anonymbruker2312 Skrevet 25. februar 2022 #1 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) Jeg har prøvd så mange forskjellige hårkurer, både Redken, Maria Nila, Sexy hair, Ida Warg, Kerastase. Men ingen av de føler jeg har hjulpet håret mitt. Jeg har langt, tykt hår, som er svært tørt. Det kommer av for mye rettetang gjennom årene. Er det noen som har tips til en god hårkur som virkelig hjelper på tørt hår? Endret 25. februar 2022 av anonymbruker2312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Del Skrevet 25. februar 2022 Denne hjelper på mitt, bruker den to ganger i uka, sånn er det å ha tørt hår, man får ikke plutselig en annen hårtype, det må pleies hele tiden:) https://www.garnier.no/harpleie/respons/argan-richness/haarkur Anonymkode: 1287f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Del Skrevet 25. februar 2022 Dersom det kommer av rettetang så er håret skadet og muligens ikke like tørt fra naturens side. En god klipp og jevnlig kuring vil nok hjelpe. Viktig å bruke varmebeskyttende produkter når man krøller/føner/retter håret. Anonymkode: 6a5f0...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Del Skrevet 25. februar 2022 Olaplex? Anonymkode: 6f630...660 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Del Skrevet 25. februar 2022 Det er nok skadet ja, ikke bare tørt. By Veira har en bra proteinkur (hair masque), om du trenger protein. Papaya Hair Food er bra for fukt. Google "bowl method", det er i utgangspunktet for krøller/bølger, som naturlig er tørrere enn annet hår. Bollemetoden er super til å få mest mulig fukt inn i håret. Anonymkode: 88141...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Del Skrevet 25. februar 2022 Jeg har langt tykt hår som jeg bleker hos frisør noen ganger i året, og denne rutinen har jeg fått veldig gode resultater med ⬇️ (før var håret mitt som høy og jeg bare kjøpte shampoo og balsam i matbutikk uten å tenke noe mer over det) - Byttet hårbørsten min med en skånsom Wet Detangler Hairbrush fra Tangle Teezer - Starter å børste håret mitt nedenifra og oppover. Børster også undersiden av håret istedenfor "overflaten" for å unngå frizz (får håret til å se tørrere ut). Røttene børster jeg med hodet opp ned - Jeg grer inn extra virgin olivenolje i håret 2+ timer før jeg skal vaske håret eller gjerne over natten - Shampooen min er Shea Moisture Curl & Shine Shampoo Coconut and Hibiscus og balsamen min er Shea Moisture Manuka Honey & Mafura Oil Intensive Hydration Conditioner - Skyller ut balsamen med lunkent vann for å så bruke iskaldt vann på håret - Varierer mellom å bruke fermentert risvann og Shea Moisture Jamaican Black Castor Oil Strenghten, Grow & Restore Treatment Masque - Bruker arganolje i endene av håret til hverdags (Generelt å bare holde seg unna sulfater i hårprodukter gjør mye) Ellers så prøver jeg å ikke varmebehandle håret mitt med mindre det er for spesielle anledninger, men jeg tar gjerne tips om en god varmebeskyttende spray 😄 Anonymkode: 6b08e...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 25. februar 2022 #7 Del Skrevet 25. februar 2022 Jeg har veldig tørt hår selv og prøvd mange kurer som ikke hjalp. Så jeg klippa meg heller nå nylig og nå angrer jeg.🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Del Skrevet 25. februar 2022 Klipp bort 5 cm av lengden Anonymkode: 628f5...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 27. februar 2022 Tusen takk for alle tips!! ❤️ TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg har langt tykt hår med en del krøller. Håret mitt har alltid vært tørt, som jo ikke er så sjeldent når man har krøller. Jeg har også prøvd alt føles det som. Ingenting hjelper egentlig. Det beste jeg har funnet er castor oil. https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/plantebaserte-legemidler-og-naturmidler/castor-oil-200-ml,5006458?gclid=Cj0KCQiA3-yQBhD3ARIsAHuHT64SI5ku-qxGPdrXYfq390RV5LF4Ni0ck6mMC3IRi_jQunh8_KNoytcaAmQBEALw_wcB Jeg tar ganske mye olje i håret, tar som regel kun i lengdene, og lar det stå i noen timer. For å få det ut må man begynne med balsam, ikke noe vann først. Så skylle ut balsamen og vaske på vanlig vis. Det har fungert for meg. Anonymkode: b8b81...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 27. februar 2022 #11 Del Skrevet 27. februar 2022 Joico har vært den beste for meg. Det er eneste merket jeg har merket forskjell på håret etter 1 bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå