AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Mannen er veldig sur på meg, og det har gått 2 uker nå. Det har gått 2 uker og han blir forsatt sur av å se på meg da jeg har prøvd å dukke opp og snakke med han. Han vil ikke snakke med meg. Han har alltid hatt en tendens til sinneproblemer men denne gangen har det vart lenge! Han kan være sur opp til 3 dager, men denne gangen har det vart 2 uker. Han føler seg psykisk overbelastet og trenger tid til å vite hva han vil. Han har sagt to ganger han hater meg. En gang direkte at han hater meg. Og en gang at kjærligheten hans har forandret til hat foran min familie. han vurderer skilsmisse, og jeg sitter og bare venter på at han roer seg ned og skal fortelle hva han ønsker. Vi bor foreløpig ikke sammen og har tatt avstand fordi han ønsket. Han har heller ikke kommunisert noe selv om jeg har prøvd. Jeg trenger å snakke med han, for det ødelegger meg psyskisk å ikke kunne få prate med han. Selv om det er et valg han tar. Det er noe med at jeg er satt på vent og vet ingenting om hva han tenker? Jeg kunne likt ukesrapport gjennom parterapi eller noe ligendne men det føles så ekkelt for meg å bare vente ubegrenset? Jeg vil jo gjerne også vite hva som foregår i tankene hans? pHvor lenge er det man tar pause før det er nok? Hvor går grensen? Jeg skjønner ikke nr1. Hvordan kjærligheten bare kan dø ut. Og nr2 skjønner jeg ikke hvordan en som elsker deg kan holde avstand så lenge fra deg Anonymkode: 1b13b...f90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Hvorfor er han så sur? Anonymkode: 39e07...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Dere bor ikke sammen, men er gift? Du skriver han har sagt han ønsker skilsmisse? Hva slags forhold er dette egentlig fra før av? Han høres ikke helt god ut. Ville ikke tigget om våpenhvile og gjenforening med en som kan gå rundt og ruge på sinnet sitt i to hele uker! Anonymkode: 76f56...2c9 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Du kan ikke velge hvordan han skal behandle deg, men du kan velge hvordan du behandler deg selv. Han behandler deg veldig respektløst, er det en mann du egentlig vil ha mer med å gjøre? Årsakene kan være flere * han har blitt syk * han har sluttet å være glad i deg * du har gjort noe som han ikke tolererer * dere har gått mange runder med samme utfordringer lenge og han er lei Anonymkode: 3230b...c13 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Sitat fra TS; "Hvor går grensen? Jeg skjønner ikke nr1. Hvordan kjærligheten bare kan dø ut. Og nr2 skjønner jeg ikke hvordan en som elsker deg kan holde avstand så lenge fra deg " Akkurat som du, trenger han og å bli sett og validert. Kanskje du ikke gir han det han ønsker (kjærlighetsspåk). Tenk litt tilbake i tid og prøv å husk etter hva han setter pris på i forhold med deg, tenk deg så om du har gitt det til han (ikke sex, hvis noen må gnåle). Hvis du bruker å skrike på han når han ikke gjør akkurat som du ønsker han skal gjøre. Det er mange måter hvordan folk utvikler hat for den de skal være glad i. Du har tydeligvis såret han. Prøv å gå i deg selv og analyser din oppførsel og prøv å finne alternativ måte på måten du kommuniserer. NB. dette gjelder om han også. Hekkan, dette gjelder alle som er selvoptatte som skjønner ikke hvorfor de de er glad i Anonymkode: 39e07...2cc
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Så du skal bare gå og vente på at han får bestemt seg for om han vil skille seg eller ikke?? Det der går ikke an, veldig lite modent å holde deg på avstand på denne måten når dere er gift... Det er ikke greit å holde på sånn, du kommer til å bli nervevrak..... Anonymkode: de03d...bd2 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 NB. dette gjelder om han også. Hekkan, dette gjelder alle som er selvoptatte som skjønner ikke hvorfor de de er glad i har gitt opp kjærlighetskampen/dødsdansen... Anonymkode: 39e07...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du kan ikke velge hvordan han skal behandle deg, men du kan velge hvordan du behandler deg selv. Han behandler deg veldig respektløst, er det en mann du egentlig vil ha mer med å gjøre? Årsakene kan være flere * han har blitt syk * han har sluttet å være glad i deg * du har gjort noe som han ikke tolererer * dere har gått mange runder med samme utfordringer lenge og han er lei Anonymkode: 3230b...c13 Dette er grunner jeg tror på! men han var helt frisk den uken helt til siste krangelen. Så jeg skjønner ikke hvordan han plutselrig har blitt så syk heller? han sa aldri til meg han trenger pause ellerno, han bare blokkerte meg mandagen over alt og tok avstand. Foreldrene hans sa han trenger avstand. Selv vil han ikke kommunisere. Og selv har han ikke snakket direkte med meg. jeg kjenner det påvirker min selvtilitt og meg psykisk. jeg føler jeg blir gal av å «vente», og jeg vet heller ikke hvor lenge? jeg vet ikke hva som skjer med livet mitt, jeg har ingen oversikt? jeg vet ikke hva han driver med? For vi har ingen kontakt? Helt ærlig så føler jeg meg som søppel, jeg føler jeg ikke er verdt noen ting måten jeg blir behandlet på. min mor forteller meg det kan ta flere mnd at han trenger alenetid for kanskje han er blitt syk psykisk. At det er bedre å gi han tid i tilfelle ting ordner seg og at han vil tenke bedre når sinnet hans er roet ned. Men jeg kjenner jeg heller vil ha skilsmisse enn å vente flere mnd uten kommunikasjon. Nå føler jeg at jeg ikke er priotert eller respektert. At han som en konge får lov å velge om han vil beholde meg eller kaste. jeg tenker at vi er godt voksne gift par som kan snakke. Ingenting vil uansett løses uten kommunikasjon. for meg føles det som han hater meg akkuratt nå. For hvordan kan dette være kjærlighet? Det var en tid han elsket meg så mye at jeg visste det! Men akkuratt nå vet jeg ikke lenger. spm er hvor lenge er det vanlig å vente i tilfelle han virkelig føler seg «syk»? Hvor lenge space er normalt før man tar seg sammen igjen for prat? jeg er ganske så roet ned på 2 uker, så skjønner ikke hvordan han ikke er? Han er ikke så syk, for han går på jobb. Ellers hadde han vært sykmeldt som psykisk ustabil ville jeg tenkt. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvorfor er han så sur? Anonymkode: 39e07...2cc Han har alltid hatt sinneproblemer, det er ikke noe nytt. Dette har ført til flere krangler hos oss to som par. siste krangelen eksponerte han i. Det var ikke en større krangel enn ellers. Men han fikk visst nok. han ble «lei». Så for han handler det om at det i lang periode har vært sånn AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dere bor ikke sammen, men er gift? Du skriver han har sagt han ønsker skilsmisse? Hva slags forhold er dette egentlig fra før av? Han høres ikke helt god ut. Ville ikke tigget om våpenhvile og gjenforening med en som kan gå rundt og ruge på sinnet sitt i to hele uker! Anonymkode: 76f56...2c9 Vi bodde sammen før, helt til denne krangelen. Jeg kjenner jeg blir deprimert og føler meg presset. at jeg ikke vet om det blir skilsmisse eller ikke. At han ikke kommuniserer. Jeg føler meg ikke sett, jeg føler meg ikke hørt, jeg føler meg så dårlig! Jeg tenker på denne saken hver dag. Fra morgen til natt. Jeg tenker hver dag «når skal han sende meg melding» «når skal han ville ønske å prate med meg» hva skal skje videre..? Anonymkode: 1b13b...f90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Har dere barn? Viss ikke ville jeg iallefall bedt om skilsmisse umiddelbart. Sånn oppførsel går ikke an Anonymkode: 07297...83f 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere barn? Viss ikke ville jeg iallefall bedt om skilsmisse umiddelbart. Sånn oppførsel går ikke an Anonymkode: 07297...83f Ikke barn, nei Hvorfor skilsmisse umiddelbart? Anonymkode: 1b13b...f90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Aldri er vel det riktige svaret. Anonymkode: 1ee73...529 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Enig i aldri. Trenger jeg tenkepause, eller roe meg ned så tar jeg en spasertur. Eventuelt stikker til en venninne og så kommer jeg hjem igjen. Samme med mannen.. 3t i garasjen og vi er klare til å bli venner igjen 🤣 Anonymkode: b48d9...370
Gjest Annemor1444 Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Be om skilsmisse selv så slipper du gå å vente, vil du virkelig ha en slik mann som stikker til foreldrene sine i 3 uker??
Rosatoast Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette er grunner jeg tror på! men han var helt frisk den uken helt til siste krangelen. Så jeg skjønner ikke hvordan han plutselrig har blitt så syk heller? han sa aldri til meg han trenger pause ellerno, han bare blokkerte meg mandagen over alt og tok avstand. Foreldrene hans sa han trenger avstand. Selv vil han ikke kommunisere. Og selv har han ikke snakket direkte med meg. jeg kjenner det påvirker min selvtilitt og meg psykisk. jeg føler jeg blir gal av å «vente», og jeg vet heller ikke hvor lenge? jeg vet ikke hva som skjer med livet mitt, jeg har ingen oversikt? jeg vet ikke hva han driver med? For vi har ingen kontakt? Helt ærlig så føler jeg meg som søppel, jeg føler jeg ikke er verdt noen ting måten jeg blir behandlet på. min mor forteller meg det kan ta flere mnd at han trenger alenetid for kanskje han er blitt syk psykisk. At det er bedre å gi han tid i tilfelle ting ordner seg og at han vil tenke bedre når sinnet hans er roet ned. Men jeg kjenner jeg heller vil ha skilsmisse enn å vente flere mnd uten kommunikasjon. Nå føler jeg at jeg ikke er priotert eller respektert. At han som en konge får lov å velge om han vil beholde meg eller kaste. jeg tenker at vi er godt voksne gift par som kan snakke. Ingenting vil uansett løses uten kommunikasjon. for meg føles det som han hater meg akkuratt nå. For hvordan kan dette være kjærlighet? Det var en tid han elsket meg så mye at jeg visste det! Men akkuratt nå vet jeg ikke lenger. spm er hvor lenge er det vanlig å vente i tilfelle han virkelig føler seg «syk»? Hvor lenge space er normalt før man tar seg sammen igjen for prat? jeg er ganske så roet ned på 2 uker, så skjønner ikke hvordan han ikke er? Han er ikke så syk, for han går på jobb. Ellers hadde han vært sykmeldt som psykisk ustabil ville jeg tenkt. Anonymkode: 1b13b...f90 Dette er langt ifra normalt og jeg har helt ærlig aldri hørt om lignende tilfeller, faktisk. Jeg hadde aldri godtatt å bli behandlet på denne måten, og det burde for øvrig ikke du heller. Han ber foreldrene kontakte deg, er han et lite barn eller hva er logikken her? Dette er ikke en psykisk frisk person, bare så det er sagt.. Han tar avstand og blokkerer deg overalt, dere er gift - han bruker disse teknikkene for å virkelig få deg hekta på han, slik at du skal føle deg slik du gjør nå. Avhengig av han, og at du ikke skal klare å forlate han. Alt det du føler nå, vil du føle dette resten av livet? Dette kommer aldri til å bli bedre, dere er gift og er to voksne mennesker, men istedenfor å prate, blokkerer han deg og sender en mellommann (mamma og pappa). Nei, her hadde jeg tatt ut skilsmisse og forlatt han på DAGEN. Du trenger å bygge opp deg selv igjen, blir du hos han blir du enda mer ødelagt og en eventuell ny romantisk relasjon kommer til å være umulig for deg å gå inn i. Gå nå før det er for sent for deg. 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Annemor1444 skrev (22 timer siden): Be om skilsmisse selv så slipper du gå å vente, vil du virkelig ha en slik mann som stikker til foreldrene sine i 3 uker?? Men hva hvis han virkelig trenger tid fordi han psykisk er overbelasta? Er det ikke mulig? høres for meg tullete ut. Men jeg er ikke så kjent med psykisk problemer Rosatoast skrev (21 timer siden): Dette er langt ifra normalt og jeg har helt ærlig aldri hørt om lignende tilfeller, faktisk. Jeg hadde aldri godtatt å bli behandlet på denne måten, og det burde for øvrig ikke du heller. Han ber foreldrene kontakte deg, er han et lite barn eller hva er logikken her? Dette er ikke en psykisk frisk person, bare så det er sagt.. Han tar avstand og blokkerer deg overalt, dere er gift - han bruker disse teknikkene for å virkelig få deg hekta på han, slik at du skal føle deg slik du gjør nå. Avhengig av han, og at du ikke skal klare å forlate han. Alt det du føler nå, vil du føle dette resten av livet? Dette kommer aldri til å bli bedre, dere er gift og er to voksne mennesker, men istedenfor å prate, blokkerer han deg og sender en mellommann (mamma og pappa). Nei, her hadde jeg tatt ut skilsmisse og forlatt han på DAGEN. Du trenger å bygge opp deg selv igjen, blir du hos han blir du enda mer ødelagt og en eventuell ny romantisk relasjon kommer til å være umulig for deg å gå inn i. Gå nå før det er for sent for deg. Men kan det ikke hennde han er psykisk veldig utmattet? Og trenger liten pause for å tenke bedre? eller er det ikke noe som heter det? Anonymkode: 1b13b...f90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Dette har du skrevet mange tråder om - og du utelater nå hva du selv har gjort for å fremprovosere reaksjonen hans. Du krevde å få overført bilen på ditt navn, til tross for at den var kjøpt sammen. Du forsøkte så å kreve fram at han skulle overføre halve huset sitt til deg - uten at du skulle kjøpe deg inn. Du prøvde å presse ham til å bare gi deg halvparten av sin egenkapital på en million. Skjønner godt han er sint og tviler på følelsene. Så misbrukte du hans passord, og logget deg på hans brukere på sosiale medier. Du forsøkte å overvåke ham via hans nettbrukere, og du gikk inn og leste hans private samtaler med venner. Først da ble du blokkert overalt, noe jeg har full forståelse for og all sympati med din mann. Du har også presser fram en konfrontasjon ved å møte opp uanmeldt på hans arbeidssted, når han ønsket avstand og tid alene. Du tvang ham da til å ta deres private anliggende offentlig, og forstyrret ham på jobb. Om du seriøst ønsker å berge dette forholdet på noen måte, må du virkelig begynne å se din egen rolle i å hva som har skjedd. Og sånn i tillegg, har du selv beskrevet deg som en som er rett på sak. Som presser på. Vil ha ting opp på bordet raskt. Vil ha viljen din. Hva med ham? Om han stadig vekk opplever å bli overkjørt av et godstog når dere diskuterer, og hans tanker og ønsker ikke blir hørt - ja, er det så rart at han nå trekker i den store bremsen? Anonymkode: 20114...77c 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): NB. dette gjelder om han også. Hekkan, dette gjelder alle som er selvoptatte som skjønner ikke hvorfor de de er glad i har gitt opp kjærlighetskampen/dødsdansen... Anonymkode: 39e07...2cc Vi aner jo intet om hvorfor han er sur. Kan jo hende ts har hatt sex med broren hans? Eller at hun har vært psykisk eller fysisk voldelig? (Etter å ha lest kg har jeg lært at 10 av 10 kvinner i kgs samlivsforum tyr til psykisk vold flere ganger i uka) Å ta pause da er greit nok irrasjonelt (det rasjonelle ville være å dumpe henne), men masse folk velger å bli i dårlige forhold. Anonymkode: 22ec6...809
Rosatoast Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men kan det ikke hennde han er psykisk veldig utmattet? Og trenger liten pause for å tenke bedre? eller er det ikke noe som heter det? Anonymkode: 1b13b...f90 Det går fint an å være psykisk utmattet, men dette er ikke måten å håndtere det på. Og jeg tror heller ikke mannen din er "psykisk utmattet", dette høres mer ut som et vanlig mønster fra han sin side. Jeg forstår at du gjerne vil "skjønne" alt og forstå, når det gjelder mannen din - men ikke alt kan man få svar på, og i dette tilfellet så gjelder det å komme seg bort. Han har deg på kroken, og er ikke frisk i hodet sitt - han kommer til å ødelegge deg, noe han allerede har klart (til å starte med), for dette blir bare verre. Har for øvrig møtt flere som er psykisk utmattet og har vært det selv på et tidspunkt, men jeg opptrådde ikke på denne uansvarlige måten ovenfor nære relasjoner selv om. Og jeg har kun vært i to relasjoner hvor menn har fått meg til å føle sllik du gjør nå, og det har vært dypt dysfunksjonelt og ødeleggende 1
Gjest Annemor1444 Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hva hvis han virkelig trenger tid fordi han psykisk er overbelasta? Er det ikke mulig? høres for meg tullete ut. Men jeg er ikke så kjent med psykisk problemer Anonymkode: 1b13b...f90 Stikker ikke fra partneren sin for det vel? Mental uhelse er én ting men fyren fremstår som ustabil
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 Annemor1444 skrev (9 minutter siden): Stikker ikke fra partneren sin for det vel? Mental uhelse er én ting men fyren fremstår som ustabil Hva hvis han har fått mental helse? Men at han bare har skjult det og det sprakk plutselrig? Anonymkode: 1b13b...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå