Gå til innhold

Erfaring med entocort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal starte med entocort mot betennelse i tarmen. Noen som har erfaring med det? Hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Hvilke symptomer hadde dere før oppstart? Hvilke bivirkninger opplevde dere?

Anonymkode: 97b44...6d2

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt på denne, lurer på det samme selv 😊

Anonymkode: 23971...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Begynte på det i desember. Da 9 mg pr. dag. Nå tar jeg 3 mg annenhver dag. Har mikroskopisk kolitt. Stoppet diaréen nesten umiddelbart. Går på kalsiumtabletter for å motvirke beinskjørhet pga. denne medisinen.

Anonymkode: a5543...134

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja! Begynte på det i desember. Da 9 mg pr. dag. Nå tar jeg 3 mg annenhver dag. Har mikroskopisk kolitt. Stoppet diaréen nesten umiddelbart. Går på kalsiumtabletter for å motvirke beinskjørhet pga. denne medisinen.

Takk for svar! 🤩 

Hvilke bivirkninger fikk du når du gikk på 9 mg?? Og hvor lenge gikk du på 9 mg? Når trappet du ned til 3 mg? 

Og fikk du utskrevet kalsiumtabletter av legen eller var dette noe du selv fant ut av og kjøpte reseptfritt? Jeg har også lest at mange tar tilskudd av kalsium på slike medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke Entocort av en eller annen grunn. Hver gang jeg har gått på det har jeg fått konstant menstruasjon etter 3-4 uker, og det har ikke gitt seg før jeg slutter. 

Ut over dette har det fungert bra mot betennelsene 😜

Anonymkode: 52a46...d04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! 🤩 

Hvilke bivirkninger fikk du når du gikk på 9 mg?? Og hvor lenge gikk du på 9 mg? Når trappet du ned til 3 mg? 

Og fikk du utskrevet kalsiumtabletter av legen eller var dette noe du selv fant ut av og kjøpte reseptfritt? Jeg har også lest at mange tar tilskudd av kalsium på slike medisiner. 

Har ikke hatt noen bivirkninger. Legen skrev ut kalsium på resept. 

Tror jeg gikk 8 uker på 9 mg. Skal slutte på de etterhvert. Men stor sjans for tilbakefall.

Jeg går på Mezalazine i tillegg nå.

Hvilken sykdom har du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har ikke hatt noen bivirkninger. Legen skrev ut kalsium på resept. 

Tror jeg gikk 8 uker på 9 mg. Skal slutte på de etterhvert. Men stor sjans for tilbakefall.

Jeg går på Mezalazine i tillegg nå.

Hvilken sykdom har du?

Godt å høre du ikke har hatt plagsomme bivirkninger. Har ulcerøs kolitt dessverre. Går også på pentasa (mesalazin). Men har et lite oppbluss nå og fått en resept på entocort som jeg skal ta hvis den siste prøven enda ikke er bra... Men har ikke hørt noe om kalsium, tror jeg skal forhøre meg litt om dette😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...