AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 barnet vårt er 10 år og blir mye mobbet, dag så tok jeg de på fersken når jeg hentet barnet, jeg sa til de at de var noen drittunger som holdt på slik , og det er ikke greit og mobbe, ene begynte nesten og gråte,mens de 2 andre løp derfra. Var dette for slemt? barnet mitt har blitt mobbet siden 1 klasse, og de gir seg heller ikke, skolen og kontaktlærer er flinke,men foreldrene til de andre bryr seg ikke Anonymkode: a85ae...9ca 7 12
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Nja, jeg synes ikke det var slemt, de er jo tydeligvis noen drittunger som ikke klarer å oppføre seg . Meget spesielt at foreldrene ikke tar tak da... Du har ikke vurdert å skifte skole? Eller har hen venner og på skolen? Jeg hadde nok ringt foreldrene og fortalt hva som skjedde at du tok de på fersken og ga de en skyllebøtte og så spurt om de har planer om å oppdra disse barna sine snart. 18 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Greit eller ikke, jeg ville nok gjort det samme. Har skolen gjort vedtak etter opplæringsloven om skolemiljøet? Følger de det opp med konkrete tiltak? Skolen er jo tydligvis ikke nok på, om dette kan skje på skolens område på en sånn måte at det er åpenbart for deg som bare kommer innom. Anonymkode: 360ee...a9f 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Slemt? Nei, absolutt ikke. Anonymkode: 3ae6c...706 12 1 1
BobbySocks Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Slemt? Erru gærn. Jeg hadde faen løpt etter drittungene! 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Hei det var fint og vite vi har 2 til og kan ikke bare flytte. Ja skolen har opprettet en sak , og de har prøvd og ha møter og slik,men de foreldrene til mobbere møter ikke opp Anonymkode: a85ae...9ca
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei det var fint og vite vi har 2 til og kan ikke bare flytte. Ja skolen har opprettet en sak , og de har prøvd og ha møter og slik,men de foreldrene til mobbere møter ikke opp Anonymkode: a85ae...9ca Da hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet, hva slags foreldre er det som velger å la vær å møte opp når de får beskjed at barna mobber barn på skolen, altså da er du begredelig som forelder om du ikke tar tak. 17
mjaus Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Nja, jeg synes ikke det var slemt, de er jo tydeligvis noen drittunger som ikke klarer å oppføre seg . Meget spesielt at foreldrene ikke tar tak da... Du har ikke vurdert å skifte skole? Eller har hen venner og på skolen? Jeg hadde nok ringt foreldrene og fortalt hva som skjedde at du tok de på fersken og ga de en skyllebøtte og så spurt om de har planer om å oppdra disse barna sine snart. Synd ja, men dessverre ikke helt unormalt at mange foreldre lider av mittbarngjøraldrinoegalt - syndromet 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet, hva slags foreldre er det som velger å la vær å møte opp når de får beskjed at barna mobber barn på skolen, altså da er du begredelig som forelder om du ikke tar tak. vet barnevernet er i bilde i 2 av 3 familier, og skolen har meldt fra til bv Anonymkode: a85ae...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Jeg ville likevel ha forventet at skolen var tettere på. Dette er skolens ansvar, selv om det jo er ønskelig at foreldrene bryr seg mer. Skolen må gjøre det umulig for mobberne å utsette barnet ditt for mobbing i friminutt/på sfo, enten ved å fjerne dem fra situasjonen, eller ved tettere voksendekning. Har barnet ditt andre venner å spille på forresten? Det har mye å si❤️ Anonymkode: 360ee...a9f 2 1
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 mjaus skrev (2 minutter siden): Synd ja, men dessverre ikke helt unormalt at mange foreldre lider av mittbarngjøraldrinoegalt - syndromet 🙄 Nja, det er greit nok men å ikke dukke opp til møte på skolen, det er spenstig. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): vet barnevernet er i bilde i 2 av 3 familier, og skolen har meldt fra til bv Anonymkode: a85ae...9ca Ja, der ser man... Og allikevel så driter de i å ta tak, de har barnevernet i hælene og gir fortsatt faen.... Regner med du har forklart barnet at det er fordi de sliter med store problemer selv at de mobber, ikke at det er en unnskyldning men en forklaring på at det ikke er hen som er problemet men det er barna som mangler oppdragelse og veiledning hjemmefra. Når de da ser barn som faktisk blir fulgt opp så må de finne noe å ta de på, synd men sant. 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Nja, det er greit nok men å ikke dukke opp til møte på skolen, det er spenstig. Ja, der ser man... Og allikevel så driter de i å ta tak, de har barnevernet i hælene og gir fortsatt faen.... Regner med du har forklart barnet at det er fordi de sliter med store problemer selv at de mobber, ikke at det er en unnskyldning men en forklaring på at det ikke er hen som er problemet men det er barna som mangler oppdragelse og veiledning hjemmefra. Når de da ser barn som faktisk blir fulgt opp så må de finne noe å ta de på, synd men sant. Ja har sagt de sliter med problemer,men er likevel problemer med barnet mitt. og barnet har også fått skylden av de andre barna at bv er i bilde, derfor jeg vet at de er innblandet Anonymkode: a85ae...9ca
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville likevel ha forventet at skolen var tettere på. Dette er skolens ansvar, selv om det jo er ønskelig at foreldrene bryr seg mer. Skolen må gjøre det umulig for mobberne å utsette barnet ditt for mobbing i friminutt/på sfo, enten ved å fjerne dem fra situasjonen, eller ved tettere voksendekning. Har barnet ditt andre venner å spille på forresten? Det har mye å si❤️ Anonymkode: 360ee...a9f Skolen gjør veldig mye,men hjelper ikke når foreldrene ikke vil på møter og snakke om dette. Ja barnet har noen få venner,men ikke i klassen, da de 3 som mobber styrer hele klassen dessverre Anonymkode: a85ae...9ca
Jessic_a Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 (endret) Jeg gjorde noe lignende da to drittunger mobbet bonusdatteren min. Bare at jeg lente meg veldig sakte mot dem og hvisket at jeg skulle filleriste dem neste gang jeg hørte noe om mobbing. Da hun ene sa det var slemt, så smilte jeg forsiktig men jeg gjentok ordene, vær så snill og fortsett å mobb 🙂 Vet det høres psyko ut, men gjett hvem som har latt henne være i over 2 år nå🥳 Endret 25. februar 2022 av Jessic_a 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Hadde kanskje fisket opp mobilen, fått videobevis og lagt det ut på foreldrechatten. Kanskje ikke helt juridisk lovlig, men da har de ikke noe de skulle sagt, og kanskje det sosiale presset blir stort nok. Anonymkode: c77ce...380 3
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja har sagt de sliter med problemer,men er likevel problemer med barnet mitt. og barnet har også fått skylden av de andre barna at bv er i bilde, derfor jeg vet at de er innblandet Anonymkode: a85ae...9ca Herlighet, synes du skal mase mer på skolen jeg det er jo tydelig at det er et problem her, eller skjer det på fritiden? For til og fra skolen og på skolen så er det deres ansvar at barnet har en trygg skolevei. Du må bare mase på skolen da foreldrene gir faen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Å ta de på fersken og gi klar og tydelig beskjed er det aller beste. Å komme i ettertid å skal snakke med de, er omtrent bortkastet. Dere som har sagt i fra, omså kalt de drittunger eller hva er helt greit. At den ene nesten begynte å gråte kan jo bety at de tenker seg om før de gjør det igjen i frykt om å bli tatt på fersken igjen. Samtidig kan det være at de går mer i skjul. Men jeg tenker man må ta vare på de som er nærmest. Jeg er helt får å mase og legge press på både skole og barnevern, det er da man får ting gjort. Mase hull i hodet på de, det er en taktikk man ofte må bruke for å få ting gjort. Anonymkode: 0cc86...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Barn eller bonusbarn? Anonymkode: 02032...91f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barn eller bonusbarn? Anonymkode: 02032...91f hva? Anonymkode: a85ae...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 Helt greit at de får tilsnakk så de begynner å grine. Det har de bare godt av. De som stakk av burde vært innhentet og konfrontert på nytt med oppførselen sin, men det er jo ikke alltid så enkelt. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for dette, tvert i mot. Vær glad du grep sjansen til å stå opp for ditt barn. Anonymkode: 398aa...b85 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå