AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Jeg er ansatt og tillitsvalgt så jeg får høre mye forskjellig fra de jeg jobber med. Nå har det seg slik at jeg kommer til å klatre litt på et ansvarsområdet og må ta med meg et par stk videre for dette. Jeg skal forsøke å gjøre dette så anonymt som mulig. Et par kollegaer har klaget så mye på ei som jobber helg i blant. Det sies at hun setter igjen ekstra jobb, rydder ikke etter seg, setter ikke nødvendige gjenstander til lading. Så når disse kommer på mandag morgen så sliter de med å få gjort sitt arbeid. Både jeg og leder har vært i flere samtaler med den det gjelder og forsøkt å rette opp i det. Vi har desverre ikke mulighet til å komme først på mandagene for å se dette selv. Så hender det at jeg jobber helger også. Da er de som kommer på mandager så fornøyde for ting er gjort riktig i de helgene. Forrige helg så kjørte vi en test. Da skulle egentlig hun damen jobbe helg, men vi endret det oss i mellom og jeg jobbet i stedet for henne. Dette var ingen andre klar over, for vi skulle nå se hva slags klager som kom. Når jeg kom for å jobbe den helgen så kom jeg til rot, skitt og at ting ikke var ladet opp. Det var ikke nødvendig utstyr satt frem, slik det skal og ting var virkelig ikke på stell. Noe som fører til ekstra jobb en lørdag morgen. Dette har ikke jeg møtt tidligere når de vet at det er jeg som skal jobbe. Så jeg ryddet opp og gjorde alt som jeg pleier ut dagen. Mandagen kom og klagene kom tvert. Jeg sa klart ifra at jeg jobbet helgen pga endringer i planene og jeg vet at jeg har gjort jobben som før. Jeg har også tatt bilder av hva jeg kom til og hva jeg forlot i tilfelle det skulle bli noe tull. Jeg vet også at damen det gjelder har gjort mange rare valg og brukt lang tid på sin opplæring. Noe som har ført til irritasjonen over henne, men dette her var ufortjent. Går det virkelig an å oppføre seg slik? Anonymkode: 0e9f3...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Jepp. Det er hets. Hva planlegger du å gjøre med dette? Anonymkode: 09a76...d47 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Jepp. Slik er dessverre enkelte. Og jeg er sjeleglad for at dere tok en test. Nå håper jeg disse mobberen blir satt litt på plass. Har vært borti noen damer som jeg har jobbet med og som stadig klaget på en annen kollega. Tilslutt var jeg så lei at jeg gikk til ledelsen og sa at vedkommende fikk så mye ufortjent tyn, og at disse damene burde bli kalt inn på teppe for å forklare seg Anonymkode: 6d476...4ac 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp. Slik er dessverre enkelte. Og jeg er sjeleglad for at dere tok en test. Nå håper jeg disse mobberen blir satt litt på plass. Har vært borti noen damer som jeg har jobbet med og som stadig klaget på en annen kollega. Tilslutt var jeg så lei at jeg gikk til ledelsen og sa at vedkommende fikk så mye ufortjent tyn, og at disse damene burde bli kalt inn på teppe for å forklare seg Anonymkode: 6d476...4ac lillevill skrev (3 timer siden): Rett opp i dette ts. Stakkars dame. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jepp. Det er hets. Hva planlegger du å gjøre med dette? Anonymkode: 09a76...d47 Enkelte klarer alltid å prate seg unna ting, mens andre ikke er like gode. Jeg velger å ikke ta med mobberne videre opp i gradene. De blir ikke hørt med klagene sine, noen gang. De fikk en advarsel for hva jeg møtte da jeg ankom jobb og for mobbing på arbeidsplassen. Vi skal også ha et møte med hovedtillitsvalgt om mobbing og den slags. Anonymkode: 0e9f3...3d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå