Gå til innhold

Naboen ba meg ikke støyer så mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På balkongen går jeg ut på slippers med gummi såle, noe billig jeg kjøpte i syden for noen år siden. Inne går jeg på strømper eller tøfler, også de med gummisåle, noen billige fra Nille. Ingen av disse skoene lager noe lyd. Går ikke til innkjøp av noe lydmatte til verken inne eller ute, må være måte på hva hensyn jeg skal måtte ta, som ingen andre tar.

Anonymkode: 0aef1...e56

Ok. Men du kunne ha lagt en billig matte (fillerye eller 2 stk 10-kroners dørmatter fra Ikea) akkurat under den stolen som du skyver på på verandaen :) 

Anonymkode: cfa9d...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På balkongen går jeg ut på slippers med gummi såle, noe billig jeg kjøpte i syden for noen år siden. Inne går jeg på strømper eller tøfler, også de med gummisåle, noen billige fra Nille. Ingen av disse skoene lager noe lyd. Går ikke til innkjøp av noe lydmatte til verken inne eller ute, må være måte på hva hensyn jeg skal måtte ta, som ingen andre tar.

Du kan faktisk ikke vite eller høre den lyden som bærer i gulvet, den lyden høres av naboen under deg. Som sagt, helt vanvittig reaksjon fra deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du mener at dine trinn ikke lager lyd. Men den som er under deg hører noe helt annet. Du er jo ikke under deg selv når du går inne. Og du sier at du går med tøfler, plastikk faktisk. Det er jo nesten sko det. Det er godt mulig det er bråkete om natten. Synes heller du burde reagerer litt med omtanke her, enn å reagerere med å bli fornærmet. Det er ikke en fornærmelse mot deg personlig, men han sier ifra fordi han ikke får sove når det kommer lyder fra dine trinn om natten. Ta vare på folk rundt deg, også dine naboer. Ikke lag konflikt, prøv å løs det. :) 

Det er faktisk helt sprøtt hvor mye lyd det kan komme fra andre. Bor i trehus selv og holdt på å klikke når naboen over gikk inne med sko og bar tunge ting i 3  timer. Fikk knapt gjort noe.. hehe. Men hun stakkar visste ikke hvor mye lyd de lagde. og hun mente ikke å plage meg. Vær litt mer trygg i deg selv.  Du har ikke gjort noe galt. Men ta det til deg når noen sier noe. :) Så gjør man hverdagen litt bedre for de rundt oss.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (4 minutter siden):

Jøss, for en syk overdramarisering av deg TS. Her har naboen skrevet at "det HØRES ut som at...." og det blir skrevet for å poengtere hvor høylytt det er. Han beskylder deg ikke for å ommøblere, han skriver at det høres slik ut. Og det har han helt rett i, for som regel når det kommer støy fra en leilighet over, så kan lydene HØRES ut som møblering. Selv om det ikke er møblering..

Kommunale leiligheter er som regel litt gamle (kanskje ikke i dette tilfellet), og de er som regel ikke så godt lydisolert o.l! OG det støyer alltid fra leiligheter i øvre etasje, dette er fordi all lyd bærer nedover - så denne naboen hører nok mer enn du tror, og det er en helt vanvittig reaksjon du kommer med. Prøv å gå litt inn i deg selv, for du høres veldig aggressiv og urimelig ut.

Syk overdramatisering faktisk 😮 Ok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at du reagerer med å ta det ganske sårt og personlig, men du er syk og sliten så jeg forstår deg allikevel. 

Hadde jeg vært deg så ville jeg sett litt på hva du kan gjøre for å minske lyd. Det er ikke din feil, det er sikkert lydt der du bor. Men kanskje ikke bruke plastikk sko / tøfler / Crocs om natten. Jeg tror han hører dine steg, og det er sikkert ganske dårlig isolert på veranda / balkong. Jeg hadde brukt mer tepper på gulvene, feks. Og heller ullsokker, enn tøfler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takker for svar. Ha en fin dag.

Hilsen ts

Dette går bra, TS. Om du er usikker på når han er våken, kanskje skrive et brev tilbake? 

Si at du synes det var leit å høre at han er syk og at han hører lyder om natten. Skriv at du er veldig syk selv, og at du også synes det er vanskelig å sove. Og at du skal gjøre det du kan for å lage mindre lyder. :) Du kan også snakke med bestyrer og få støtte fra henne. Kansje hun har gode råd til deg og, angående det å minske lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Brevet var ikke signert, men hans navn på. Stusset litt på det, da alle brev skal signeres med hånd, med mindre det er elektronisk. Jeg skal gå ned, men usikker på om han sover i og med han sover lite om nettene. 

Hvorfor skal de signeres med hånd?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nett troll. Fikk hake glipp av hva du skriver. Mangler du empati?

Hakeslepp*. Man er ikke et nettroll for å påpeke fakta. Du viser jo ingen empati med ham, hvorfor skal du motta sympati da? Du sågar er nedlatende og påpeker at han bor i kommunal leilighet, det virker ikke som om du tar innover deg at han har det vondt (også).

Anonymkode: c65b2...033

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars naboen din, en taper som går ut og røyker hver jævla time ictilmegg til å kreke rundt flere timer hver natt må jo være et mareritt å ha til nabo

Anonymkode: 4ca33...023

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var for å forklare hvilken lyd det gir. Jeg vet ho selv om jeg har høy lyd på. Lyd fra min mobil/pc høres ikke ut på balkongen min, og heller ikke ut til inngangspartiet, det har jeg sjekket. 

Kan opplyse det er en kommunal leilighet under meg, så jeg begynner å lure hva som skjer

Så du kan bråke siden det er kommunal leilighet han som klager bor i? Sjarmerende du?

Anonymkode: 64e95...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et teppe under møblene som lager lyd hver gang du beveger deg i dem.Jeg bor i 2etg og har det selv nettopp for at naboen under skal bli spart for møbelskraping som er helt jævelig i lengden.

Anonymkode: 3c9f1...763

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som kritiserer TS her. Hvorfor det egentlig? 
En skal ha empati, men samtidig så skal en jo kunne leve i sitt eget hjem. Hensyn må en ta, men det går jo en grense og da. Hvis en er veldig følsom på lyder, så bor en ikke i blokk. For meg virker det som om TS lytter til råd som gis her i tråden og det er jo bra! Viser at h*n ønsker å gjøre noe med problemstillingen. Det er også forståelig at TS synes det er rart at nabo klager på så mye lyder dersom en er rolig og ikke lager mye lyd. Dersom det er veldig lytt i blokken, så er TS blitt gjort oppmerksom på dette av nabo og kan ta det til etterretning. Noen råd som er kommet her er også nyttig for å dempe lyder. 

Anonymkode: 6d6b7...484

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mener jo sikkert ikke at du bokstavelig talt ommøblerer hver dag, men at det høres sånn ut.

Anonymkode: 4e6ca...da7

Har du sånne filt- biter under stoler og bord? 

Det kan være greit å ta på, da blir det mindre lyd. Hugser fra studietiden at det ble en greie der jeg bodde. Alle måtte ta på disse bitene under stol-og bordben. 

Ser jeg har sitert feil. Dette er jo da til HI. 

Anonymkode: c9904...d32

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Les ditt eget innlegg, så kanskje du forstår, men ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg aldri må bo under noen som ikke lever a4 livet med jobb og aktiviteter og normal døgnrytme. Helst 8-16 jobb.

Anonymkode: 2ca6c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (2 timer siden):

Du kan faktisk ikke vite eller høre den lyden som bærer i gulvet, den lyden høres av naboen under deg. Som sagt, helt vanvittig reaksjon fra deg. 

Ja helt vanvittig reaksjon av meg.

Jeg har snakket med 2 naboer. Den ene er styreleder. Ingen av de hører en lyd fra meg, og fant hele klagen merkelig. Styreleder sa dette er en person som er syk, og ville ta det opp med han. 

Her er en som har drevet med hekkan. Gjør han det igjen vil det få konsekvenser for han.

Forstår noen nå hvorfor jeg ble så frustrert over denne meningsløse klagen? Kanskje jeg reagerte fordi klagen var så urettferdig?

En annen ting, det er mange dømmende og slemme mennesker her på KG, med ønske om å psyke andre ned. Den verste kommentaren var at jeg ikke er syk, og burde sove om nettene. Til den personen som skrev dessverre, sier jeg skam deg, vi kan snakkes hvis du får kreft, og om du da vil klare å sove hele nettene. Enkelte av svarene her er ikke ok !!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars naboen din, en taper som går ut og røyker hver jævla time ictilmegg til å kreke rundt flere timer hver natt må jo være et mareritt å ha til nabo

Anonymkode: 4ca33...023

Herregud, slutt da. Blir for dumt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fant et brev i postkassen, fra han som bor under meg. Aldri hilst på han eller sett han. Nå skriver han jeg støyer så mye og det høres ut som jeg ommøblerer hver dag. 

Herregud så sykt. Møblene mine står på samme plass som når jeg flyttet inn 😂 

Mannen hadde  mye smerter og lå derfor mye våken, så om.jeg kunne ta hensyn og ikke støyer sånn???

Saken er som denne. Jeg er også syk, gjør svært lite. Men må selvfølgelig bevege meg over gulvet skal jeg inn på kjøkken, bad, soverom osv. Jeg har lite energi sitter og ligger veldig mye. Ja jeg er oppe litt på nettene,  alt ettersom 2 - 4 timer, det varierer. Går ut på balkongen ca 1 gang i timen, setter meg ned i en stol og tar meg en kaffi og røyk. Hva er det så han klager på? At jeg går over gulvet? At jeg åpner balkongdøra? Hører han jeg skyver stolen litt før jeg setter meg ned? Hører han jeg hoster eller kremter. Hører han jeg pusser nesa? Har jeg ikke lov å leve  i mitt eget hjem? Skal jeg måtte  sitte musestille i stua og ikke få lov å gå på toalettet, tappe i et glass vann, smøre meg en brødskive?. Jeg har verken tv eller stereoanlegg. Spiller jeg musikk på radioen, settes den ikke på før kl 7 om morgenen. Ser film på pc som underholdning.

Jeg hører ikke tv og musikk fra andre leiligheter, så de andre kan umulig høre min pc. Så jeg lurer på hva denne mannen mener jeg gjør galt. Har jeg ikke lov å sitte på balkongen og ta meg en røyk? Jeg sitter jo ikke og snakker høyt med meg selv. 

Send ham slike. Problem solved. 

Best pris på 3M Peltor WS Alert XPI med issebøyle - Se priser før kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...