AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Del Skrevet 25. februar 2022 Dette har vært en drøm for meg lenge å klare. Men jeg er livredd og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, hva jeg skal ha med. Jeg er helt nybegynner med telttur. Jeg har vært med andre og syns det er koselig å sove i telt. Jeg vet ikke hvorfor jeg har drømt om å sove i telt alene. Kansje det er noe jeg hadde fått en god mestringfølelse av også er det lettere å gjøre det igjen om jeg trenger avbrekk fra folk og hverdagen. Men hvordan begynne? Sove i hagen? Da vil alle naboene se det, hagen vpr er synlig for alle naboer. Anonymkode: d2ca6...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Del Skrevet 25. februar 2022 Snakk med noen av dem du har vært med og teltet med før da vel? Spør hva du trenger, hva du må huske på osv. Dopapir, lighter og fyrstikker i tilfelle du vil grille eller lage bål (i bålsesongen), plastpose til å ta med avfall hjem, primus til matlaging, et skift eller to med tørre klær i tilfelle du blir våt, et par ekstra tursko (også i tilfelle du blir våt på føttene), hårbørste og tannkrem og tannkost, mat for de dagene du skal være borte osv.... det er bare å sette seg ned og begynne å skrive på listen :- ) Anonymkode: 99929...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Del Skrevet 25. februar 2022 Hva med å sette opp teltet inne i stua først? Så kan du finne et sted som ikke er lengre unna nærmere parkeringsplass enn at du kan gå tilbake samme natt, om du absolutt skulle ombestemme deg. Anonymkode: 0c787...6aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Del Skrevet 25. februar 2022 Det er flere turgrupper på Facebook hvor man får mange gode tips. Jeg er med i en hengekøyegruppe som har lært meg mye! Anonymkode: 8727d...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 25. februar 2022 #5 Del Skrevet 25. februar 2022 Jeg har vært på telttur alene. I Jotunheimen. Fire netter ble det vel. Det er eneste gangen jeg har gjort det alene. Var faktisk ikke skummelt i det hele tatt, jeg trodde det skulle bli det. Jeg endte opp med å sove utenfor teltet, under åpen himmel alle nettene. Det var i oktober. Jeg opplevde rim innafor soveposen da jeg våknet, men frøs ikke. En dag våknet jeg av en søt hund som snuste på meg 😉 Bortsett fra den hunden og dens eiere som gikk forbi 50 meter unna så så jeg nesten ikke folk. Kjempedeilig opplevelse. Har lyst til å gjøre det igjen, blir bare forhindret av andre som vil bli med 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 25. februar 2022 #6 Del Skrevet 25. februar 2022 Du kan sove i hagen. Du kan også ta en tur en halvtime unna. Eller lenger vekk. Alt er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 25. februar 2022 #7 Del Skrevet 25. februar 2022 Telt må du ha selvsagt. Varm nok sovepose og et godt liggeunderlag er kjempeviktig for god søvn. Ikke ta med alt "kjekt å ha", det er svært lite du faktisk får bruk for. Lykt til å ha i teltet om du velger høst eller vinter til telttur. Hodelykt er nok. Lesestoff er veldig ok å ha med om du liker å lese, ikke får sove med en gang du legger deg. Ørepropper bruker noen for å ikke høre alle "skumle" lydene i skogen. Ha med varm mat på termos om du ikke vil ha bål eller har gassbrenner om du bare blir en natt. En varm ullgenser er kjekt om kvelden og tidlig om morgenen. Toalettpapir og en pose til avfall. Et par brødskiver til frokosten, nok væske å drikke og du er i mål. Selv sover jeg alltid i ullstillongs og ulltrøye og tynne ullsokker, men jeg er en skikkelig frysepinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlisi Skrevet 25. februar 2022 #8 Del Skrevet 25. februar 2022 Gøy! Gjør det 💪🏻 lurt å trene på å slå opp teltet noen ganger alene før du drar, og dobbeltsjekk alt av utstyret. Dumt å våkne midt på natten hvis luften i liggeunderlaget har sivet ut pga et lite usynlig hull 😅 husk enkelt førstehjelpsutstyr og powerbank. God tur 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvordan begynne? Sove i hagen? Da vil alle naboene se det, hagen vpr er synlig for alle naboer. Anonymkode: d2ca6...6d9 Hadde jeg hatt en hage, så hadde teltet vært slått opp hele sommerhalvåret...og vinteren med. Det er mestringsfølelse og grensesprengende å ta naboene som første "hinder" på veien til å bli Monsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 Har du vurdert hengekøye? Jeg liker bedre å sove i det alene, for da kan jeg se hva som skjer rundt meg😅 Anonymkode: 9e6a9...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 Sov i 4 uker i fjellet i fjor sommer. Det er det lengste jeg har teltet i strekk. Men tar ukes turer flere ganger før året. Vinteren orker jeg ikke å telte,det er for mye styr med det. Anonymkode: 00ad6...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuestionEverything Skrevet 26. februar 2022 #12 Del Skrevet 26. februar 2022 Ja du kan fint sove i hagen som en test. Eventuelt finne en plass i nærmarka som ikke er så alt for langt unna en parkeringsplass. Det gikk ikke perfekt for meg de første gangene, men det er ok. Blir bare en morsommere historie å snakke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå