AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 For en stund siden hørte jeg på radioen og plutselig kom det reklame for sånn fosterhjems greier typ «ønsker du å bli fosterhjem så kontakt oss i dag» det var ikke ordrett sånn men ca. Jeg reagerte på dette. Syns det er forkastelig å reklamere for sånt! Akkurat som at barn er det samme som dyr! Hadde det vært for dyr hadde det vært en ting men man reklamerer da for faen ikke sånn om barn? Eller har jeg overreagert? Syns bare det hørtes horribelt ut. Dette var i privat regi i tillegg og ikke kommunalt! Privat er vel mest mulig hypp på å få flest mulig søkere til dette for at selskapet skal overleve? Syns det var helt usmakelig. Tror siden het Havnoy.no / Havnøy? Bastøy? et eller annet. Er flere enige med meg her eller er det jeg som tok meg for nær av dette? Anonymkode: 6a08a...5a6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Du er helt på viddene. Det er skikkelig vanskelig å finne gode fosterhjem. Og folk flest har kanskje aldri tenkt over at det er en mulighet å bli fosterhjem, før de hører en slik reklame. Hva tenker du vi skal gjøre med barn som ikke kan bo hjemme? Barnehjem? Da kan man annonsere etter ansatte på finn i stedet🙄 Anonymkode: a0947...195 36
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Det er jo ikke som om de som ønsker å være fosterfamilie "bestiller" seg et barn, det er jo barn som har behov for et fosterhjem. Anonymkode: fa73c...6bf 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For en stund siden hørte jeg på radioen og plutselig kom det reklame for sånn fosterhjems greier typ «ønsker du å bli fosterhjem så kontakt oss i dag» det var ikke ordrett sånn men ca. Jeg reagerte på dette. Syns det er forkastelig å reklamere for sånt! Akkurat som at barn er det samme som dyr! Hadde det vært for dyr hadde det vært en ting men man reklamerer da for faen ikke sånn om barn? Eller har jeg overreagert? Syns bare det hørtes horribelt ut. Dette var i privat regi i tillegg og ikke kommunalt! Privat er vel mest mulig hypp på å få flest mulig søkere til dette for at selskapet skal overleve? Syns det var helt usmakelig. Tror siden het Havnoy.no / Havnøy? Bastøy? et eller annet. Er flere enige med meg her eller er det jeg som tok meg for nær av dette? Anonymkode: 6a08a...5a6 Barn er jo det samme som dyr 🤣 like tragiske og kjipe begge deler som ingen vil ha no med å gjøre Anonymkode: 2ef17...6fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke som om de som ønsker å være fosterfamilie "bestiller" seg et barn, det er jo barn som har behov for et fosterhjem. Anonymkode: fa73c...6bf Nei men det er litt slik det hørtes ut når de reklamerte for det på radioen sånn som de gjorde. Kan som sagt være meg som kun reagerte litt for negativt på det. Men sånn reklamen hørtes ut så virket det som om hvem som helst kunne søke om å bli det og få det innvilget. Anonymkode: 6a08a...5a6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er helt på viddene. Det er skikkelig vanskelig å finne gode fosterhjem. Og folk flest har kanskje aldri tenkt over at det er en mulighet å bli fosterhjem, før de hører en slik reklame. Hva tenker du vi skal gjøre med barn som ikke kan bo hjemme? Barnehjem? Da kan man annonsere etter ansatte på finn i stedet🙄 Anonymkode: a0947...195 Ja jeg kan tenke meg det er vanskelig, det er altfor mange dårlig fosterhjem der ute som kun gjør det for pengene virker det som. Anonymkode: 6a08a...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja jeg kan tenke meg det er vanskelig, det er altfor mange dårlig fosterhjem der ute som kun gjør det for pengene virker det som. Anonymkode: 6a08a...5a6 Det er ikke akkurat lukrativ bissniss å være fosterhjem.. Men dårlige fosterhjem, joda, de finnes. Anonymkode: a0947...195 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Hva så? Det er stort behov for fosterhjem i Norge, da må de finne på nye plasser å reklamere på. Anonymkode: aa389...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Synes du høres i overkant hysterisk ut. Jeg vokste opp i fosterhjem og er evig takknemlig for det, så jeg slapp å vokse opp med to foreldre uten selvinnsikt som ikke klarte å ta seg av meg riktig. Anonymkode: a21ea...5cd 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei men det er litt slik det hørtes ut når de reklamerte for det på radioen sånn som de gjorde. Kan som sagt være meg som kun reagerte litt for negativt på det. Men sånn reklamen hørtes ut så virket det som om hvem som helst kunne søke om å bli det og få det innvilget. Anonymkode: 6a08a...5a6 Du er, som en annen sier, helt på viddene. Det er mangel på fosterhjem, og barn sitter i kø og venter på å få et godt og trygt sted å være. Da er det om å gjøre å få flere til å ønske å være fosterhjem, og sende søknad. Om de får det innvilget er en HELT annen sak. Anonymkode: 6cd58...e6b 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Du er klar over at fosterhjemmene er noe man trenger for barnas del og at det er skrikende mangel på fosterfamilier slik at mange barn vokser opp i barnevernsboliger i stedet for å være en del av en familie? Eller? Ja, du er virkelig helt på bærtur. Anonymkode: aa946...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Eller har jeg overreagert? Uten et sekund av tvil, ja - du har overreagert. Behovet for fosterhjem er grunnen bak en slik "reklame", og det har ingenting med dyr å gjøre. Når vi ikke har nok fosterhjem, betyr det at barn blir værende i midlertidige hjem, eller i verste fall bolig/"barnehjem". Det er ikke verre å forstå enn som så. Anonymkode: 8edc3...542 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Nei men det er litt slik det hørtes ut når de reklamerte for det på radioen sånn som de gjorde. Kan som sagt være meg som kun reagerte litt for negativt på det. Men sånn reklamen hørtes ut så virket det som om hvem som helst kunne søke om å bli det og få det innvilget. Anonymkode: 6a08a...5a6 Du overtolker det som ble sagt noe så til de grader, i tillegg til at det er fullstendig skivebom. Nei, det er ikke slik at hvem som helst kan få innvilget å være forsterhjem, og det har heller ikke etaten sagt. Du virker såpass følelsesmessig involvert at det farger din oppfattelse i stor grad, og gjør at du ikke kan se det for hva det er. Anonymkode: 8edc3...542
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For en stund siden hørte jeg på radioen og plutselig kom det reklame for sånn fosterhjems greier typ «ønsker du å bli fosterhjem så kontakt oss i dag» det var ikke ordrett sånn men ca. Jeg reagerte på dette. Syns det er forkastelig å reklamere for sånt! Akkurat som at barn er det samme som dyr! Hadde det vært for dyr hadde det vært en ting men man reklamerer da for faen ikke sånn om barn? Eller har jeg overreagert? Syns bare det hørtes horribelt ut. Dette var i privat regi i tillegg og ikke kommunalt! Privat er vel mest mulig hypp på å få flest mulig søkere til dette for at selskapet skal overleve? Syns det var helt usmakelig. Tror siden het Havnoy.no / Havnøy? Bastøy? et eller annet. Er flere enige med meg her eller er det jeg som tok meg for nær av dette? Anonymkode: 6a08a...5a6 Skjønner hva du mener men det blir ikke helt riktig. Reklamen får det hørtes ut som hvem som helst som gidder å huse et barn kan tjene en slant. Hvem som helst får ikke det og mangelen på egnede fosterhjem er stor. Det er heller ingen lett oppgave slik reklamen gir inntrykk av. Likevel vet seriøse mennesker som kan tenke seg å bli fosterhjem dette. Kanskje vurderer de det en gang til. Anonymkode: 3d4cf...462
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Hjelpe meg, hva er det som beveger seg i hodet på folk om dagen? Når folk lar seg provosere over informasjon om fosterhjem på radioen, ja da har folk virkelig blitt sarte sjeler. Anonymkode: 6ded5...94c 2
Polyester Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 Ja, det er selvfølgelig du som overreagerer. Så en reklame før en film på kino i helgen hvor de spurte om man kunne tenke seg å dele kinoopplevelsen med en til. Synes den var treffende, men ikke upassende. Folk skaffer seg ikke bare fosterbarn fordi det er en koselig, gøy og søt ting, det er jo en gjennomtenkt beslutning. Fosterbarn kan være ekstra krevende, de færreste barn er fornøyd med fosterhjemmet sitt uansett hvor fin familien som tar de inn er. Reklamen er til for å starte samtalen. De fleste er nok klar over at man kan melde seg som fosterhjem, men det er ikke så mange som faktisk vurderer det. 1
Pilleville Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er, som en annen sier, helt på viddene. Det er mangel på fosterhjem, og barn sitter i kø og venter på å få et godt og trygt sted å være. Da er det om å gjøre å få flere til å ønske å være fosterhjem, og sende søknad. Om de får det innvilget er en HELT annen sak. Anonymkode: 6cd58...e6b 👍Nesten 300 som venter på fosterheim i Norge no😢
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 Det går reklame for fosterhjem på tv også, om du ikke har sett den? Ala, «Har du mulighet til å hjelpe enda en med leksene?» eller «Har dere plass til en til rundt middagsbordet?». Så oppfordres det til slutt å ta en prat med familien om dette. Anonymkode: bf997...718 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 Står til og med reklame på eggekartongene. Tenk det du TS! 🙀 Anonymkode: 1b743...60b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 Dette er faktisk bog business, der noen tener usmakelig mye .. så egentlig synes jeg ikke du overreagerer.. Anonymkode: 3cf5a...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå