AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 I hvor stor grad mistet dere eller fikk dere den endret, og når fikk dere den igjen? Jeg fikk veldig endret smakssans allerede 4 dager før påvist koronavirus. Hadde negative hurtigtester og testet med pcr rett og slett pga jeg syns det var merkelig med smakssansen. Og mistanken min stemte jo. Ble syk som de fleste i 3-4 dager, og nå etter to uker har jeg bare lette restsymptomer. Men smakssansen blir det bare verre og verre med. Enten smaker ting vondt, eller ingenting. Null matlyst. Begynner å gå opp for meg hvor nedsatt livskvalitet det er uten smakssansen i orden😞 Et underdrevet problem vil jeg si. Håper dere andre med erfaring vil dele disse. Så håper jeg virkelig på noen positive solskinnshistorier og at jeg ikke trenger å bekymre meg😌 Anonymkode: d7179...efe
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Hadde omtrent akkurat den samme opplevelsen som deg. Noen dager før positiv prøve fikk jeg endret smaksans. Alt smakte annerledes og vondt, egentlig. Ble gradvis bedre de neste ukene, og nå etter tre uker tror jeg at den er mer eller mindre grei igjen. Men har en og annen ting jeg spiser og drikker som ikke smaker som jeg forventer/antar etter tidligere erfaringer. Er sikker de ulik typene smaker som kommer i ulik tid tilbake. Men ja, er dritkjipt at alt man gleder seg til smaker vondt! Anonymkode: 51371...926
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Fikk endret smakssans tre dager etter positiv test. Alt smakte rart/bittert. Det varte i 4 dager, så begynte jeg gradvis å få normal smak igjen. Anonymkode: 57d2c...629
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Jeg testet positivt søndag som var. Har ikke vært veldig syk, men muskelverk og sår hals de første tre dagene. Tirs/ons ble jeg veldig tett, og all lukt og smak forsvant. Er bittelitt tett fortsatt, men mer i bihulene enn i nesa. Puster helt fint gjennom den, men smak og lukt er fortsatt fullstendig fraværende. Regnet med det var pga tettheten, men begynner å tvile litt nå... Innmari kjedelig, så håper også at det er som normalt snart! 🤞 Anonymkode: 899ca...569 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Alt smaker fortsatt KLOR Anonymkode: a4a6c...75d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Huff, ikke bare lovende svar så langt. Har heller aldri hørt om noen som bare får det verre og verre slik som meg. Jeg er skrubbsulten, men har egentlig ikke lyst på noe. Når jeg så forsøker å spise likevel så klarer jeg bare ikke mer enn et par biter fordi det smaker vondt eller absolutt ingenting. Veldig merkelig form for,smakssymptom med andre ord. Ikke hørt om andre som har hatt det slik på den måten😔 De fleste jeg leser om blir jo gradvis bedre etter 1-3 uker..Ikke verre😣 Begynner å bli redd. Anonymkode: d7179...efe
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Har long covid og har ikke hatt normal smakssans på over et år. Gjør noe med livskvaliteten helt klart. Anonymkode: f3095...347 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Gjelder det bare mtp corona? Kjæresten mistet smak og luktesans etter en ulykke med skade i hodet. Helt borte og har ikke kommet tilbake. 3-4 år siden. Det kan jo faktisk være farlig, han kjenner ikke branntilløp og gasslekkasjer. (Opplevd). I tillegg går det jo utover matlyst og glede over mat og drikke. Anonymkode: 272e6...7aa
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gjelder det bare mtp corona? Kjæresten mistet smak og luktesans etter en ulykke med skade i hodet. Helt borte og har ikke kommet tilbake. 3-4 år siden. Det kan jo faktisk være farlig, han kjenner ikke branntilløp og gasslekkasjer. (Opplevd). I tillegg går det jo utover matlyst og glede over mat og drikke. Anonymkode: 272e6...7aa Nei det er nok litt genetisk også, men det er kjent for å skje med en del ifm corona. Særlig Alta og Delta varianten. Ikke så vanlig for Omikron, men typisk meg å være blant de uheldige😔 Når det er sagt så har jeg ikke hatt influensa siden jeg var barn. Og da fikk jeg også kraftig endret smakssans husker jeg. Alt smakte veldig vondt. Og har ikke opplevd det siden, før nå da når jeg fikk Korona. Jeg har det helt likt i dag. Anonymkode: d7179...efe
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har long covid og har ikke hatt normal smakssans på over et år. Gjør noe med livskvaliteten helt klart. Anonymkode: f3095...347 Åååå…ikke skrem meg🙈🙁 Anonymkode: d7179...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå