AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 Burde jeg først spise veldig lite i foreksempel 3-6 uker før jeg skal starte opp med å trene ? Jeg har veldig mye slapp hud på armene og under armene og bakpå ryggen og magen som da er verst… jeg vil være smidig og tynn men gjerne litt muskler. En feminin look om dere skjønner.. men jeg kan vel ikke starte opp med lette manualer nå for da blir vel alt dette fettet bare til muskel kuler hvis jeg blir veldig flink til å trene med repetisjoner ?? jeg er 1,63 høy og veier 52 kilo. Utifra vekta skulle man egentlig ikke tro jeg kunne ha så mye fett på kroppen men jeg har faktisk det og mye av det kan kanskje komme av at jeg var overvektig som barn og ungdom men ble slank etter fylte 17. Nå er jeg 33 jeg har ikke trent siden jeg var 22 og DET kjennes så jeg skal bare begynne med å gå tur 5 gang i uka og hoppe tau, ta sittups og bruke en sånn gymstick til å gjøre øvelser med. Har åsså ordnet meg med sånne trenings strikk og bånd. Har manualer på 4 kilo som jeg skal starte med i første omgang. Som sakt : 10 år uten trening så vil ikke drepe gleden etter 1 dag. Ellers skal jeg spise kylling egg fisk nøtter yoghurt frokostblanding magre produkter osv. spiser ofte og lite for det er det jeg får til best. Nå ble dette et mye lengre innlegg enn det egentlig skulle bli, men bør jeg først gå ned i vekt eller vil fettet gå mer og mer bort av å endre på litt ting ? jeg forstår aldri noe når folk begynner med veldig kompliserte forklaringer… det er kanskje ikke vanskelig for alle,men jeg personoig syntes det kan bli veldig mye å skal lese seg opp til alt , og alle har så mange meninger + veldlg mye ‘’trenings språk ‘’ som jeg ikke er inne på.. er foreksempel bare et år siden jeg skjønte hva markløft er 😅 sier vel sitt ?😂 takker for råd så jeg ikke blir så brei / bred / bredere ? 🤣🤣 Anonymkode: 39cc9...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Du må til psykolog Anonymkode: a7496...3c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må til psykolog Anonymkode: a7496...3c4 Hvorfor? Jeg sitter her å ler så er ikke sånnt at jeg tar meg nær av det , men hvor ligger feil koblingen min mener du? Hva burde psykologen hjelpe meg med eller fortelle meg ? Anonymkode: 39cc9...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 26. februar 2022 #4 Del Skrevet 26. februar 2022 Fettet blir ikke omgjort til store muskelklumper om du ikke pumper jern (max tyngde og få repetisjoner) En trenger aldri gå ned i vekt ved kun slanking før en starter å trene, en må bare tilpasse treningen til hva kroppen tåler. En med svake knær skal ikke starte med løpeturer eller hoppetau, så lytt til kroppen og endre på trenings øvelsene i stedet for å kutte ut trening i flere dager pga vonter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg kan garantere deg at du absolutt ikke får for store muskler eller blir for brei pga muskler ved bruk av lette manualer. Selv ved ting styrketrening tar dette LANG tid og det er en utvikling man ser gradvis over tid. Altså saboterer du for deg seg hvis du går inn med restriksjoner allerede nå, for å unngå et "mandig utseende" eller noe slikt. Det må jobbes hardt for i lang tid for å utvikle muskler som du snakker om, særlig når du har litt ekstra hud eller fett å ta av. Anbefaler deg absolutt å trene styrketrening fordi det er mest effektivt for å stramme opp, men jeg startet med pilates og ble ganske greit strammet opp på den måten. Aller viktigst var det dog at jeg fikk mye bedre kontakt med de forskjellige musklene ved hjelp av pilatestreningen! Det gjorde at all trening senere var mer effektiv enn tidligere. Kontakt med musklene er alfa og omega! Konklusjonen; ikke vits i slankekur først, når du begynner å trene kommer kroppen til å få deg ned i fettprosent. Ned i fett, opp i muskler. Anonymkode: 5bd32...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. februar 2022 #6 Del Skrevet 26. februar 2022 Det tar årevis og få store svulmende muskler og for kvinner er det mye vanskeligere enn for menn. De kvinnene du ser som er kjempestore og muskuløse har som regel brukt steroider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antonetta Skrevet 26. februar 2022 #7 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Burde jeg først spise veldig lite i foreksempel 3-6 uker før jeg skal starte opp med å trene ? Jeg har veldig mye slapp hud på armene og under armene og bakpå ryggen og magen som da er verst… jeg vil være smidig og tynn men gjerne litt muskler. En feminin look om dere skjønner.. men jeg kan vel ikke starte opp med lette manualer nå for da blir vel alt dette fettet bare til muskel kuler hvis jeg blir veldig flink til å trene