AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Hva er det alle snakker om denne kvalmen som at det er det værste? Jeg har kvalme, vondt i magesekken, daff, slapp og føler meg forgiftet, får kaldsvetting sammen med kvalmebølger som gjør at jeg ikke greier å reise meg nesten. Føler meg rett og slett som jeg et matforgiftet eller fått i meg noe som ikke er bra! Er jeg den eneste? Eller er dette bare noe som ikke blir snakket om? hilsen drit-frustrert og møkk lei Anonymkode: e8449...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Jeg synes det er litt rart at du ikke har hørt om det før, for det er jo ganske vanlig? Anonymkode: f8755...70f 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Har hørt om ekstrem svangerskapskvalme. De har jeg også tidligere hatt men det var ikke slik som nå. Det gikk mere på konstant oppkast å kvalm døgnet rundt. Mulig jeg er dum . Da jeg sist var gravid var jeg ikke så mye på nett da jeg bare lå å kastet opp stort sett i fem mnd. Finner ikke så mye info rundt akkurat dette noe sted. Vet du hva det heter? Noe sted det står noe om det? Vil gjerne hjelpe meg selv egentlig, derfor jeg spør.. blir ganske lei av tilværelsen Anonymkode: e8449...7dd
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Jeg fikk også litt sjokk over hvor dårlig jeg ble i 1. trimester. Hadde hørt om morgenkvalme og at noen fikk ekstrem kvalme, og visste at man ble trøtt. Men ingen veldig nær meg hadde fortalt noe annet og jeg hadde aldri lest noe på forum osv om graviditet. Så at man kunne være kvalm hele døgnet selv uten at man hadde sånn ekstrem-kvalme-diagnose og hvor generelt dritt jeg følte meg kom faktisk som en overraskelse. Men ja det er helt vanlig. Er jo liknende tråder på forumet her hver uke så er tydligvis noe veldig mange ikke har fått med seg. Kanskje man burde være mer ærlig mot folk rundt seg om hvor ille man har det så flere får det med seg sånn generelt.. 🤔 (Skal sies at jeg sa det til et par venniner som overhode ikke kjente seg igjen så noen har det jo helt supert også) Anonymkode: 50fa1...350 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hørt om ekstrem svangerskapskvalme. De har jeg også tidligere hatt men det var ikke slik som nå. Det gikk mere på konstant oppkast å kvalm døgnet rundt. Mulig jeg er dum . Da jeg sist var gravid var jeg ikke så mye på nett da jeg bare lå å kastet opp stort sett i fem mnd. Finner ikke så mye info rundt akkurat dette noe sted. Vet du hva det heter? Noe sted det står noe om det? Vil gjerne hjelpe meg selv egentlig, derfor jeg spør.. blir ganske lei av tilværelsen Anonymkode: e8449...7dd Hyperemesis gravitarum eller ekstrem svangerskapskvalme, bare å Google. Anonymkode: f606e...d24
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Første trimester kan medføre seg masse elendighet, ja. Heldigvis blir det bedre i andre trimester! Før jeg begynte å kjenne liv i andre trimester, følte jeg meg ikke gravid engang. Jeg er 36 uker på vei nå og selv om jeg er sliten, drittlei, har jævlig vondt i ryggen, stive og vonde ledd pga vann i kroppen osv., så synes jeg fortsatt at første trimester var verre. Nå er det bare tungt og vondt, men jeg føler meg ikke syk, i det minste. Anonymkode: 07271...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Kan være greit å dra til legen og ta noen blodprøver da. Det kan jo faktisk skje at man er syk selv om man er gravid, at det ikek er relatert til graviditeten. Eller man kan ha lave jernlager, lav blodprosent, lavt D-vitamin osv osv pga graviditeten som bør følges opp. (Det hadde jeg) Anonymkode: 50fa1...350 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hyperemesis gravitarum eller ekstrem svangerskapskvalme, bare å Google. Anonymkode: f606e...d24 Er ikke det. Men ellers takk! Anonymkode: e8449...7dd
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Takk for svar! Nå føler jeg meg hvertfall ikke sååå alene 😪 Anonymkode: e8449...7dd
