AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Hei, er en 22år gammel student som er på jakt etter alt av sparetips, for øyeblikket ser jeg på meg selv som lutfattig. I måneden får jeg 8500 i lån å stipend hvor 7000 går til husleie + 300kr strøm, har og en fast mobilregning på 229 hver måned. Når dette er betalt har jeg kun 970kr hver måned til mat. Hadde en tidligere deltidsjobb som jeg desverre mistet pga pandemien og siden jeg er student får jeg ikke noen støtte fra nav pga dette. Alt av sparepenger er brukt opp etter jeg mistet jobben og har heller ingen foreldre jeg kan spørre om hjelp fra. Har vært på fattighuset flere ganger for å få meg mat, men noen dager har de desverre ikke nokk til alle. Om noen vet om egentlig hva som helst tar jeg gjerne imot alle råd. -fattig og sulten student. Anonymkode: 833bd...275
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Har du sjekket legathåndboken? Det skal litt til for å treffe, men du bør sjekke. Ny jobb? Eller billigere leilighet? Anonymkode: 35aec...050
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Har du sjekket legathåndboken? Det skal litt til for å treffe, men du bør sjekke. Ny jobb? Eller billigere leilighet? Anonymkode: 35aec...050 Studerer i en by hvor prisene er relativt høye betaler høyt nå pga jeg ikke hadde mulighet til å betale strømmen tidligere i vinter hvor utleier tilbydde meg heller og betale for dette over flere måneder, søker nesten alle jobber jeg ser men har desverre ikke fått en jobb enda. Skal sjekke ut legathåndboken, takk Anonymkode: 833bd...275
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Mottok du de 3.000 i støtte for strøm nå i februar? Du kan også kontakte Frelsesarmeen og snakke med dem, med tanke på mat o.l. Anonymkode: 180d7...5cf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Det er dessverre slik at det ikke er en menneskerett å studere. Man må ha midler til det, selv om man får mye støtte fra staten, er det ikke nødvendigvis slik at man kan overleve på det alene. Har du ikke råd, så få deg en heltidsjobb, spar en stund, og fortsett studier senere. Det er ingen krise å ikke kjøre et "normalt" studieløp, man MÅ ikke være ferdig med en master når man er 25. Jobb mye i alle ferier, mange klarer seg da uten ekstrajobb ved siden av gjennom året. Vurder et annet studiested, hvor du kanskje lettere kan få rimeligere bolig. Anonymkode: 83f3b...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Du må få deg en ny deltidsjobb rett og slett. Barnehager, sykehjem og serveringssteder skriker etter folk om dagen, bare å ta en ringerunde. Anonymkode: 5ff87...a37
Million Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Studerer i en by hvor prisene er relativt høye betaler høyt nå pga jeg ikke hadde mulighet til å betale strømmen tidligere i vinter hvor utleier tilbydde meg heller og betale for dette over flere måneder, søker nesten alle jobber jeg ser men har desverre ikke fått en jobb enda. Skal sjekke ut legathåndboken, takk Anonymkode: 833bd...275 Du søker kun på jobber du ser er utlyst, mener du? Det er jo dumt. Da er det mange flere om beinet. Søk heller jobber ved å sende en åpen søknad, f.eks. til sykehjem, som skriker etter folk, stort sett. Du trenger ikke sitte og vente på at de skal annonsere jobber. Skriv en søknad med overskriften "ÅPEN SØKNAD OM DELTIDSJOBB" og send det ut. Eller dra og lever søknaden personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Enten så må du skaffe deg en ny deltidsjobb, ellers så må du flytte til et billigere sted. Problem solved. Anonymkode: 50aa4...c48
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Sugardaddy er det mange studinner som benytter seg av. Anonymkode: 90d9a...785 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Du har litt dyr husleie kanskje, er det ikke mulig å få billigere om du leier studenthybel via studentsamskipnaden eller rom i kollektiv? Kan du flytte hjem en periode? Ellers må du bare prøve veldig hardt å få en jobb, hør med nettverk og sjekk andre steder enn finn.no. Er det et sånt karrieresenter på studiestedet ditt som kanskje vet om deltidsjobber? Søk iallfall på alt av sommerjobber nå så du kanskje får jobbet til sommeren. Anonymkode: 078a2...678
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Tilkalling på sykehjem, hjemmetjenester, bolig, barnehage, skole, ring rundt å hør Sikkert ikke mange vaktene i mnd du trenger for å få det til å gå rundt heller Anonymkode: 8d33d...403
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Og strømstøtten for studenter evt. Anonymkode: 8d33d...403
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Du må gjøre mer for å få en jobb, dvs kontakte potensielle arbeidsgivere fremfor å sitte å vente på at noe skal dukke opp. når du får storstipendet i januar og august så må du sette av penger slik at du har mer å rutte med hver mnd. Mange bøker er fullstendig unødvendig å kjøpe, de kan lånes på biblioteket om man er rask nok. Anonymkode: 47b69...c1f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Her er nok svaret å få seg jobb, ja. Og ordne billigere bolig. I mellomtiden: Spørreundersøkelser på nett? Dårlig timesbetalt, men er man desperat..... Selge ting man ikke trenger på finn.no. Publisere på Facebook at du kan passe dyr, være barnevakt, undervise i dag påe ungdomsskolen/VGS osv... Anonymkode: 1bfaf...b55
Jadaomatte Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Selg unna alt du kan, søk jobb. Lykke til, det ordner seg alltids. Ingen i familien som kan hjelpe? ❤️
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Deler av «storstipendet» i august og januar må spares og fordeles utover de andre månedene. Anonymkode: 6bc29...aa1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Skrevet 27. februar 2022 On 2/25/2022 at 4:06 PM, Jadaomatte said: Selg unna alt du kan, søk jobb. Lykke til, det ordner seg alltids. Ingen i familien som kan hjelpe? ❤️ Har egentlig ikke noe familie annet en et søskenbarn på samme alder, men takker for tips 🤩 Anonymkode: 833bd...275
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 On 2/25/2022 at 9:15 PM, AnonymBruker said: Deler av «storstipendet» i august og januar må spares og fordeles utover de andre månedene. Anonymkode: 6bc29...aa1 Var planen, til strømregninga på 3000 kom😅 Anonymkode: 833bd...275
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Skrevet 27. februar 2022 On 2/25/2022 at 3:24 PM, AnonymBruker said: Du har litt dyr husleie kanskje, er det ikke mulig å få billigere om du leier studenthybel via studentsamskipnaden eller rom i kollektiv? Kan du flytte hjem en periode? Ellers må du bare prøve veldig hardt å få en jobb, hør med nettverk og sjekk andre steder enn finn.no. Er det et sånt karrieresenter på studiestedet ditt som kanskje vet om deltidsjobber? Søk iallfall på alt av sommerjobber nå så du kanskje får jobbet til sommeren. Anonymkode: 078a2...678 Prøvd i månedsvis å få meg inn på studentbolig, men her jeg studerer har de bare 200studentboliger fordelt på 1800 studenter. Anonymkode: 833bd...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå