Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste lurt på om jeg var gravid..Første tegnet var klart, uteblitt mens og senere litt ømme bryster. 

Nå skulle jeg isåfall være i 6. svangerskapsuke og håpet har steget som mensen ikke har kommet tilbake. Men så, tar graviditetstest en uke etter forventet mens, den er negativ. Etter samleie for en uke tilbake begynner jeg å blø midt på natten, ikke mye men nok til å få en flott liten flekk i senga. Blir såklart veldig redd først, men leser det er normalt at det kan komme litt blod etter sex. Så prøver ta det med ro og det gir seg etter denne lille flekken. Men så begynner det komme litt gulbrunt, tenker det er rester.. men det kom 3 dager etter.. Nå en uke etter kommer det plutselig mer igjen, våt blodig truse plutselig på kvelden. Ikke mye men er ferskt og jeg er redd for at jeg har en spontanabort på gang. Testene er fremdeles negative idag og i går. Kan det være noe annet? Erfaringer fra dere som har opplevd dette? Skal såklart til legen over helga, men er jo bekymret..så håper noen kan veilede til litt mer oppklaring her, er så fælt å vente uansett hvor lenge! 

Anonymkode: d2433...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har negative tester er du ikke gravid. Det kan være en spontanabort, men gravid er du ikke.

Anonymkode: 955b7...a07

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tatt covid vaksine?

Mange får rare problemer med kroppen etter den dritt vaksinen, særlig kvinner

Anonymkode: 883a9...f78

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, for ca 8 mnd siden, hadde covid for 1 mnd siden 😖 Men burde ikke de symptomene kommet før i såfall?

Skrevet

Så jeg kan utelukke gravid nå? Har aldri hatt forsinket mens før, så kunne ikke skjønne annet.. ååh, så frustrerende å ikke vite sikkert.. 

Skrevet

Om du ikke hatt fått positiv test på noe tidspunkt så er du ikke gravid, og går dermed ikke gjennom noen spontanabort heller. Høres ut som hormonkluss, at du enten fikk eggløsning på et senere tidspunkt enn vanlig (ikke uvanlig om du f.eks var syk), evt en syklus uten eggløsning. Kanskje mensen er på vei nå? Du kan uansett utelukke graviditet ja. 

Anonymkode: 57fca...d03

• Liker 4
Skrevet

Okay, tusen takk. Litt betryggende å høre, prøver slappe av med det dere sier. Så slipper jeg bekymre meg ihjel over helgen ☺️ Men litt leit også 🥺 

Skrevet

Ikke gravid

Anonymkode: 1e9bb...232

Skrevet

Du skriver at du hadde covid for en mnd siden. Min første menstruasjon etter covid var forsinket med 5 dager, så spottet jeg til og fra i 4-5 dager før jeg fikk normal blødning i 1-2 dager. Altså en veldig uvanlig og merkelig menstruasjon. Hadde ikke noe kluss etter noen av vaksinene, bare etter gjennomgått covid. 

Anonymkode: d584a...85f

• Liker 2
Skrevet

Men, kan den ha blitt så voldsomt klussa til altså? Ikke mensen sist runde og nå over en uke for sen med en uke imellom hver gang jeg blør litt? Er jo bedre enn å ha en abort ihvertfall, får håpe det går mot normalitet igjen her snart 🙄 Tusen takk for svar dere! 😄

Skrevet

Nå lurer jeg bare enda mer.. tok en test idag tidlig, med en svak positiv. Sluttet å blø..igjen 🙄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nå lurer jeg bare enda mer.. tok en test idag tidlig, med en svak positiv. Sluttet å blø..igjen 🙄 

Blødningene du beskriver høres ut som hormonelt kluss, men det utelukker jo ikke at du faktisk har blitt gravid nå nylig og at den svake testen er en reell, tidlig positiv test :) Veldig spennende!

Du er uansett ikke, som andre har skrevet før meg,  6 uker på vei, så ville ikke bekymret meg for en spontanabort. Da skulle testen slått ut for lenge siden og vært tydelig. Masse lykke til!

Anonymkode: fcb37...a1b

Skrevet

Hvor svak kan den være for å trekke mot positiv? Er dette innafor? 

IMG_20220226_153055067.jpg

Skrevet

De er absolutt innafor! Våger meg på et Gratulerer! 

Bra du skal til legen over helgen, så slipper du å være så usikker 🤗

Skrevet

Oioioi, hopper litt rundt her 😄 takk! Da håper jeg det er sant og at det bare er gode nyheter over helgen! 

Skrevet

De testene ser absolutt positive ut!, ja😃 Hvor lang tid er det mellom de to testene? Ser ut som det er en grei økning mellom første og andre test, det er også positivt :) 

Anonymkode: fcb37...a1b

Skrevet

Positive tester, men jeg tror du gjennomgår en  SA nå 

Anonymkode: 6cd84...37c

• Liker 1
Skrevet

Det ble en kortvarig glede/bekymring. Fikk konstatert at jeg har vært gravid, men nå vil alt ut. Som hen over meg sa, var dette starten på en SA. Men, med godt mot får jeg prøve igjen senere, godt det skjedde nå og ikke langt på vei 🙄😔 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...