med repetisjoner ?? jeg er 1,63 høy og veier 52 kilo. Utifra vekta skulle man egentlig ikke tro jeg kunne ha så mye fett på kroppen men jeg har faktisk det og mye av det kan kanskje komme av at jeg var overvektig som barn og ungdom men ble slank etter fylte 17. Nå er jeg 33 jeg har ikke trent siden jeg var 22 og DET kjennes så jeg skal bare begynne med å gå tur 5 gang i uka og hoppe tau, ta sittups og bruke en sånn gymstick til å gjøre øvelser med. Har åsså ordnet meg med sånne trenings strikk og bånd. Har manualer på 4 kilo som jeg skal starte med i første omgang. Som sakt : 10 år uten trening så vil ikke drepe gleden etter 1 dag. Ellers skal jeg spise kylling egg fisk nøtter yoghurt frokostblanding magre produkter osv. spiser ofte og lite for det er det jeg får til best. Nå ble dette et mye lengre innlegg enn det egentlig skulle bli, men bør jeg først gå ned i vekt eller vil fettet gå mer og mer bort av å endre på litt ting ? jeg forstår aldri noe når folk begynner med veldig kompliserte forklaringer… det er kanskje ikke vanskelig for alle,men jeg personoig syntes det kan bli veldig mye å skal lese seg opp til alt , og alle har så mange meninger + veldlg mye ‘’trenings språk ‘’ som jeg ikke er inne på.. er foreksempel bare et år siden jeg skjønte hva markløft er 😅 sier vel sitt ?😂 takker for råd så jeg ikke blir så brei / bred / bredere ? 🤣🤣 Anonymkode: 39cc9.. Du kan begynne å trene( ikkje over trene),spise sunt og variert Endret 26. februar 2022 av Antonetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Del Skrevet 26. februar 2022 Om man er overvektig, spesielt i fedme-kategorien, så bør man absolutt gå ned i vekt før man begynner med trening, Men du er normalvektig, så da er det bare å begynne å trene, men tren deg likevel opp gradvis for å unngå overbelastning. Vil heller anbefale deg til å spise mer dersom du ønsker å bygge muskler. Anonymkode: 59c72...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde jeg først spise veldig lite i foreksempel 3-6 uker før jeg skal starte opp med å trene ? Jeg har veldig mye slapp hud på armene og under armene og bakpå ryggen og magen som da er verst… jeg vil være smidig og tynn men gjerne litt muskler. En feminin look om dere skjønner.. men jeg kan vel ikke starte opp med lette manualer nå for da blir vel alt dette fettet bare til muskel kuler hvis jeg blir veldig flink til å trene med repetisjoner ?? jeg er 1,63 høy og veier 52 kilo. Utifra vekta skulle man egentlig ikke tro jeg kunne ha så mye fett på kroppen men jeg har faktisk det og mye av det kan kanskje komme av at jeg var overvektig som barn og ungdom men ble slank etter fylte 17. Nå er jeg 33 jeg har ikke trent siden jeg var 22 og DET kjennes så jeg skal bare begynne med å gå tur 5 gang i uka og hoppe tau, ta sittups og bruke en sånn gymstick til å gjøre øvelser med. Har åsså ordnet meg med sånne trenings strikk og bånd. Har manualer på 4 kilo som jeg skal starte med i første omgang. Som sakt : 10 år uten trening så vil ikke drepe gleden etter 1 dag. Ellers skal jeg spise kylling egg fisk nøtter yoghurt frokostblanding magre produkter osv. spiser ofte og lite for det er det jeg får til best. Nå ble dette et mye lengre innlegg enn det egentlig skulle bli, men bør jeg først gå ned i vekt eller vil fettet gå mer og mer bort av å endre på litt ting ? jeg forstår aldri noe når folk begynner med veldig kompliserte forklaringer… det er kanskje ikke vanskelig for alle,men jeg personoig syntes det kan bli veldig mye å skal lese seg opp til alt , og alle har så mange meninger + veldlg mye ‘’trenings språk ‘’ som jeg ikke er inne på.. er foreksempel bare et år siden jeg skjønte hva markløft er 😅 sier vel sitt ?😂 takker for råd så jeg ikke blir så brei / bred / bredere ? 🤣🤣 Anonymkode: 39cc9...7a0 Raskeste måten å gå ned i vekt er kostendring, så ville startet med det. Så enkle løsninger som ikke bygger så mye muskelmasse Anonymkode: abc31...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Raskeste måten å gå ned i vekt er kostendring, så ville startet med det. Så enkle løsninger som ikke bygger så mye muskelmasse Anonymkode: abc31...dad Hallo! TS sier hun har en BMI på 19,6 - hun trenger ikke å gå ned i vekt! Heller omvendt; hun bør legge på seg mer muskelmasse og da må hun spise mer. Anonymkode: 59c72...18f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 Kjære trådstarter! Tråden stenges på grunnlag av følgende regel fra retningslinjene for Kosthold og livsstil. Sitat Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Du har nå en vekt i det nedre området for normalvekt og vil kunne komme i kategorien undervektig dersom du går ned i vekt. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg