Gå til innhold

Naboen ba meg ikke støyer så mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye veier du? Kan hende dine tunge steg + stor og tung kropp er såpass lytt at det forstyrrer ham.

Lite energi, sier du, men å røyke hver time har du energi til, ja. 

Skjønner godt naboen din. Selv bodde jeg i en firemannsbolig der nabokjerringa ved siden av var hjemmeværende husmor, og ei bitter pensjonist kjerring under. Mye bråk fra alle kanter til alle døgnets tider.

Anonymkode: 03bd7...1f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg så drittlei av naboens støy at her blir reaksjonen samisk joik på høyt volum, og demper ikke støyen seg, bidrar jeg gjerne med min egen joik.

https://radio.nrk.no/serie/luohteboddu

Sikkert noen som vil føle seg krenket av dette, men å måtte høre på samisk joik på repeat i flere timer fordi naboen er forbannet er ingen spøk.

Anonymkode: 4db9e...f65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 13.48):

Ja helt vanvittig reaksjon av meg.

Jeg har snakket med 2 naboer. Den ene er styreleder. Ingen av de hører en lyd fra meg, og fant hele klagen merkelig. Styreleder sa dette er en person som er syk, og ville ta det opp med han. 

Her er en som har drevet med hekkan. Gjør han det igjen vil det få konsekvenser for han.

Forstår noen nå hvorfor jeg ble så frustrert over denne meningsløse klagen? Kanskje jeg reagerte fordi klagen var så urettferdig?

En annen ting, det er mange dømmende og slemme mennesker her på KG, med ønske om å psyke andre ned. Den verste kommentaren var at jeg ikke er syk, og burde sove om nettene. Til den personen som skrev dessverre, sier jeg skam deg, vi kan snakkes hvis du får kreft, og om du da vil klare å sove hele nettene. Enkelte av svarene her er ikke ok !!

Anonymkode: 0aef1...e56

Han er syk ja, så han må jo få lov å si ifra om noe plager han? Et stakkars menneske som er syk og hører disse lydene om natten, og ikke får sove, det er nok ikke lett. Men DU har ikke gjort noe FEIL. Du visste jo ikke at det kom lyd fra deg ned til han. Men nå vet du at det kommer lyd fra deg ned til han, så da kan du jo legge ut noen matter og ikke gå med plastsko / tøfler, men heller feks ha myke stoff tøfler på deg. Er det så ille da ? :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes for noen dømmende svar som har kommet! Noen ganger lurer jeg på om TS i mange tråder blir angrepet kun for å være TS. Hadde TS  vært naboen under hadde hen nok fått en del svar som gikk på at herregud a, må jo tåle at det bor folk rundt deg og bla bla bla. 

Jeg oppfatter ikke TS som en som overreagerer. Jeg hadde selv synes det var ubehagelig å få et slikt brev. 

Så klart kan det være lyder som høres veldig kraftig for naboen under, uten at det betyr at man faktisk ommøblerer. Ser at styreleder skal snakke med vedkommende, så mulig du får vite hvilke lyder naboen sikter til? 

Jeg har ingen over meg, kun boder under meg, men hører når naboens barn går i trappa inne i sin bolig, kan også høre når noen har besøk om de snakker og ler høyt. Folk har til og med hatt forspill i leiligheter som jeg hører godt. MEN jeg bor i leilighet og m¨belage meg på at det bor andre mennesker her også. Leve skal vi alle få lov til. Hadde blitt irritert om naboen pusset opp om natta, men vanlige lyder som en stol som skraper over et gulv , en dør som åpnes, skritt over gulvet o.l er og bør være helt innafor. Man skal da ikke gå på tå - hev i sitt eget hjem?

Naboen under har selvsagt lov å si fra om det er noe som plager hen, kanskje er det en grunn til at det ble i brevs form istedet for muntlig? F.eks sosial angst? 

Anonymkode: 9a5d8...f4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som tror hun er stille, men hun går med hælene først, slamrer med dører og vinduer (inkl balkongdør, inngangsdør og skapdører på kjøkkenet i garderober), hun har på musikk med mye bass, lar barna leke fritt, osv... Hun mener hun er stille. Men det er jo bare fordi hun tolererer enormt med støy og derfor tro at eneste støy er sirener eller konserter...

Umulig å si om du er stille eller ei, der du bodde før var det kanskje bedre isolert?

Anonymkode: b1d9d...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ville irritert meg hvis jeg var naboen ,var all røykingen som siver inn i andre sine leiligheter. Og gjør det omtrent umulig å tørke tøy på verandaen om sommeren.

Anonymkode: ec128...17b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tilfelle at du ikke ønsker å ta hensyn i det hele tatt? Fikk litt følelsen av at du ikke ønsker å forstå, spesielt når du nå har snakket med styreleder og en annen nabo, i stedet for å snakke med den det gjelder. Kan du ikke bare sende han en sms, hvor du spør om det er noe spesielt tidspunkt han hører mye? Hvis det er hver gang du er oppe på natta, kan du ikke prøve å gå i noe annet enn tøfler/sandaler (eller hva det var) med plastsåle? Kan være så enkelt som at de bråker mye mer enn du er klar over. 

Jeg mener ikke at man skal føye seg etter naboene i ett og alt, men litt velvilje kan man jo forsøke - i det minste sende en sms til personen. Tenk hvis det er noe så banalt som tøflene/sandalene dine som bråker ekstremt mye? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hjelpes for noen dømmende svar som har kommet! Noen ganger lurer jeg på om TS i mange tråder blir angrepet kun for å være TS. Hadde TS  vært naboen under hadde hen nok fått en del svar som gikk på at herregud a, må jo tåle at det bor folk rundt deg og bla bla bla. 

Jeg oppfatter ikke TS som en som overreagerer. Jeg hadde selv synes det var ubehagelig å få et slikt brev. 

Så klart kan det være lyder som høres veldig kraftig for naboen under, uten at det betyr at man faktisk ommøblerer. Ser at styreleder skal snakke med vedkommende, så mulig du får vite hvilke lyder naboen sikter til? 

Jeg har ingen over meg, kun boder under meg, men hører når naboens barn går i trappa inne i sin bolig, kan også høre når noen har besøk om de snakker og ler høyt. Folk har til og med hatt forspill i leiligheter som jeg hører godt. MEN jeg bor i leilighet og m¨belage meg på at det bor andre mennesker her også. Leve skal vi alle få lov til. Hadde blitt irritert om naboen pusset opp om natta, men vanlige lyder som en stol som skraper over et gulv , en dør som åpnes, skritt over gulvet o.l er og bør være helt innafor. Man skal da ikke gå på tå - hev i sitt eget hjem?

Naboen under har selvsagt lov å si fra om det er noe som plager hen, kanskje er det en grunn til at det ble i brevs form istedet for muntlig? F.eks sosial angst? 

Anonymkode: 9a5d8...f4c

Håper du ikke snakker om mine innlegg ihvertfall. Jeg dømmer ikke TS, men synes hun virker litt satt i sin egen opplevelse av situasjonen og tar det som en fornærmelse, og nesten ikke vil la det gå inn på seg at det kan komme lyd når hun er oppe om natten. Det er jo to syke i hennes situasjon, og begge, både TS og nabo fortjener virkelig å ha det bra. Synes de skal hjelpe hverandre og kommunisere. :) Vise litt forståelse og lytte og så blir man jo selv glad også..

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...