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er ikke det. Men ellers takk! Anonymkode: e8449...7dd Neivel? 🤪 Jeg får opp masse info når jeg googler ihvertfall og fikk nok informasjon da jeg hadde hyperemesis i 8 mnd igjennom mitt svangerskap 🤷🏼♀️ kan hende det er viljen som har hengt seg opp, men det er heldigvis lett å fikse. Anonymkode: f606e...d24
mereo Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Neivel? 🤪 Jeg får opp masse info når jeg googler ihvertfall og fikk nok informasjon da jeg hadde hyperemesis i 8 mnd igjennom mitt svangerskap 🤷🏼♀️ kan hende det er viljen som har hengt seg opp, men det er heldigvis lett å fikse. Anonymkode: f606e...d24 Tenkte jeg også 🤣 Får klippekort på føden om man er virkelig uheldig. Blei godt kjent med jordmødrene før barsel for å si det sånn 🙈
Saftelsker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Første svangerskap kom jeg meg ikke ut av senga hele første trimester. Var helt utslitt og kvalm og føltes som jeg hadde influensa. Gikk heldigvis over i andre trimester. Så du er ikke alene
Lilletrille79 Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Jeg er også sånn. Fikk influensa samtidig også 😫det blir vel bedre snart🤣
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes det er litt rart at du ikke har hørt om det før, for det er jo ganske vanlig? Anonymkode: f8755...70f Å føles som man har konstant omgangssyken er ikke vanlig. Jeg satt med bøtte på do og dreit og spydde og kaldsvettet. Det er ikke det samme som «jeg kastet opp på jobb og det gikk fint» Anonymkode: 071b6...1ef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Saftelsker skrev (3 timer siden): Første svangerskap kom jeg meg ikke ut av senga hele første trimester. Var helt utslitt og kvalm og føltes som jeg hadde influensa. Gikk heldigvis over i andre trimester. Så du er ikke alene Hvordan er det mulig? Jobber du ikke? Skulle ønske jeg kunne ligge i senga hele dagen jeg og, men har jo jobb… Anonymkode: 4df5e...d3c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan er det mulig? Jobber du ikke? Skulle ønske jeg kunne ligge i senga hele dagen jeg og, men har jo jobb… Anonymkode: 4df5e...d3c Nei, altså, om man er så syk at man ikke kan jobbe så får man noe som heter sykemelding. Uavhengig av om årsaken til at man er syk er graviditet eller noe annet. Anonymkode: f68d2...630 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Du kan bli syk med influensa eller annet helt urelatert til graviditeten. Anonymkode: cedb3...ef8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Jeg ble også veldig overrasket over hvor syk man føler seg i 1.trimester. Jeg har aldri følt meg sykere enn da i hele mitt liv. Siste trimester var litt tungt på slutten, men allikevel en del bedre enn 1.trimester. 2.trimester er det beste trimesteret, så se fram mot det. Anonymkode: 944d0...423 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 Jeg tror alle har lest om at man kan bli ganske dårlig i 1.trimester, men at det likevel kommer som et sjokk fordi det er to helt forskjellige ting å lese om det og å faktisk oppleve det. Sånn var det i hvertfall for meg. Vanskelig å sette seg inn i noe man ikke vet hvordan er. Tenkte; jaja kvalme og oppkast det må man jo bare takle. Men når det slo meg i uke 6 tenkte jeg etter 3 dager at jeg ikke orket mer. Heldigvis visste jeg ikke at det skulle bli mye verre og fortsette i 12 uker😅 hadde dog hyperemesis Anonymkode: 883f6...bff
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 Jeg var dritdårlig 1 trimester. Klarte å jobbe (såvidt) men i andre trimester har jeg blitt MYE verre. Blir så forbanna når folk sier andre trimester er så bra. Det kan føles ut som en er forgiftet ja. Ikke alle tåler graviditeten like bra. Anonymkode: 3330a...2df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå