Gå til innhold

Er det nødvendig å ha reiseforsikring i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gjelder dette om man skal til utlandet bare?

Anonymkode: 13d85...825

Skrevet

Jeg har bestandig hatt reiseforsikring, selv om jeg ikke reiser så ofte. Reiseforsikring gjelder så fort man går ut døra. Pappa ble frastjålet lommeboken sin på et offentlig sted i hjembyen, det ble dekt av reiseforsikringen. 

• Liker 3
Skrevet
Apekatten skrev (10 timer siden):

Jeg har bestandig hatt reiseforsikring, selv om jeg ikke reiser så ofte. Reiseforsikring gjelder så fort man går ut døra. Pappa ble frastjålet lommeboken sin på et offentlig sted i hjembyen, det ble dekt av reiseforsikringen. 

Jeg avslo nå men banken ringer hele tiden. Er det fordi de skal tjene penger eller fordi jeg er risikabel? Skal bare være i Norge. Jeg avslo fordi jeg skal se om det er andre mer rimelige forsikringer der jeg kan ha flere forsikringer i 1, til rimeligere pris.

Skrevet

Man burde vel ha reiseforsikring om man bare tar en tur til butikken.

Anonymkode: 3ca36...181

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke nødvendig.

Det er ingen muligheter for å bli frastjålet lommebok eller veske i Norge. Det er heller ingen mulighet for å knuse telefonen innenfor landegrensene. Man blir ikke syk og må avbestille innlandsturer, og det er ikke sjans at man må reise hjem fra en innlandstur pga noe akutt.
Tyver som vurderer stjele jakker på utesteder sjekker om personen er norsk først, for da kan dem ikke stjele jakka...
Om du er på hotellferie/hytteferie i Norge, så blir du ikke så syk at du må utsette hjemreisen, så du har ikke behov for å dekke ekstra overnatting, sånt skjer kun i utlandet.
Det fine med å kun reise i Norge er at bagasjen aldri blir skadet heller, man må over landegrensene før bagasje kan ta skade.

Anonymkode: 53ddb...577

• Liker 4
Skrevet

Altså, hvis jeg blir skadet, må jeg da ha reiseforsikring selv om det skjer i Norge? Eller blir utgiften høy for meg da og? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså, hvis jeg blir skadet, må jeg da ha reiseforsikring selv om det skjer i Norge? Eller blir utgiften høy for meg da og? 

Det trenger du ikke reiseforsikring for

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 22.15):

Kofferten din og all bagasjen kan bli stjålet i Norge også. Vesken din kan bli stjålet, med mobilen og andre verdisaker som lommebok med kort i osv.

Du får medisinsk behandling overalt i Norge som norsk borger. Men du kan få erstatning via reiseforsikringen om du brakk beinet på tur i fjellet, for eksempel.

Anonymkode: c8177...f5a

Skrevet
On 2/25/2022 at 10:52 PM, Apekatten said:

Hvor mye penger fikk han tilbake da? Og hvor mye har han betalt for forsikringen gjennom årene?

Vi har forsåvidt reiseforsikring, men det er ikke fordi vi tenker vi trenger det her i Norge.

Anonymkode: 0fa3e...c10

• Liker 1
Skrevet

Jeg har reiseforsikring året rundt. Telefonen min knuste en gang jeg var ute på byen, fikk ny på forsikringen. Jeg fikk også igjen penger for utlegg til taxi til legevakt da noen trampet på foten min, og den hovnet opp. Så ja; lurt med reiseforsikring uansett. 

Anonymkode: d351f...fa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor mye penger fikk han tilbake da? Og hvor mye har han betalt for forsikringen gjennom årene?

Vi har forsåvidt reiseforsikring, men det er ikke fordi vi tenker vi trenger det her i Norge.

Anonymkode: 0fa3e...c10

Dette er noen år siden, da det var mer vanlig å ha kontanter. Husker ikke hvor mye han hadde, men det var noen tusenlapper. Han fikk igjen det han hadde i kontanter og det lommeboken var verdt.  

Han har nok betalt mer i forsikring enn han har fått igjen, tenker jeg. Men man kan jo være uheldig å miste verdisaker av større verdi. 

Skrevet

Er du ute og sykler og knuser telefon og tenner dekker reiseforsikringen det. 

Anonymkode: b472f...f8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 22.15):

Ja, da er jo tingene dine forsikret så fort du går ut døra hjemmefra.

Anonymkode: 0d79c...b0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...