Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å overføre strømmen til ny eier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt bolig, vi fylte ut overtagelse av strømmen med avlesning for 15dager siden,strømmen står fortsatt på meg, burde ikke den ha vært overført ny eier til nå? Eller hvor lang tid må man påregne at det tar egentlig? 

Anonymkode: 15ce6...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo si opp strømmen på adressen du har solgt!

Anonymkode: 32de7...e86

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må jo si opp strømmen på adressen du har solgt!

Nei, jeg har snakket med dem!!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror du er feilinformert. På min strømleverandør sin side står det

"Fra februar 2019 er det kommet nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Nå må du huske å melde flytting til strømleverandøren din (altså oss) senest tre dager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet hva flyttedatoen din blir. 

Hvis du allerede har flyttet må du passe på at de som har overtatt din gamle bolig bestiller strømavtale fra datoen de flyttet inn. Hvis ikke må du etter de nye reglene stå som ansvarlig for måleren. Dette betyr at du må betale for strømforbruket i boligen frem til de nye eierne er registrerte som eiere av måleren."

Slik jeg forstår dette, betyr det at hvis måleren fortsatt står på deg, så er det du som får fakturaen og er ansvarlig for utgiftene. Når jeg har flyttet, har jeg alltid ringt strømleverandøren og gitt beskjed om flyttedato og ved overtagelse har det blitt protokollert at kjøper bestiller strømavtale.

Anonymkode: f8db0...9c1

• Liker 2
Skrevet

Fikk du ikke nok svar her da? Enda ikke fått ordnet det? 🙄

• Liker 2
Skrevet

Send mail til kjøper med megler på kopi og spør om de har ordnet det? Det vil bli avregnet fra datoen kjøper oppgir som startdato. 

Anonymkode: 1f3b9...756

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Send mail til kjøper med megler på kopi og spør om de har ordnet det? Det vil bli avregnet fra datoen kjøper oppgir som startdato. 

Ja takk, skal gjøre det, de nå jo fikse det asap, for nå sends det jo snart ut faktura.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men da snakker du med de på nytt! Jeg både solgte og kjøpte leilighet i desember, og jeg MÅTTE si opp strømmen i leiligheten jeg solgte og forrige eier av min nåværende leilighet MÅTTE også si opp strømmen her når jeg overtok!!!

• Liker 1
Skrevet

Om megler hadde med strøm skjema på overtagelsen så kan det hende megler har glemt å sende det inn også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om megler hadde med strøm skjema på overtagelsen så kan det hende megler har glemt å sende det inn også. 

Han har sendt det inn sier han, men at ny eier må tegne strømabonnement før mitt selskap får beskjed. Megler skulle putte på dette. Regner jo med det er gjort da, men at det tar litt tid med overføringen. Noen som vet hvor lang tid det bleier å ta når man har ulikt strømselskap og netteier også skal ha beskjed. 

Jeg har forstått at det er sånn:

1. Megler sender inn skjema til strømleverandør de har samarbeid med.

2. Ny eier tegner abonnement i dette firmaet 

3. Netteier får beskjed om overføring av strømmen.

4. Netteier gir beskjed til mitt strømselskap som avslutter og avregner mitt abonnement. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han har sendt det inn sier han, men at ny eier må tegne strømabonnement før mitt selskap får beskjed. Megler skulle putte på dette. Regner jo med det er gjort da, men at det tar litt tid med overføringen. Noen som vet hvor lang tid det bleier å ta når man har ulikt strømselskap og netteier også skal ha beskjed. 

Jeg har forstått at det er sånn:

1. Megler sender inn skjema til strømleverandør de har samarbeid med.

2. Ny eier tegner abonnement i dette firmaet 

3. Netteier får beskjed om overføring av strømmen.

4. Netteier gir beskjed til mitt strømselskap som avslutter og avregner mitt abonnement. 

1. Megler skal ikke sende inn skjema, du skal si det opp selv, direkte til med strømleverandør (eller bare ta avtalen med deg til ny bolig)

2. Ny eier kan tegne strømavtale med hvem han/hun vil. Har ingenting med noen avtale megler har og sikkert får provisjoner av.

3. Netteier og strømleverandør er to ulike ting. Det er strømleverandøren du skal forholde deg til.

4. Du gir beskjed selv. Som hovedregel finnes det en egen link/skjema på nettsiden til strømleverandøren.

Skrevet

Vil forresten si at den megleren du har brukt virker som en luring. Å si at ny eier må tegne strømavtale med selskapet megler samarbeider med? Aldri hørt noe stort viss vass!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Megler skal ikke sende inn skjema, du skal si det opp selv, direkte til med strømleverandør (eller bare ta avtalen med deg til ny bolig)

2. Ny eier kan tegne strømavtale med hvem han/hun vil. Har ingenting med noen avtale megler har og sikkert får provisjoner av.

3. Netteier og strømleverandør er to ulike ting. Det er strømleverandøren du skal forholde deg til.

4. Du gir beskjed selv. Som hovedregel finnes det en egen link/skjema på nettsiden til strømleverandøren.

Ok, så har jeg ikke forstått det helt rett. Men hva er poenget med å lese av strømmen med ny eier og megler og signere på dette skjemaet hvis jeg allikevel skal si opp strømmen selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, så har jeg ikke forstått det helt rett. Men hva er poenget med å lese av strømmen med ny eier og megler og signere på dette skjemaet hvis jeg allikevel skal si opp strømmen selv?

Da går det jo fra jeg sier opp og ikke avlesningstidspunktet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har forstått det rett slik vi gjorde det også. Megler hadde med skjema og fikk ny kjøper over på den han tydeligvis samarbeidet (ingen bindingstid) med og så måtte ny kjøper evt bytte. Da vi overtok og solgte bolig denne vinteren så tok det 2 dager før strøm var i orden over på ny eier. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...