heiogh Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 (endret) Hei, Jeg lurer på om det er noen som har vert borti det samme. Jeg har gått på p-piller i mange år. i Desember 2021, fekk mensen på nytt etter normalt, eggløsning som normalt. Og ny runde med mensen, etter dette skulle neste mens komme i midten av Januar, den kom ikkje, gjekk 14 dager over forventen mensen, dag 15 over kom det litt brunt og rosa/rødt, dette varte i 4 dager, men føltes ikke ut som mensen i det hele tatt, og blødde ikke i strekk, kunne gå 5-6 timer uten og blø, så kom det litt igjen. Etter dette har jeg hatt stikking på sidene av magen, murring, gått mye på do, blitt kvalm uten grunn, vondt i ryggen, svak hodepine nesten hver dag, har såre nipler i perioder og ømme bryst, føler eg er hard i nedre del av magen, når eg strekker meg, får eg stikkende smerte i nedre del av mage Per idag er eg 35 dagar over forventa mensen(bortsatt frå dei blødningane på dag 15 til 19.) G-Tester er forsatt negativ. Takk på førehånd. Endret 26. februar 2022 av heiogh
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Du er i hvert fall ikke gravid. Høres ut som hormokrøll. Vært borti det selv, men overtenkte ikke symptomer da. Anonymkode: 07ee1...cf7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Det er vanlig at hormonene blir ubalansert etter man slutter med p-piller, særlig hvis du har gått på de i mange år. Det kan ta et helt år før alt er tilbake til normalt igjen. Ta en tur til legen og sjekk deg på nytt der om du er usikker, eller om du tror det er en mulighet for at du er gravid. Anonymkode: 5149f...727
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Høres ut som hormonkrøll / ustabil syklus etter p-pilleslutt ja. Den første blødningen du får er ikke mensen men en bortfallsblødning, høres ut som du ikke har fått eggløsning/mens tilbake ennå? (Du sier du fikk eggløsning som normalt etter denne blødningen, men hvordan vet du det? Om du faktisk hadde hatt eggløsning ville du fått mens ca 14 dager senere, med mindre du var gravid. Og om graviditetstestene er negative såpass lenge etter er du ikke gravid.) Uansett, dette er ikke uvanlig etter prevensjonslutt. Ville gitt det noen måneder, og eventuelt spandert meg en time hos gynekolog om du føler du har dårlig tid. (Prøv eventuelt fastlegen først, men de sier ofte at det er normalt at det tar opp til et år for syklus å stabilisere seg, og det kan jo være kjipt å vente.) Anonymkode: cc4d2...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå