AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Som du ser nedfor får jeg ikke i meg anbefalt tiamin, kalsium og kalium. Bør jeg ta kosttilskudd for dette eller er det bare droppe det ? Anonymkode: 4cf9d...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Du spiser vel ikke nøyaktig det samme hver uke? Hva med å heller søke opp hvilke varer som inneholder dette, og inkludere det i kostholdet? En multivitamin er jo ganske uskyldig, men generelt bør man heller sjekke med blodprøver hos lege. Jeg må feks ta jerntilskudd uansett hvor mye jern jeg får i meg i kosten. Kroppen er ikke en maskin. Anonymkode: 69632...f79 1
Lafamiglia Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du spiser vel ikke nøyaktig det samme hver uke? Hva med å heller søke opp hvilke varer som inneholder dette, og inkludere det i kostholdet? En multivitamin er jo ganske uskyldig, men generelt bør man heller sjekke med blodprøver hos lege. Jeg må feks ta jerntilskudd uansett hvor mye jern jeg får i meg i kosten. Kroppen er ikke en maskin. Anonymkode: 69632...f79 Helt enig. Det å ha et kosthold som gjør at man får i seg alt man trenger, er uendelig mye bedre enn å ta tilskudd. Tilskudd er noe man bare bør ta fordi man får påvist en mangel, eller fordi kroppen av en eller annen grunn ikke absorberer vitaminet/mineralet godt nok.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Det er individuelt hvordan kroppen tar opp næringsstoffer. De nasjonale anbefalingene om inntak er heller ikke synonyme med normalområdet i blodet, anbefalingene er ofte en høyere verdi for å sikre folk flest. Kostholdsplanleggeren forteller deg ikke om hvilke eventuelle mangler du har, sjekk blodprøver på dette hos lege. Får du påvist mangel vil lege anbefale deg et kosttilskudd. Anonymkode: fdc41...e99
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Ingenting i den grafen din viser at du faktisk har mangel. Så nei. Med mindre du får det påvist i blodprøve så trenger du ikke det Anonymkode: ca786...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå