Gå til innhold

Fastelavensboller, fyll?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en liten samling i morgen med familien (alle aldre) og tenkte det hadde vært gøy å servere fastelavensboller med litt forskjellige fyll 😊 

Så hva slags fyll liker dere å bruke? Noen gode forslag? 😄

Anonymkode: d9ecc...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal lage fastelavnsboller og servere noen med vaniljekrem og bringebærkrem, og noen med krem og jordbærsyltetøy.

I Danmark fyller de gjerne bollene med marsipanremonce og vaniljekrem før de stekes, sånn som i denne oppskriften (som jeg ikke har prøvd). 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekrem, vaniljekrem. Og den det vanlige fyllet med krem og syltetøy. 

Anonymkode: a2d80...630

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, det ser fint ut på bilder med boller delt i to med krem i mellom, men det er svært upraktisk når de skal spises.  Har alltid kremen ved siden av.

Endret av skrue
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrue skrev (3 minutter siden):

Litt på siden, det ser fint ut på bilder med boller delt i to med krem i mellom - men det er svært upraktisk når de skal spises.  

Det er helt sant, jeg kan ikke tenke meg mye som "søler" mer. :) Men som du sa, det ser lekkert ut. Jeg pleier ofte å servere "fyllet" i skåler for seg selv, så kan alle ta det de vil i den mengden de vil. Det er ikke like lekkert, men veldig praktisk. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Brunhilde said:

Det er helt sant, jeg kan ikke tenke meg mye som "søler" mer. :) Men som du sa, det ser lekkert ut. Jeg pleier ofte å servere "fyllet" i skåler for seg selv, så kan alle ta det de vil i den mengden de vil. Det er ikke like lekkert, men veldig praktisk. :)

Jeg redigerte litt på det jeg skrev, så det du siterer er ikke helt det samme som jeg endret til. Bare litt utbrodering dog.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager vanlige boller og sprøyter vaniljekrem inni før steking, pensler med smør og ruller i sukker før servering. Godt!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går vi for en sunnere variant.

Har på at lag makrell-i-tomat i mellom ☺️

Anonymkode: 0a723...254

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her i huset går vi for en sunnere variant.

Har på at lag makrell-i-tomat i mellom ☺️

Anonymkode: 0a723...254

Men da snakker du jo om noe annet enn fastelavnsboller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den svenske varianten med mandelmasse inni er veldig god (de kaller det vel semlor - det finnes sikkert mange oppskrifter).

Anonymkode: ffa25...736

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bake boller som jeg fyller med hjemmelaget eggekrem (vaniljekrem) før steking. Blir knallgodt og anbefales!

Endret av Khloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke falle meg inn å bruke annet enn vanlig krem inni og et melisdryss på toppen. Med alt mulig annet dilldall i blir det ikke fastelavensboller, synes jeg. 

Anonymkode: df3a1...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...