. Jeg pleier ofte å servere "fyllet" i skåler for seg selv, så kan alle ta det de vil i den mengden de vil. Det er ikke like lekkert, men veldig praktisk. :)

Jeg redigerte litt på det jeg skrev, så det du siterer er ikke helt det samme som jeg endret til. Bare litt utbrodering dog.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg lager vanlige boller og sprøyter vaniljekrem inni før steking, pensler med smør og ruller i sukker før servering. Godt!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Her i huset går vi for en sunnere variant.

Har på at lag makrell-i-tomat i mellom ☺️

Anonymkode: 0a723...254

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her i huset går vi for en sunnere variant.

Har på at lag makrell-i-tomat i mellom ☺️

Anonymkode: 0a723...254

Men da snakker du jo om noe annet enn fastelavnsboller.

Skrevet

Jeg synes den svenske varianten med mandelmasse inni er veldig god (de kaller det vel semlor - det finnes sikkert mange oppskrifter).

Anonymkode: ffa25...736

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å bake boller som jeg fyller med hjemmelaget eggekrem (vaniljekrem) før steking. Blir knallgodt og anbefales!

Endret av Khloe
Skrevet

Smør, bringebærgele og krem er min favoritt. 

Anonymkode: 9ae8d...87e

Skrevet

Sikkert kjempegodt med Lemoncurd

Anonymkode: 35ab6...6b2

Skrevet

Liker best brunost på hveteboller. Og smør, mye smør. 

Anonymkode: 45180...9bf

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å bruke annet enn vanlig krem inni og et melisdryss på toppen. Med alt mulig annet dilldall i blir det ikke fastelavensboller, synes jeg. 

Anonymkode: df3a1...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...