Gå til innhold

For en gangs skyld, vær snille med hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange av trådene som omhandler krigen i Ukraina, er det mange som er redde. Veldig redde. De blir ledd av.

Er det ikke på tide vi tar litt vare på hverandre her inne? Ikke sitt å le av folk som er redde.

Dette forumet er fullt av forskjellige folk. Ungdommer som bor alene, eldre, noen ganger er det barn som skriver her inne.

Kan vi ikke bare støtte hverandre nå. Vi reagerer forskjellig på det som skjer i verden nå, og det er virkelig ikke ok å le av folk som er redde.

❤️

Anonymkode: 38c60...9f2

• Liker 3
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke faen

Anonymkode: 3e6b7...4d6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Folk må for faen ta seg sammen.

Anonymkode: fb7da...a00

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Enig med TS. Man bør berolige og forklare om man er i stand til det, og vil man spre frykt bør man holde fingrene fra tastaturet. 

Anonymkode: 29c9b...3b4

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja la oss bruke den tiden vi har til å gjøre godt ikke vondt. Man vet aldri om nato går i krig og da er alt over.

Anonymkode: 9b96e...aa0

• Hjerte 1
Skrevet

Ja men er ikke dette trolletråder, mest sannsynlig opprettet av samme troll. Det er vanskelig å ta det seriøst da. Ingen burde ha vanskeligheter med å forstå at krig er skummelt, alle er vel sjokkerte over hva som skjer.

Anonymkode: 9b0d8...a42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men er ikke dette trolletråder, mest sannsynlig opprettet av samme troll. Det er vanskelig å ta det seriøst da. Ingen burde ha vanskeligheter med å forstå at krig er skummelt, alle er vel sjokkerte over hva som skjer.

Anonymkode: 9b0d8...a42

Ikke nødvendigvis trolletråder. Det kan være yngre folk som har vært for mye på SoMe og er redde. På den andre siden kan det være troll, men jeg tror heller noen lar følelsene ta overhånd. 

Skrevet

"ikke faen" og "folk må for faen ta seg sammen"  Lett å se HVEM som må til faens ta seg sammen her 🙄

Ts; jeg er også redd. Jeg bor i Finnmark og staten har over år lagt ned forsvar etter forsvar. 

Finnmark ligger ved grensa til Russland, og diktatoren Putin. Samtidig som Finnmark fylke er blitt nedprioritert vet vi at hvis Putin vil gå til krig mot Norge så begynner han her, hjemme hos meg. I Finnmark. 

Vel, jeg er så bekymret at jeg vender nesa ut av Norge. 

Anonymkode: d7bc2...68c

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke nødvendigvis trolletråder. Det kan være yngre folk som har vært for mye på SoMe og er redde. På den andre siden kan det være troll, men jeg tror heller noen lar følelsene ta overhånd. 

Nettopp. Det er farlig å anta at alt er trolletråder. Da er det bedre å være på den "sikre sida" og gi beroligende svar enn å tulle med at det worst case-scenarier osv.

Det var lettere på min tid da man bare fikk slike inntrykk gjennom tv og avis. Nå kan ungdommer og barn helt ned til 7-8 års alder få med seg alt som skjer på mobilen. Skummelt å tenke på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mest redd for at om atomvåpen kommer i bruk eller om noen begynner å pirke på det kraftverket i Ukraina så kan det spres radio aktiv stråling med støv over store avstander og også til Norge.

Anonymkode: ffbc9...2f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"ikke faen" og "folk må for faen ta seg sammen"  Lett å se HVEM som må til faens ta seg sammen her 🙄

Ts; jeg er også redd. Jeg bor i Finnmark og staten har over år lagt ned forsvar etter forsvar. 

Finnmark ligger ved grensa til Russland, og diktatoren Putin. Samtidig som Finnmark fylke er blitt nedprioritert vet vi at hvis Putin vil gå til krig mot Norge så begynner han her, hjemme hos meg. I Finnmark. 

Jeg bor også i finnmark og skulle ønske jeg hadde penger til å bare dra😔

Kanskje en dag..🙏🏻

Anonymkode: dcd55...3a3

• Hjerte 2
Skrevet

Mange føler på usikkerhet, redsel og engstelse nå. For noen kan det lett gå over i panikk. Søvnen forsvinner eller man sover med mareritt (jeg hadde ett i natt om dette). Vær ett medmenneske, ikke motmenneske.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I mange av trådene som omhandler krigen i Ukraina, er det mange som er redde. Veldig redde. De blir ledd av.

Er det ikke på tide vi tar litt vare på hverandre her inne? Ikke sitt å le av folk som er redde.

Dette forumet er fullt av forskjellige folk. