AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #41 Del Skrevet 26. februar 2022 tussi84 skrev (14 timer siden): trener ikke, fordi jeg synes det er et ork og kjedelig. Finnes ikke interessert i aktiviteter som innebærer fysisk aktivitet. Eneste jeg gjør av og til er å gå en 30-45 min tur med venninner. Jeg vet at jeg så absolutt burde melde meg inn på treningssenter og øke aktivitetsnivået mitt. Jeg veier tross alt 100 kg, fordelt på 170 cm. I tillegg har jeg fått diabetes 2, og jeg vet at mesteparten av grunnen til det er feil livsstil (feil Mat, for mye mat og for lite aktivitet). Har riktignok veid 118 kg engang da, hvor jeg gikk ned til 96 kg. Ble så gravid og etter fødsel veide jeg 103 kg. Siste året har vekten vært mellom 99-102. Skulle egentlig ønske litt at jeg var mer interessert i dette med trening. per nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få tid til det i hverdagen. Jeg er ofte ikke ledig før kl 20 på kvelden pga jobb og barn, og da er jeg omtrent helt ferdig. Det er 2-3 timer som jeg da bruker på husarbeid/slappe av. Jeg ville ha fokusert på kostholdet her. Som småbarnsmor tror jeg også man gjør mer fysisk aktivitet enn man gir seg selv kred for. Anonymkode: 9d33a...dd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 26. februar 2022 #42 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville ha fokusert på kostholdet her. Som småbarnsmor tror jeg også man gjør mer fysisk aktivitet enn man gir seg selv kred for. Anonymkode: 9d33a...dd6 er nok lurt å fokusere på kosthold først ja. Hvor aktiv jeg er med barnet vet jeg ikke. Det blir noen turer på lekeplass, og vi leker hjemme og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #43 Del Skrevet 26. februar 2022 tussi84 skrev (3 minutter siden): er nok lurt å fokusere på kosthold først ja. Hvor aktiv jeg er med barnet vet jeg ikke. Det blir noen turer på lekeplass, og vi leker hjemme og sånn. Men det er jo en del løfting og sånt også? Jeg tror mine svake armer hadde fått kjørt seg om jeg skulle ta over. Anonymkode: 9d33a...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #44 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var lenge en som ikke giddet å trene (gjennom mange år), og vil bare si at det er en enorm forskjell på å trene litt hver dag og ikke trene i det hele tatt. Jeg trener nå en halvtime nokså intens styrke hver morgen, det har alle tid til. Anonymkode: 02bce...b5a Nope, ikke jeg. Anonymkode: c4e82...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 26. februar 2022 #45 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er jo en del løfting og sånt også? Jeg tror mine svake armer hadde fått kjørt seg om jeg skulle ta over. Anonymkode: 9d33a...dd6 blir en del av det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 27. februar 2022 #46 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg gidder ikke å trene! Jeg er feit og glad, og har ikke kondis til å trene! Trives bedre på sofa’n, med røyk, brus og godis, og bruker bilen uansett hvor jeg skal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #47 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/25/2022 den 20.46): Jeg gidder ikke. Rett og slett. Synes det er et kroppshysteri uten like ute og går. Jeg er 33 år, 170 høy og veier 70 kg. Har ikke trent på sikkert 10 år, og holder den vekten stabilt. Lever normalt, spiser normalt, men har 2 hunder da så blir jo en del aktivitet i forbindelse med de. Men å stå og svette på en mølle for å ta meg ut? Nei, vettu hva, jeg har bedre ting å bruke tiden min på. Anonymkode: dad24...a6d Jeg er også 33 år, 170 cm og 70 kg, men trener 5-10 timer i uka😂 Men vet du hva? Det har absolutt ingenting med vekt å gjøre. Jeg trener fordi jeg digger det!! Følelsen av å kunne løpe så langt jeg vil, sprette oppover bakker uten å få melkesyre eller bære tunge ting alene gjør at jeg føler meg uovervinnelig! Synes det er gøy å sette meg mål om å klare f.eks 100 kg knebøy eller mila på 55 minutter, og NAILE DET🥳 For meg handler trening veldig mye om mestringsfølelse, frihet og helse. Første 2/3 av livet var jeg syk og trente aldri. Nå føles det som om jeg har fått en ny kropp, en ny sjanse. Og den skal jeg bruke. Anonymkode: e3e70...fb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #48 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg har rett og slett ikke nok timer i døgnet til at jeg har Imerslund til det. Har jobb, hus, flere barn, fritidsaktiviteter til barn, oppfølging av lekser, møter på kveldstid og når jeg da endelig har litt tid så orker jeg ikke og trenger litt avslapping før det er natta. Er 164 og 85 kg så burde definitivt. Anonymkode: 2bf5a...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #49 Del Skrevet 28. februar 2022 Trente ikke noe fra 22-39. Surfet på ungdomsgenene. Jeg har alltid vært litt overvektig, men alltid hatt perfekt blodtrykk, kolesterol og blodsukker. Og surfet videre på det. Så begynte maskineriet å skrante. Begynte å få vondter her og der, litt høyere kolesterol, blodsukker ikke optimalt. Og så "du nærmer deg pre-diabetes, men kommer langt med mer aktivitet og bedre kosthold". Før 40 års krisen så slo det meg at jeg må faen utnytte at jeg faktisk ennå er mobil, og er opptrentbar, ikke la det skurre å gå til jeg blir immobil med 5 ulike medisiner å ta hver dag. Til hjerterehab med lett tøy og bøy, liksom. Når jeg faktisk kan sparke meg selv i rævva og unngå alt dette. Så da jeg var 39 var det eneste jeg bestemte meg for: Regelmessig trening hver eneste uke uten unntak. Helst 3 dager i uken. Hadde ikke viljestyrke til å ta tak i kostholdet, men treningen måtte jeg få til. Og det har jeg klart og har et mye bedre liv. Etter hvert blir trening til noe man bare gjør uten å tenke på det, men det krever litt viljestyrke i starten. Anonymkode: c15bb...d84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 28. februar 2022 #50 Del Skrevet 28. februar 2022 On 2/26/2022 at 10:10 AM, AnonymBruker said: Til ts: er ingen grunn til at man ikke skal ha minst like lav vekt om man ikke trener, vekt handler tross alt i hovedsak om kosthold. Men man blir mer definert og "hard" i kroppen om man har muskler i stedet for bare fett og hud utenpå skjelettet. Anonymkode: 89aad...1ef Dette. Skal man ned i vekt er ikke trening det viktigste. At folk ikke gidder trene er jo greit nok, men at folk ikke vil slanke seg fordi de ikke gidder trene er intet annet enn at de mangler kunnskap om kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. februar 2022 #51 Del Skrevet 28. februar 2022 Å trene kroppen på å nå nye høyder på fjelltopper, krevende terreng i skogen og liknende er jo helt klart å trene. Å svette en halv time på et treningssenter kan ikke sammenlignes med en tøff tur i naturen på fire timer, liksom. Så selv om du ikke er på treningssenter, så trener du jo om du er aktiv på andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 1. mars 2022 #52 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg sluttet å trene fordi det var for tungt, bestemte meg for ikke å trene før jeg var langt lettere. Er nå 25 kg lettere og kan igjen begynne trene… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå