Gå til innhold

Novavax som tredje dose

Marihønepøne

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen her kjenner til informasjon eller pågående forskning på hvorvidt Novavax kan brukes som oppfriskningsdose etter vaksinering med Pfizer/Moderna? 

Jeg finner absolutt ingenting om det, men synes det er underlig hvis jeg er den første som tenker tanken om at jeg heretter heller kunne ønske å vaksineres med Novavax istedenfor Pfizer/Moderna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at det ikke skal tas som boosterdose, at det er for de som ikke allerede er vaksinert. Skal se om jeg ikke klarer å finne den info igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tidligere at den er laget på samme måte som influensavaksine og er i to doser. Ikke som 3 eller 4 dose etter mrna vaksinene.

Dette er vel ett alternativ til de som ikke kan eller vil ha mrna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

Har ikke plussabonnement på Drammens Tedende, dessverre, så får ikke lest.

Jeg er klar over at den distribueres i Norge først og fremst for de som ikke er blitt vaksinert med Pfizer/Moderna, men tenkte noen flere enn meg der ute har tenkt tanken at de etter hvert vil ønske å ta Novavax eller lignende istedenfor mrna-vaksinene, og om en eller annen instans hadde uttalt seg om hvor lang tid man i så fall muligens må vente i mellom eller om toget for mer ordinære vaksiner uansett er gått for alltid når man først har tatt Pfizer/Moderna. Jeg skjønner at ingen vet svaret på dette enda, men håpte noen hadde begynt å undersøke saken eller at noen hadde uttalt seg om hvorvidt noen i det hele tatt har tenkt tanken at det kunne vært interessant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...