Gå til innhold

Spørsmål om vasking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 år og flyttet på hybel for å gå på vgs i høst... Jeg synes selv Jeg klarer meg bra med vasking og sånn, men jeg lurte på om jeg kunne spørre om noen ting uten og høres helt dum ut!

1) Kaster dete kluten dere har vasket doen med? Jeg vasker med en vanlig klut fra en sånn pakke med 10 stykker, ikke noe mikrofiber. 

2) på kjøkkenet på hybelen er det en sånn glassplate oppå veggen over stekeplatene... Bak den renner det noe greier og uansett om jeg skrur ned plata og vasker bak så blir det snart stygt igjen med sånn renning bak. Gjør jeg noe feil?

3) hvor mye vaskemiddel skal jeg bruke når jeg vasker klær? Har mange klær så vasker ikke så ofte... Da blir som regel maskinen stappfull. Nå heller jeg oppi litt random mengde men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal bruke?

4) hvorfor blir det skittent og slimete oppi det kammeret ved siden av der man har vaskemiddel? Jeg bruker ikke sånn tøymykner, må jeg ha det oppi der?

Takk for at dere hjelper meg, jeg har lyst til å gjøre det riktig!

Anonymkode: 77624...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 
- klutene kan du vaske etter bruk på 90 grader :) 

- høres ut som monteringsfeil - her bør du bare vaske bak. 

- vaskemiddel bruker jeg en liten kaffekopp (ca en neve med vaskepulver) per full vask  

- det setter seg såperester og annet oppe i det kammeret. Du kan ta det fra hverandre og vaske med varmt vann for å bli kvitt det :)

Skrevet

1) Nei, kaster ikke kluten. Vi bruker microfiberkluter, og vasker dem på 60 grader sammen med håndklær, sengetøy, og undertøy. Skyller den godt så klor og slikt blir vasket ut før vi hiver den til vask med resten. 

2) Renner bak? Kanskje det er damp? Litt av poenget med en sånn plate er jo at det ikke skal komme gris på veggen, så høres ut som om platen er feilmontert om det kommer seg ting bak den. 

3) Dosering står på vaskemiddelpakken. Ikke stapp maskinen helt full, da blir det ikke rent. Søk gjerne etter bruksanvisningen til maskinen på nettet, der står det hvor mange kg tøy man bør begrense seg til for hver type vask. 

4) Det er rester etter såpe, som kan komme fra det kammeret du har pulver oppi. Nei, du trenger ikke ha noe oppi det. Det er til tøymykner, og det er det best å ikke bruke. 

Anonymkode: b16ca...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...