Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare tømme meg jeg! Er fille ting, men noen kjenner seg kanskje igjen i hvor mye sånne små ting kan irritere!! 

Er to hendelser som har skjedd de siste dagene, som irriterer meg grenseløst 

Han ble ringt av en felles venn av oss. Dette er en venn vi ble kjent igjennom. Det er hans bestekompis og min venn. Kompisen ba oss med på bursdag, og i tlf foran meg så sa kjæresten min at jeg sikkert hadde andre planer og ikke ble med. Så la han på, og sa ikke noe videre til meg, bare fortsatte med sitt. Det er HELT greit at han vil ha tid med gutta uten meg, men man eier vell noe hensyn i kroppen sin til å si ifra om dette etter at de la på? F eks:«Kompis ringte, jeg vil gjerne ha en kveld med gutta jeg, om det er greit?». Og det hadde vært helt greit. Men han sa ingen ting. Da jeg tok det opp, at det er vanlig å snakke til personen man legger planer over hodet til, så svarte han at det virker som at kompisen ville det skulle være gutte kveld. Javel? Hvordan kunne jeg vite det? Er vell fortsatt litt folkeskikk like vell å henvende seg til meg og si det, når man snakker for meg ovenfor andre?

Andre scenario som fikk det til å tilte for meg nå, er at han er hos meg siden han har hjemmekontor. Jeg har blitt helt slått ut av en lungebetennelse (typ sengeliggende, blir helt svimmel av å stå i 1 minutt og er ikke korona). Han har vært hos meg en stund, og han bor egentlig et godt stykke unna, så det er mye som må ordnes, vaskes, pakkes osv for at han har alt det han trenger hjemme hos seg. Siden han er på besøk hos meg, så har jeg ordna alt. Men nå har jeg vært helt slått ut, og ting har virkelig hopet seg opp her. Han sier ifra at han er tilkalt tilbake på jobb, og sier vi må planlegge det praktiske til uka og fremover etter det. Han tenker ikke en fnugg over ALT jeg må gjøre nå, ofrer ikke en tanke en gang på alt av klesvask osv. Å lære han nå hvordan man bruker min vaskemaskin er mer jobb enn at jeg gjør det selv.

Jeg sier ifra at jeg ikke syntes han tar hensyn, både ang tlf samtalen og situasjonen nå hvor jeg er syk. Men da blir jeg bare møtt med at de situasjonene ikke kan sammenlignes, da det er forskjellige situasjoner, og at han mener han har tatt hensyn, da han sa ifra med en gang + at han nevnte planlegging til uka. Jeg kommer liksom ikke igjennom til han…

Er så påtte sur nå at jeg ba han gå i et annet rom, og jeg sa at jeg skulle fra nå av slutte ta så sinnsykt hensyn til han, på alt!! For jeg tar hensyn til han hele tiden, på de minste ting!! 

Sånn. Takk for at du leste. Dette hjalp 😂

Fortell meg gjerne om du syntes jeg overdriver, må roe ned 9999% eller om jeg har noe rett i å bli frustrert?

Anonymkode: abdce...188

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da.

Hva med å vise ham hva du har skrevet og la ham lese kommentarene til andre.

Jeg er mann og ville aldri behandlet samboeren min på den måten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

1) dere handterte situasjonen ulikt. Og dere forstod jo begge hva han ønsker, og synes det er greit. Slikt må man bare la gå i et forhold. (selv om jeg også innimellom må trekke pusten dypt når mannen ikke kaller en spade for en spade)

2) dere er vant til å gjøre det på en gitt måte, der du ordner alt. Han burde tatt unna nå når du er syk, ja. Men du forventer han er tankeleser. Innimellom må man bare si fra. "du, jeg er dårlig, og sliten, kunne du gjort....". Men om du sier fra på måten "kompisen, og festen, og telefonen, og lungebetennelse, og vaskemaskinen...", da er det naturlig at det låser seg litt for mottakeren. 

Anonymkode: 7bf95...d2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mytomann skrev (3 minutter siden):

Uff da.

Takk!

Ja, det var planen 😅

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1) dere handterte situasjonen ulikt. Og dere forstod jo begge hva han ønsker, og synes det er greit. Slikt må man bare la gå i et forhold. (selv om jeg også innimellom må trekke pusten dypt når mannen ikke kaller en spade for en spade)

2) dere er vant til å gjøre det på en gitt måte, der du ordner alt. Han burde tatt unna nå når du er syk, ja. Men du forventer han er tankeleser. Innimellom må man bare si fra. "du, jeg er dårlig, og sliten, kunne du gjort....". Men om du sier fra på måten "kompisen, og festen, og telefonen, og lungebetennelse, og vaskemaskinen...", da er det naturlig at det låser seg litt for mottakeren. 

