Gå til innhold

Merkelig hendelse med en fremmed dame i parken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min satt på en benk og så på bilder av barnet fra ultralyd.

Plutselig kommer det en dame bort, lar hunden sin hoppe på oss så buksene blir full av gjørme og hun legger ut om livet sitt. Vi svarer henne kort, men høflig. Plutselig spør hun om vi har barn. Vi svarer at vi venter barn. Hun spør så hvor gamle vi er, vi svarer 26.

Hun sier da som følger: "Dere er jo gamle. Jeg var bare bare 21 år da jeg fikk barn. Datteren min var 22. Faktisk er jeg bestemor nå, og jeg er bare 46. Det er ungt. Så dere er jo gamle."

Jeg blir ganske perpleks og ser på mobilen min for å gi ett hint, men hun bare prater i vei om livet sitt og hvor ung bestemor hun er. Dama går ikke før etter 20 minutter når hun finner en forbigående hunden hopper på og legger videre ut om livet sitt. Vi så endelig vår snitt til å gå.

Altså... hva søren? Hva får en fremmed til å si sånt til et fremmed par? Dårlig rustet sosialt, eller behov for bekreftelse? 

Anonymkode: d9ab7...407

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som psykiatri. Jeg hadde nok sagt tydelig at jeg ville hun skulle gå. Noen må få det inn med teskje.

Anonymkode: 9b8a4...630

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og mannen min satt på en benk og så på bilder av barnet fra ultralyd.

Plutselig kommer det en dame bort, lar hunden sin hoppe på oss så buksene blir full av gjørme og hun legger ut om livet sitt. Vi svarer henne kort, men høflig. Plutselig spør hun om vi har barn. Vi svarer at vi venter barn. Hun spør så hvor gamle vi er, vi svarer 26.

Hun sier da som følger: "Dere er jo gamle. Jeg var bare bare 21 år da jeg fikk barn. Datteren min var 22. Faktisk er jeg bestemor nå, og jeg er bare 46. Det er ungt. Så dere er jo gamle."

Jeg blir ganske perpleks og ser på mobilen min for å gi ett hint, men hun bare prater i vei om livet sitt og hvor ung bestemor hun er. Dama går ikke før etter 20 minutter når hun finner en forbigående hunden hopper på og legger videre ut om livet sitt. Vi så endelig vår snitt til å gå.

Altså... hva søren? Hva får en fremmed til å si sånt til et fremmed par? Dårlig rustet sosialt, eller behov for bekreftelse? 

ensom og en skrue løs. kanskje mest ensom. 

Anonymkode: e38c3...977

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Har du levd et veldig skjermet liv? Folk er forskjellige og at ikke alle oppfører seg som forventet. Noen ganger på grunn av sykdom, andre ganger fordi de tenker annerledes enn deg. 

Dette kan da knapt være et problem?

Det å gi hint med å kikke på mobilen er tullete, om hun plaget deg så bruk ordene dine!

Anonymkode: e8168...75f

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som psykiatri. Jeg hadde nok sagt tydelig at jeg ville hun skulle gå. Noen må få det inn med teskje.

Anonymkode: 9b8a4...630

Huff så trist, høres ut som litt psykisk annerledes ja. Ville pratet hyggelig med henne en stund, klappet hunden og sagt at jeg måtte gå når jeg syntes det var nok. Hvorfor velge å være så lite snill når det faktisk ikke koster deg noe å bli lysglimtet i dagen hennes?

Anonymkode: b8025...a0c

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

ensom og en skrue løs. kanskje mest ensom. 

Anonymkode: e38c3...977

Tror jeg også. Er nok harmløs, men forstår at det var ubehagelig. Bra dere ikke jaget henne.

Anonymkode: 158df...0bb

Skrevet

Hun syntes vel det så ut som dere hadde det bra, og fikk lyst til å ødelegge idyllen.

I og med du er 26, så ønsker jeg deg nå offisielt og dessverre inn i klubben: "hvorfor har du ikke barn?" Jeg er 27 selv, og det er nå det begynner.

I tillegg; folk har et behov for å påpeke at du ikke er like ung som du var, og det skal gjerne gjøres så indirekte som mulig. Folk er idioter. Bare å begynne å bygge opp forsvaret. Det vil komme mange flere folk som vil gjøre det samme.

Anonymkode: 2fb89...970

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun er psykisk syk eller rett og slett rusa/ drukket alkohol. Ingen normal oppegående person finner på noe sånt. Folk som er ensomme er ofte skravlete, men ikke på den måten der, også med fremmede i tillegg.

Anonymkode: 00137...57e

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Glad det ikke bare var jeg som synes det var utenom det vanlige. 

Jeg ble ganske lei meg og følte det utrolig invaderende og ubehagelig. Mulig det er hormoner som herjer.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ble ganske lei meg og følte det utrolig invaderende og ubehagelig. Mulig det er hormoner som herjer.

Ts

Hun var bare ensom og litt ustabil tror jeg. Ble du lei deg fordi hun sa du var gammel ? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun syntes vel det så ut som dere hadde det bra, og fikk lyst til å ødelegge idyllen.

I og med du er 26, så ønsker jeg deg nå offisielt og dessverre inn i klubben: "hvorfor har du ikke barn?" Jeg er 27 selv, og det er nå det begynner.

I tillegg; folk har et behov for å påpeke at du ikke er like ung som du var, og det skal gjerne gjøres så indirekte som mulig. Folk er idioter. Bare å begynne å bygge opp forsvaret. Det vil komme mange flere folk som vil gjøre det samme.

Anonymkode: 2fb89...970

De satt og så på ungen de venter på ultralydbilde....

Hvis for mange plager deg med spørsmål om barnløshet, så svar dem med spørsmålet om de er sikre på at du eller partneren din kan få,eller vil ha barn. 

( Frivillig barnløs) 

Anonymkode: de339...60d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Er du virkelig rustet til å få barn? Velkommen til den virkelige verden, der det finnes rare mennesker.

Anonymkode: 7d02f...f0b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Hun var bare ensom og litt ustabil tror jeg. Ble du lei deg fordi hun sa du var gammel ? 

Er nok hormonene som lever sitt eget liv :) men ukomfortabel, det ble jeg. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du virkelig rustet til å få barn? Velkommen til den virkelige verden, der det finnes rare mennesker.

Anonymkode: 7d02f...f0b

Hehe, jeg er gravid :) det er ikke nødvendig med et slikt spørsmål når jeg er allerede er på vei

Skrevet

Har jobbet med sånne. Høres ut som psykiatri ja

Anonymkode: 31284...26f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, jeg er gravid :) det er ikke nødvendig med et slikt spørsmål når jeg er allerede er på vei

Det å få barn er jo følsomt og det kan jo være andre også kommer itl å trykke deg på tærne om du blir så lett påvirket av utsagn som kommer fra en fremmed og ustabil person. Kansje kommer svigermor med skikkelige krenkelser og innblandinger etterhvert? 

Hun mente helt sikkert ikke å være slem med deg. Det kan jo være at du er hakket mer følsom enn normen da så det er jo noe å tenke på kanskje. Og kansje øve seg på å sette grenser om noen gjør deg ubekvem. Feks når hun sier at du er gammel, si nei. Det er lov å være uenig. :) At hun sier det betyr ikke at det er en sannhet.

• Liker 1
Skrevet

Første gang du møter en litt rar/annerledes/merkelig/uvanlig person? 😄

Anonymkode: 30ffc...0b4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært på KG for lenge for å vite hvor dette bærer hen videre. God helg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hun er psykisk syk eller rett og slett rusa/ drukket alkohol. Ingen normal oppegående person finner på noe sånt. Folk som er ensomme er ofte skravlete, men ikke på den måten der, også med fremmede i tillegg.

Anonymkode: 00137...57e

Jepp, dette her. Gæern eller narkoman eller begge.

Skrevet

Overskriften får dette nesten til å virke som om du traff Den sorte dame. Fæle greier.

Heller ikke er det særlig morsomt å møte Den hvite dame i et øde spøkelseshus ved midnatt.

Damen du møtte, virker som et koselig bekjentskap i forhold til disse damene.

Anonymkode: 9fd4e...3ab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...