Marihønepøne Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Jeg lurer på om noen her kjenner til informasjon eller pågående forskning på hvorvidt Novavax kan brukes som oppfriskningsdose etter vaksinering med Pfizer/Moderna? Jeg finner absolutt ingenting om det, men synes det er underlig hvis jeg er den første som tenker tanken om at jeg heretter heller kunne ønske å vaksineres med Novavax istedenfor Pfizer/Moderna. 1
IdaC Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Jeg mener å ha lest at det ikke skal tas som boosterdose, at det er for de som ikke allerede er vaksinert. Skal se om jeg ikke klarer å finne den info igjen.
IdaC Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 https://www.dt.no/ny-vaksinetype-kommer-til-drammen-dette-vet-vi-om-den/s/5-57-1848076 Her er info 😊
zemer Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Leste tidligere at den er laget på samme måte som influensavaksine og er i to doser. Ikke som 3 eller 4 dose etter mrna vaksinene. Dette er vel ett alternativ til de som ikke kan eller vil ha mrna.
Marihønepøne Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2022 Takk for svar Har ikke plussabonnement på Drammens Tedende, dessverre, så får ikke lest. Jeg er klar over at den distribueres i Norge først og fremst for de som ikke er blitt vaksinert med Pfizer/Moderna, men tenkte noen flere enn meg der ute har tenkt tanken at de etter hvert vil ønske å ta Novavax eller lignende istedenfor mrna-vaksinene, og om en eller annen instans hadde uttalt seg om hvor lang tid man i så fall muligens må vente i mellom eller om toget for mer ordinære vaksiner uansett er gått for alltid når man først har tatt Pfizer/Moderna. Jeg skjønner at ingen vet svaret på dette enda, men håpte noen hadde begynt å undersøke saken eller at noen hadde uttalt seg om hvorvidt noen i det hele tatt har tenkt tanken at det kunne vært interessant. 1
Anbefalte innlegg