Gå til innhold

Jeg vil bli mamma igjen og mannen har sterilisert seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slites mellom følelsene. Skal jeg aldri gå gravid igjen, amme, stelle.. ja det var et slit med alt det men man savner det jo likevel. Jeg er ikke for gammel. Men mannen har sterilisert seg. Er jeg egoistisk som forlater mann og lager skilsmissebarn bare fordi jeg har et ønske om å bli mamma igjen?

Anonymkode: 09a66...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: d1cb7...28b

• Liker 18
Skrevet

Ja det er du

Anonymkode: 38d6b...470

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvis det er din eneste grunn.

Anonymkode: 4627c...adf

• Liker 3
Skrevet

Kan dere som sier ja begrunne hvorfor?

Skrevet

Det går an å hente ut sæd og ta prøverør da. Eller operasjon for å refertilisere. HVIS han også ønsker seg flere barn. 

Du må ikke ha en grunn for å gå fra noen, du bestemmer selv om du vil være sammen med en person.

Ikke sikkert at det er lett å finne ny mann som vil ha barn med deg da. Tenker du donor eller?

Anonymkode: 4248e...5e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om familien er velfungerende og dere har et bra forhold, så ja. Ikke er det sikkert du rekker å møte "den rette" før det er for sent heller. Om mannen er en pikk er det kanskje noe annet. Men i alle dager.. 

Anonymkode: 11e70...da6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi du bør prioritere de barna du har før du lager flere. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sikkert at det er lett å finne ny mann som vil ha barn med deg da. Tenker du donor eller?

Anonymkode: 4248e...5e9

Hm, hvorfor tenker du at det ikke vil bli lett å finne? Jeg er ikke for gammel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du bør prioritere de barna du har før du lager flere. 

Jo det er sant. Men de vil jo fortsatt bli prioritert

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg valgte så klart mannen min og barnet vårt. Har aldri angret, ønsket om flere barn forsvant i takt med at barnet vårt ble større og mer selvstendig og jeg innså for et «styr» det hadde vært å begynt på nytt. 
Jeg har aldri vært bitter på mannen min for at han steriliserte seg, han har rett til å bestemme over egen kropp. Hadde jeg valgt å forlate han vet jeg at han hadde akseptert det. 

Anonymkode: acab0...e79

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du begrunner det jo selv i HI: "forlater mann og lager skilsmissebarn bare fordi jeg har et ønske om å bli mamma igjen".

• Liker 10
Skrevet

Hvor mange barn har dere fra før da? 

Anonymkode: bed79...7da

Skrevet

Skal du virkelig frarøve barna deres et liv med to foreldre under samme tak bare fordi du føler for å få et barn til? Her må du rett og slett tenke fornuftig og sette de barna du allerede har først og ikke være ego. Ærlig talt. 

Anonymkode: c3487...764

• Liker 7
Skrevet

Skal du virkelig frarøve barna deres et liv med to foreldre under samme tak bare fordi du føler for å få et barn til? Her må du rett og slett tenke fornuftig og sette de barna du allerede har først og ikke være ego. Ærlig talt. 

Ja det er en måte å se det på. En annen måte å se det på er at mannen også var egoistisk. Noen ser på det å få barn som en egoistisk handling i seg selv. Men det er greit å flere synspunkter fram

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er en måte å se det på. En annen måte å se det på er at mannen også var egoistisk. Noen ser på det å få barn som en egoistisk handling i seg selv. Men det er greit å flere synspunkter fram

Skal man presse en mann til å få flere barn enn han ønsker? Tror du virkelig det er bra for forholdet? Mener du det er bedre at han hadde gått fra deg da siden du maser om barn? 

• Liker 4
Skrevet

Skal man presse en mann til å få flere barn enn han ønsker? Tror du virkelig det er bra for forholdet? Mener du det er bedre at han hadde gått fra deg da siden du maser om barn? 

Nei det blir ikke riktig. Jeg maser ikke om barn. Jeg har fortalt at jeg ønsker stor familie. For å svare på spørsmålet ditt; ja det hadde vært lettere for meg om han hadde forlatt meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor?

Men dette sier seg selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo det er sant. Men de vil jo fortsatt bli prioritert

Nei. Du prioriterer deg selv. Ikke barna. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis han gjennomførte dette uten at dere hadde snakket ut og tatt en felles beslutning, så ville jeg gått. 

Jeg sier ikke at det er riktig å få flere barn - den som ikke vil har alltid mest rett. Men det å dra å sterilisere seg bak den andres rygg er et ganske grovt tillitsbrudd. 

Anonymkode: 2adf1...526

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...