AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Fant et brev i postkassen, fra han som bor under meg. Aldri hilst på han eller sett han. Nå skriver han jeg støyer så mye og det høres ut som jeg ommøblerer hver dag. Herregud så sykt. Møblene mine står på samme plass som når jeg flyttet inn 😂 Mannen hadde mye smerter og lå derfor mye våken, så om.jeg kunne ta hensyn og ikke støyer sånn??? Saken er som denne. Jeg er også syk, gjør svært lite. Men må selvfølgelig bevege meg over gulvet skal jeg inn på kjøkken, bad, soverom osv. Jeg har lite energi sitter og ligger veldig mye. Ja jeg er oppe litt på nettene, alt ettersom 2 - 4 timer, det varierer. Går ut på balkongen ca 1 gang i timen, setter meg ned i en stol og tar meg en kaffi og røyk. Hva er det så han klager på? At jeg går over gulvet? At jeg åpner balkongdøra? Hører han jeg skyver stolen litt før jeg setter meg ned? Hører han jeg hoster eller kremter. Hører han jeg pusser nesa? Har jeg ikke lov å leve i mitt eget hjem? Skal jeg måtte sitte musestille i stua og ikke få lov å gå på toalettet, tappe i et glass vann, smøre meg en brødskive?. Jeg har verken tv eller stereoanlegg. Spiller jeg musikk på radioen, settes den ikke på før kl 7 om morgenen. Ser film på pc som underholdning. Jeg hører ikke tv og musikk fra andre leiligheter, så de andre kan umulig høre min pc. Så jeg lurer på hva denne mannen mener jeg gjør galt. Har jeg ikke lov å sitte på balkongen og ta meg en røyk? Jeg sitter jo ikke og snakker høyt med meg selv. Anonymkode: 0aef1...e56
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hører ikke tv og musikk fra andre leiligheter, så de andre kan umulig høre min pc. Merkelig logikk. Naboene mine hører heller ikke tv eller musikk fra meg fordi jeg enten har veldig lavt volum eller bruker hodetelefoner, men jeg hører i aller høyeste grad denne type støy fra deres leilighet. I tillegg tramper min nabo så hardt når han går at det rister i veggene mine, tror ikke alle er klar over at de har ekstremt tunge steg. Anonymkode: 4e6ca...da7 15
Tatja Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Ta en prat med naboen, du. Han klager nok ikke for å være vanskelig, men fordi det er noe som høres godt ned til han. Antagelig er det nattevåket ditt. 17 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser film på pc som underholdning. Bruker du headset? Isåfall burde det være problemfritt, det skal jo være isolert som demper lyden. Ingenting av det du beskriver kan være imot regelverket. Kanskje han hører dører, at du flytter stol på verandaen, men noe lyd må man regne med når man har folk rundt seg, det hører til å bo i blokk. Høres ut som han lar smertene gå ut over deg, Anonymkode: 54c66...e65 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig logikk. Naboene mine hører heller ikke tv eller musikk fra meg fordi jeg enten har veldig lavt volum eller bruker hodetelefoner, men jeg hører i aller høyeste grad denne type støy fra deres leilighet. I tillegg tramper min nabo så hardt når han går at det rister i veggene mine, tror ikke alle er klar over at de har ekstremt tunge steg. Anonymkode: 4e6ca...da7 Det var for å forklare hvilken lyd det gir. Jeg vet ho selv om jeg har høy lyd på. Lyd fra min mobil/pc høres ikke ut på balkongen min, og heller ikke ut til inngangspartiet, det har jeg sjekket. Kan opplyse det er en kommunal leilighet under meg, så jeg begynner å lure hva som skjer Anonymkode: 0aef1...e56 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker du headset? Isåfall burde det være problemfritt, det skal jo være isolert som demper lyden. Ingenting av det du beskriver kan være imot regelverket. Kanskje han hører dører, at du flytter stol på verandaen, men noe lyd må man regne med når man har folk rundt seg, det hører til å bo i blokk. Høres ut som han lar smertene gå ut over deg, Anonymkode: 54c66...e65 Yes, jeg tenker her er en som har det vondt, så lar han frustrasjonen gå ut over meg. Jeg bryter ikke noe regelverk, derfor er jeg frustrert. Anonymkode: 0aef1...e56 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Tatja skrev (7 minutter siden): Ta en prat med naboen, du. Han klager nok ikke for å være vanskelig, men fordi det er noe som høres godt ned til han. Antagelig er det nattevåket ditt. Noe har han hørt, antakelig når jeg går over gulvet. Men jeg går jo ikke fram og tilbake på gulvet i 2 timer når jeg er våken. Her er jeg beskyldt for å ommøblere hver dag, noe som er latterlig. Anonymkode: 0aef1...e56 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan opplyse det er en kommunal leilighet under meg, så jeg begynner å lure hva som skjer Usaklig. Anonymkode: e7e89...f91 11
Tatja Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe har han hørt, antakelig når jeg går over gulvet. Men jeg går jo ikke fram og tilbake på gulvet i 2 timer når jeg er våken. Her er jeg beskyldt for å ommøblere hver dag, noe som er latterlig. Anonymkode: 0aef1...e56 Ja det er merkelig, men du kommer nok langt med dialog. Vis at du ønsker å være en god nabo, spør konkret hva slags lyder det er han hører - og når. Hvis dette er en syk mann, så er han antagelig overfølsom. Det burde ikke gå ut over deg, men slik kan det dessverre bli når man bor tett. Da må du prøve å komme i dialog. Har dere en god tone, så kan han tåle dine lyder mye bedre også. Hvis ikke kan han irritere seg over et par skritt over gulvet. 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Tatja skrev (Akkurat nå): Ja det er merkelig, men du kommer nok langt med dialog. Vis at du ønsker å være en god nabo, spør konkret hva slags lyder det er han hører - og når. Hvis dette er en syk mann, så er han antagelig overfølsom. Det burde ikke gå ut over deg, men slik kan det dessverre bli når man bor tett. Da må du prøve å komme i dialog. Har dere en god tone, så kan han tåle dine lyder mye bedre også. Hvis ikke kan han irritere seg over et par skritt over gulvet. Ja jeg har bestemt meg for å gå ned å ta en prat med han. Jeg synes også han burde banket på døren min og si det muntlig til meg, ikke legge et brev i postkassen. Jeg vil spørre hvilken støy det er han hører. Ta en rolig prat med han og danne meg et inntrykk etter å høre hva han har og si. Han avsluttet brevet med han håpte dette ikke ville skape vondt blo mellom oss. Selvfølgelig ikke, jeg er voksen, men jeg aksepterer ikke å bli beskyldt for noe som ikke har rot i virkeligheten. Jeg har bodd mange plasser i mitt liv, og alltid fått høre jeg er så rolig, derfor reagerer jeg. Anonymkode: 0aef1...e56 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Usaklig. Anonymkode: e7e89...f91 Det får så være, men det er en årsak til en person har kommunal bolig. Ofte psykisk sykdom, rus, dårlig økonomi. Men jeg skal ikke dømme før jeg har pratet med han. Anonymkode: 0aef1...e56
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg har bestemt meg for å gå ned å ta en prat med han. Jeg synes også han burde banket på døren min og si det muntlig til meg, ikke legge et brev i postkassen. Jeg vil spørre hvilken støy det er han hører. Ta en rolig prat med han og danne meg et inntrykk etter å høre hva han har og si. Han avsluttet brevet med han håpte dette ikke ville skape vondt blo mellom oss. Selvfølgelig ikke, jeg er voksen, men jeg aksepterer ikke å bli beskyldt for noe som ikke har rot i virkeligheten. Jeg har bodd mange plasser i mitt liv, og alltid fått høre jeg er så rolig, derfor reagerer jeg. Anonymkode: 0aef1...e56 Han mener jo sikkert ikke at du bokstavelig talt ommøblerer hver dag, men at det høres sånn ut. Anonymkode: 4e6ca...da7 14
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Dette høres ut som en tidligere nabo av meg, han mente jeg ikke skulle dra ned toalettet etter meg for han hørte det ned til seg 🙈 Han mente også jeg ustanselig skrev på en gammeldags skrivemaskin og at jeg slo med sleiv i kasseroller for å være fæl med han.. altså, jeg bodde alene, på jobb på dagtid, stille og rolig person. Ja, og jeg flyttet visst også på møbler… Det høres nærmest ut som samme nabo, men er nok ikke det. Min nabo var så gal at han skulle gjøre «gjengjeld» - det ble så ille at jeg måtte selge. Han oppsøkte meg på nytt der jeg flyttet til, var tydeligvis en ikke-gjengjeld fascinasjon som lå bak (galskapen begynte omtrent samtidig med at jeg fikk meg kjæreste). Han ble ilagt besøksforbud og etter det fikk jeg endelig fred 😅 Anonymkode: 433a5...750 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det får så være, men det er en årsak til en person har kommunal bolig. Ofte psykisk sykdom, rus, dårlig økonomi. Men jeg skal ikke dømme før jeg har pratet med han. Anonymkode: 0aef1...e56 Uansett hva vedkommende sliter eller ikke sliter med er det svært slitsomt med folk som støyer om nettene. Især hvis det er hver eneste natt. Anonymkode: e7e89...f91 13 2
lillevill Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Yes, jeg tenker her er en som har det vondt, så lar han frustrasjonen gå ut over meg. Jeg bryter ikke noe regelverk, derfor er jeg frustrert. Anonymkode: 0aef1...e56 Det er vel lydt, og han plages vel da, stakkars. Min nabo gikk inne med sko en dag og bar tunge ting, og det var helt sjukt det bråket. Men snakket m hen og fant ut hva det var som skjedde. Snakk med han. Vær en god nabo og spør om du kan gjøre noe. Og si at du er også syk og desverre oppe en del. Men du ommøblerer ei, men det er vel trehus og lydt? Du må kunne takle litt kritikk her i verden uten å bli så sur. 6 1
lillevill Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): avsluttet brevet med han håpte dette ikke ville skape vondt blo mellom oss. Selvfølgelig ikke, jeg er voksen, men jeg aksepterer ikke å bli beskyldt for noe som ikke har rot i virkeligheten. Jeg har bodd mange plasser i mitt liv, og alltid fått høre jeg er så rolig, derfor reagerer jeg. Slapp av. Ikke bli sur da, han har det nok mye værre enn deg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han mener jo sikkert ikke at du bokstavelig talt ommøblerer hver dag, men at det høres sånn ut. Anonymkode: 4e6ca...da7 Jeg skjønner jo det er bråket ved ommøblering han vil fra til, men det er er riv ruskende galt. Forøvrig var det en annen nabo som, bokstavelig talt, ommøblerte en gang forrige uke, på dagtid, og det er lov. Det går ann og høre når en drar møbler over gulvet. Anonymkode: 0aef1...e56
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han avsluttet brevet med han håpte dette ikke ville skape vondt blo mellom oss. Selvfølgelig ikke, jeg er voksen, men jeg aksepterer ikke å bli beskyldt for noe som ikke har rot i virkeligheten. Anonymkode: 0aef1...e56 Det er tydelig i alle innleggene dine at dette HAR skapt vondt blod mellom dere, og når du insisterer på at det ikke har det, viser du bare dårlig selvinnsikt. Jeg tenker problemet ligger nettopp her: Det streifer deg ikke at naboen kan ha rett i at du bråker for mye, isteden vektlegger du at han er overfølsom og bor i kommunal leilighet. Du framstår selvrettferdig og selvopptatt, med lite hensyn til andre. Anonymkode: 95572...766 23
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner jo det er bråket ved ommøblering han vil fra til, men det er er riv ruskende galt. Forøvrig var det en annen nabo som, bokstavelig talt, ommøblerte en gang forrige uke, på dagtid, og det er lov. Det går ann og høre når en drar møbler over gulvet. Anonymkode: 0aef1...e56 Hvis alle til enhver tid skal gjøre alt som er lov blir det jo et helevete å bo i blokk. Min nabo har pusset opp i to år, det er også lov. Men normale mennesker med sosial kompetanse skjønner jo at man må ta hensyn når man velger å bo i blokk og holder ikke på sånn selv om det er lov. Anonymkode: 4e6ca...da7 11
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uansett hva vedkommende sliter eller ikke sliter med er det svært slitsomt med folk som støyer om nettene. Især hvis det er hver eneste natt. Anonymkode: e7e89...f91 Signerer her, jeg hadde en nabo over meg som var våken til 3-4 hver natt. Selv om hun var veldig stille, så hørte jeg små dunk, en dør som går igjen, noe tungt som ble lagt på et bord elller flyttet. Om noen drar en stol langs gulvet i etasjen over så hører en det ganske godt ned, lyder og vibrasjon forplanter seg. Det er jo ikke mye noe av dette, men litt etter litt natten gjennom når en skal sove, det sliter en ut. Og jeg er frisk og skulle på jobb kl 7 hver dag. Først etter flere uker kjenner man på utmattelse av å ikke få sammenhengende søvn. Anonymkode: 3477b...b41 9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå