AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Er det normalt å gråte når noen skriker eller kjefter på deg? Eller når man argumenterer? Jeg klarer ikke å stoppe tårene mine når noen hever stemmen sin, og dette kan være hvem som helst. Jeg blir sensitiv og får tårer med engang at jeg ikke klarer å få frem mitt poeng og snakke ferdig da jeg får «gråte stemme» Anonymkode: 09b96...daf 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Der er ikke normalt vil jeg si. Hvorfor tror du selv at du har det slik? Anonymkode: 41b63...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Det jeg lurer på er hvem du omringer deg med om det er så vanlig for deg å bli skreket til og kjeftet på? Jeg har bare blitt skreket til én eneste gang på mine 32 år, og det var en senil, gammel dame på gaten. Jeg regner med at du gråter fordi det er din automatiske reaksjon til aggressiv adferd og konfrontasjoner. Noen gråter, noen blir sint tilbake, mens andre blir stille og reagerer ikke. Også er det de som klarer å holde hodet kaldt og argumentere rolig tilbake. Jeg foreslår at du kutter kontakten med folkene i ditt liv som skriker og kjefter høylydt. Det er ikke god oppførsel, og det er ikke noe du trenger å finne deg i. Anonymkode: b79bb...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det normalt å gråte når noen skriker eller kjefter på deg? Eller når man argumenterer? Jeg klarer ikke å stoppe tårene mine når noen hever stemmen sin, og dette kan være hvem som helst. Jeg blir sensitiv og får tårer med engang at jeg ikke klarer å få frem mitt poeng og snakke ferdig da jeg får «gråte stemme» Anonymkode: 09b96...daf Jeg kjenner meg igjen, var sånn da jeg var yngre. Det er bedre nå, men måtte bli over 30 før det ble bedre. Tror det handler om at man har liten erfaring i øve på å svare tilbake, vært i lite diskusjoner, osv. Så må man jobbe med seg selv for å bli sterkere, i forhold til å ikke bli satt ut emosjonelt ved tilsnakk, andres irritasjon, sinne. Jeg kjenner fortsatt ubehag, men er mer behersket og rolig. Tror jeg bare er sånn av natur. Ikke alle er like tøffe av natur, noen er mer sensitive. Anonymkode: 7c045...077
MorTil2 Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det normalt å gråte når noen skriker eller kjefter på deg? Eller når man argumenterer? Jeg klarer ikke å stoppe tårene mine når noen hever stemmen sin, og dette kan være hvem som helst. Jeg blir sensitiv og får tårer med engang at jeg ikke klarer å få frem mitt poeng og snakke ferdig da jeg får «gråte stemme» Anonymkode: 09b96...daf Gjør de faktisk det, eller er det din sensitivitet som gjør at du opplever en normal heving av stemme i en diskusjon som "skriking og kjefting". For hvis noen skriker og kjefter, mener jeg at samtalen er over.Da går man, med klar beskjed om at samtalen kan gjenopptas når vedkommende har roet ned. Hvis det er din sensitivitet som gjør at til og med normal heving av stemmeleie, noe som naturlig forekommer når noe blir ivrig og vil få frem et poeng, så må du jobbe med din opplevelse av hva som er normalt og hva som er utenfor det du trenger å akseptere. Hvis jeg var deg, ville jeg valgt ut en person som du stoler på og til vanlig føler deg vel sammen med. Finn et tema som dere er uenig om, og så øver du deg sammen med denne personen på å ha en samtale omkring noe dere har ulike synspunkter på. Du må selvsagt forklare den andre hvorfor dere gjør dette, og personen må kanskje holde deg litt igjen når du ønsker å gi deg. Du skal tvinges over en terskel og tåle å føle på at noe er ubehagelig uten å gi deg. Men det skal skje i trygge rammer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Nei det er ikke normalt. Og helt ærlig bør du få det under kontroll, det er jævlig slitsomt med folk som griner for ALT. Anonymkode: ffd78...2b7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 16.59): Er det normalt å gråte når noen skriker eller kjefter på deg? Eller når man argumenterer? Jeg klarer ikke å stoppe tårene mine når noen hever stemmen sin, og dette kan være hvem som helst. Jeg blir sensitiv og får tårer med engang at jeg ikke klarer å få frem mitt poeng og snakke ferdig da jeg får «gråte stemme» Anonymkode: 09b96...daf Det går over med tiden. Jeg var slik til jeg var 25, men opplevde veldig mye vondt. Tilslutt hadde jeg vært borti nok vondt til at tårene stoppet helt, ble ganske kald i meg. Nå er jeg 30 og ganske kontroll på meg selv, gråter når det er naturlig og ikke noe annet. Anonymkode: caad0...48d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Du kan vurdere nye venner når de snakker til deg til du gråter. Anonymkode: f094c...ff2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Det er ikke normalt. Har du opplevd noe spesielt? Anonymkode: f2045...ee1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Jeg griner også av det. Det skal ikke mye til før jeg griner. Sånn er jeg født og det er vanskelig for meg å holde igjen, og det som er trist er st jeg har opplevd mange ganger å bli missforstått at jeg griner for å manipulere, slike krokodilletårer. Men det er ikke det, det er real og jeg får vondt og må gråte det vonde ut. Skulle ønske jeg kunne få det ut på andre måter, folk blir lei av gråting. Anonymkode: 9ecac...631
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg griner også av det. Det skal ikke mye til før jeg griner. Sånn er jeg født og det er vanskelig for meg å holde igjen, og det som er trist er st jeg har opplevd mange ganger å bli missforstått at jeg griner for å manipulere, slike krokodilletårer. Men det er ikke det, det er real og jeg får vondt og må gråte det vonde ut. Skulle ønske jeg kunne få det ut på andre måter, folk blir lei av gråting. Anonymkode: 9ecac...631 Jeg er 32 år kvinne. Gråter mye.... Slik får jeg ut stress,angst og sår.... Må tømme meg som gutra tømmer posen🙊😂😂😂 Anonymkode: 9ecac...631 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Jeg gråter også hvis noen kjefter eller hever stemmen, det skjer omtrent aldri, så jeg har nok ikke verktøyene til å takle det bedre. Har heldigvis en snill og god kjæreste, gode kolleger, gode venner osv., så det er et ikke-problem i livet mitt, men har opplevd det før og det var skikkelig ubehagelig. Hvis folk ikke evner å respektere meg mer enn å rope for å få frem poenget sitt, har jeg uansett ikke noe behov for å ha de i livet mitt. Anonymkode: 2e99d...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå