Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber mye denne uka og kom derfor til å tenke på jobbbelastning og hvor mye jobb folk synes er greit. 

Hvor mye er det meste du har jobbet i løpet av en uke? Følte du at det gikk greit og hvor mye kunne du ha jobbet på fast basis uten å slite deg helt ut?

Anonymkode: 6a12f...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå jobber jeg ca 70 timer i uka, og synes det er helt greit (10 timer man-lør, 8 t søndag). I fjor på denne tiden gikk jeg 12 timer 7 dager i uken, altså minst 82 timer i uka, og det synes jeg ble for mye... Slet med stress-symptomer, og klarte ikke roe nervene når jeg hadde fri. 

(Jobber 1:1 rotasjon)

Anonymkode: 3a120...6b0

Skrevet

Jobba 80 timers uker i et par år da jeg var nyutdannet (turnus) Gikk helt greit. Ung og frisk. Men nå hadde jeg ikke orket det.

Anonymkode: 79ee5...afc

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber mye denne uka og kom derfor til å tenke på jobbbelastning og hvor mye jobb folk synes er greit. 

Hvor mye er det meste du har jobbet i løpet av en uke? Følte du at det gikk greit og hvor mye kunne du ha jobbet på fast basis uten å slite deg helt ut?

Anonymkode: 6a12f...e99

Jeg jobber ca. 55 timer i uka relativt fast (har gjort det siden i høst), og synes det fungerer helt fint. Har ikke særlig med forpliktelser når det kommer til privatlivet, så da er det ikke så gæli. Kroppen takler det helt fint (men det er jo ikke akkurat voldsomt mye over normal arbeidsuke).

Det meste jeg har jobbet i løpet av en uke har vært i forbindelse med reise- og prosjektjobbing, og har grenset til det ekstreme; 16 timers dager, syv dager i uken. Det gikk fint før, selv om jeg klart ble sliten. Som ung med dollartegn i øya var det bare moro. I dag (15 år etterpå) hadde jeg ikke klart det.

Anonymkode: f844d...d54

Skrevet

Jobbet mye i 3 måndter nå. Mye koronafravær og krise.  Jobbet ca 250% i januar, men det skal sies at en av jobbene er hvilende. Fikk etterhvert problemer med å sove, fikk i meg for lite mat (doble vakter i smittevernsutstyr), gikk ned i vekt og fikk hjertebank.  På det verste gikk jeg fra jobb til jobb i 5 dager og var bare hjemom for å hente rene klær.

Har heldigvis roet seg nå, og tenker at dette var litt på grensen. Samtidig får man et slags ekstra gir når det er kriser og jeg har nok fått utbetalt den høyeste månedslønnen i mitt liv. 

Anonymkode: 1cfe7...be4

Skrevet

Jeg jobbet 120% stilling i 10 år. Nå jobber jeg 100% i en mer fleksibel jobb. Jobber jeg ekstra en periode, avspaserer jeg senere.

Anonymkode: fb571...d37

Skrevet

Kommer an på hva jobben går ut på. Har jobba lenge, av og til som sovende nattevåk, og vakt. Det er jo lett. Har også jobba fysisk 14 timer, og sånt orker Jeg ikke hver dag.

Anonymkode: 43db9...a50

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jobbet mye i 3 måndter nå. Mye koronafravær og krise.  Jobbet ca 250% i januar, men det skal sies at en av jobbene er hvilende. Fikk etterhvert problemer med å sove, fikk i meg for lite mat (doble vakter i smittevernsutstyr), gikk ned i vekt og fikk hjertebank.  På det verste gikk jeg fra jobb til jobb i 5 dager og var bare hjemom for å hente rene klær.

Har heldigvis roet seg nå, og tenker at dette var litt på grensen. Samtidig får man et slags ekstra gir når det er kriser og jeg har nok fått utbetalt den høyeste månedslønnen i mitt liv. 

Hvor mye fikk du utbetalt? Er du sykepleier?

Anonymkode: fe2c6...4ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 16.39):

Det høres ikke bra ut... Ta vare på deg selv. ♥️

Anonymkode: b004f...4bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...