Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare lyst å framsnakke brukthandel!

Har i noen år nå kjøpt både klær og annet bruksting på Finn, Tise og diverse facebookgrupper. Det er jo helt utrolig hva som finnes der ute!

Finner gode kvalitetsklær til ungene og meg, både uteklær og inneklær, hjemmestrikk, sminke, hud- og hårprodukter, veske, dyrefor, pianonoter, spill og så videre. Det er billigere, hyggeligere og sparer miljøet litt. Skulle jeg ha kjøpt alt nytt, ville jeg bidratt til å øke etterspørselen etter varer og det ønsker jeg ikke. 

Posten har satt ned prisen på liten Norgespakke (70 kr), så nå er det fullt mulig å ikke blakke seg på porto heller. 

Så, dagens oppfordring er å lete etter noe du trenger på bruktmarkedet heller enn nytt ❤

Anonymkode: 962f9...63b

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt mye kjekt til barnet mitt ja!

Men brukt kosmetikk?🤔 Er det snakk om uåpnet vel?

Anonymkode: 7c3ba...17c

• Liker 1
Skrevet

Vi har kjøpt veldig mye barneutstyr på nett. Men ville aldri kjøpt usett, eller fått sendt. 

Anonymkode: 04652...ed8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har kjøpt veldig mye barneutstyr på nett. Men ville aldri kjøpt usett, eller fått sendt. 

Det er ditt tap da, og jordkloden selvsagt.  

Har solgt å kjøpt usett i 15 år  ettersom jeg bor langt fra allfarvei. Aldri opplevd problemer. 

Anonymkode: 5a8f8...0da

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ditt tap da, og jordkloden selvsagt.  

Har solgt å kjøpt usett i 15 år  ettersom jeg bor langt fra allfarvei. Aldri opplevd problemer. 

Anonymkode: 5a8f8...0da

Trenger ikke kjøpe ting usett, vi kjøper masse brukt her vi bor ;) Noe som er MER mijøvennlig enn å få det tilsendt fra langt vekke. Så fint at du ikke har opplevd problemer. Det har mange andre. Det er ikke uten grunn du finner ørten artikler om hvordan handle trygt på finn o.l. på nett.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har kjøpt mye kjekt til barnet mitt ja!

Men brukt kosmetikk?🤔 Er det snakk om uåpnet vel?

Anonymkode: 7c3ba...17c

Ja, stort sett. Kan godt kjøpe en tube med ansiktsrens selv om den er åpna. Men ikke åpna mascara, kremer, eyeliners osv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Må bare legge til at jeg faktisk aldri har opplevd problemer med kjøp og salg på bruktmarkedet. Heller tvert i mot. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjøper sjeldent brukt. Kanskje 3-4 ting (skap ol) de siste 10 årene. Aldri klær. Synes det er ekkelt.

Anonymkode: 41d9d...9a6

• Liker 1
Skrevet

Tror ungen min har maks 10 plagg som er kjøpt nye i butikk. Finner absolutt alt han trenger på FINN. 

slår også et slag for appen Goodify!

Anonymkode: d42e3...0c0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøper i alle fall temmelig mange bøker gjennom for eksempel Finn.no eller lignende. 

funker fett det altså. Billigere enn hos vanlig bokhandel også. :closedeyes: 

Anonymkode: 26f03...9e4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjøper sjeldent brukt. Kanskje 3-4 ting (skap ol) de siste 10 årene. Aldri klær. Synes det er ekkelt.

Oioi. Ekkelt faktisk? Det er rart å tenke at rene klær er ekkelt, det syns jeg ærlig talt. Selv om de er brukt av andre før deg. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trenger ikke kjøpe ting usett, vi kjøper masse brukt her vi bor ;) Noe som er MER mijøvennlig enn å få det tilsendt fra langt vekke. Så fint at du ikke har opplevd problemer. Det har mange andre. Det er ikke uten grunn du finner ørten artikler om hvordan handle trygt på finn o.l. på nett.. 

For de som ikke bor sentralt så er det å sende i posten helt nødvendig, så du kan greit stige ned av den høye hesten din.

Har både kjøpt og solgt flere hundre ting via Tise og Finn over noen år. Har aldri opplevd problemer tilknyttet det. Har heller ikke hatt venner eller kjente som har hatt negative opplevelser, så de der «mange andre» som du sikter til har i alle fall ikke jeg kjennskap til. De har like mange kjøp og salg under beltet som meg, så her snakker vi et utvalg på flere tusen salg. Bare fordi at det ligger artikler ute om nettsvindel, så betyr ikke det at det er vanlig at folk blir ripped off.

Anonymkode: 5141c...d86

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg kjøper mye brukt og er nok fast kunde på den lokale bruktbutikken. Kjøper nytt også siden det ikke er alt jeg funnet brukt, men det er mye bra som blir lagt ut for salg. Plagg som knapt er brukt eller ikke er brukt med lappen på.

Kjøper også litt på Tise og finn. Jeg har aldri hatt problemer der eller kun da jeg en gang brukte en fyr som leide ut bil og sjåfør. Prøvde å lure til seg ekstra penger, men den gikk ikke.

Så kjøper egentlig alt mulig brukt så lenge det ser bra ut.

Skrevet

Egentlig bør ikke vi som vet hvilken gullgruve finn.no er, si et pip!  Men jo, for miljøets skyld!

Jeg har i mange år kjøpt det meste av barnas tøy brukt.  Vintertøy, kjeledresser, ulltøy, luer og votter.  Bunader, kjoler, dresser.  Det tar litt tid å lete, men mange penger er spart.  

Har også kjøpt deler til et service jeg samler på, som ellers ikke er å få tak i lenger.  Da utekranen vår røk, sparte finn oss for et par tusen.  Så også da vi kjøpte vedklyver og sag.  Trampolina til ungene kostet en bagatell.  Jeg samler på kunstglass, og på finn.no finner jeg :)  

Har aldri opplevd ubehageligheter av noe slag.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 13.04):

Hva er ekkelt med det? Klærne vaskes vel før de blir brukt. Hvordan gjør du det på hotell? Da ligger du i sengetøy brukt av gud vet hvem, tørker deg med håndkler hundrevis av mennesker har brukt.

Anonymkode: 99985...977

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Når eg skal kjøpe noko anna enn daglegvarar og kosmetikk, sjekker eg alltid Finn, Facebook og Fretex først. Sparer både økonomien og miljøet 💅

Endret av Mandagsunge
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg både kjøper og selger på Finn og Tise. Har gjort det i årevis og ikke hatt negative opplevelser. 

Anonymkode: d9d93...cee

Skrevet

Jeg kjøper alt brukt, bortsett fra undertøy og sokker. 

Anonymkode: 06f7c...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...