Anonymkode: 7bf95...d2e

Er rett i det du skriver… Jeg forventer kanskje at han er tankeleser, men i noen situasjoner også så føler jeg at han må forstå, da jeg mener det er unormal menneskelig oppførsel/kommunikasjon.

Jeg kan bli litt mye… og hvordan jeg sier ifra på kan få situasjonen til å eskalere mer. Vanskelig når jeg allerede er smålig såra 😅 Det som irriterer meg mest nå, er at diskusjonen handler om at han tok hensyn eller ei, jeg blir motsagt på det. Og man kan vell ikke bare benekte når noen sier ifra om at de føler at motparten ikke tok hensyn?? 

meg: «jeg føler du ikke tok hensyn til meg, ift all jobben jeg fikk nå og at jeg er syk» 

Han:»men det gjorde jeg, for jeg sa ifra med en gang og begynte planlegge neste uke»

Har bare vært så mye unødvendige situasjoner i det siste, at det bare rant helt over for meg 🙄

ts

• Liker 1
Skrevet

Det er lov for kvinner å sette  hardt mot hardt og gi tydelige beskjeder. Enten så tar han hensyn og hjelper til, eller så ksn han bo hjemme hos seg selv og rote der. 
Kvinner må lære at bi ikke har noe særlig behov for menn, og i hvertfall ikke ubrukelige menn. 

Anonymkode: e6c7d...f6b

Skrevet

Mulig jeg blir litt blind for sånt fordi jeg er singel og uansett er vant til å ordne alt selv (eller velge å la det være...), men hvor mye er det egentlig som styres og vaskes og gjøres og ordnes når du er syk og sengeliggende? (Og hva avansert er vaskemaskinen din hvis det er noe han ikke bare må læres opp i, men det er en stor jobb å gjøre det?). Hva skjer hvis du lar være å gjøre det? Kort sagt - hvilke hensyn er det du savner at han tar? Må han tilbake på jobb, må han jo det - hvordan medfører det så mye mer jobb for deg? Be ham dra hjem da, hvis det er lettere for deg. Jeg skjønner helt ærlig ikke helt problemstillingen her...

Anonymkode: cf8f5...3a1

• Liker 2
Skrevet

Dere ble bedt i bursdag, du er sengeliggende, du er fornærmet fordi han ikke ville ha deg med? Eller var dette på et annet tidspunkt?

Du er sengeliggende. Det er masse å ordne fordi han skal tilbake på jobb? Ikke ditt problem. Har han klær som må vaskes og han ikke klarer å bruke din vaskemaskin uten at du viser han, så kan han dra hjem til seg selv eller til sin mamma å vaske. Husk å be han om å kjøpe inn noen mikrobølgemiddager før han drar hjem til seg selv + rydde opp etter seg selv.

God bedring ❤️

Anonymkode: 9b01a...02d

• Liker 1
Skrevet
Mytomann skrev (På 25.2.2022 den 14.30):

Uff da.

Synest det er sus at han ikke ville ha deg med.. for hørtes ut som kompisen inviterte dere begge.

Anonymkode: dab12...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 14.29):

Han tenker ikke en fnugg over ALT jeg må gjøre nå, ofrer ikke en tanke en gang på alt av klesvask osv. Å lære han nå hvordan man bruker min vaskemaskin er mer jobb enn at jeg gjør det selv.

Be han pakke alle sakene sine og dra hjem og vask der! 
Han skal rydde og vaske opp etter seg hos deg, også ut med han! Og aldri ta han inn igjen! Han bytter fokuset i diskusjonen fra hva han burde gjøre til at ‘du er den teite som ønsker han skal ta hensyn’. Han her tar ikke ansvar, og du ser ut til å bli mora hans når dere begge er i hus. 

Anonymkode: 2b974...98c

Skrevet

Disse «problemene» forstod jeg ikke i det hele tatt. Du har lungebetennelse og kan vel ikke dra noen steder? Og mener du virkelig at det er mye å gjøre for deg fordi han skal dra hjem til seg selv? Hvorfor det?

Anonymkode: 0ee30...cea

• Liker 1
Skrevet

Hvis han ikke får vasket klærne sine fordi du er syk, så har de nye klær i butikken 👍 Du skal ligge i senga og bli frisk, og har heller ingenting i bursdagsselskap å gjøre 🤔

Anonymkode: 9b01a...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...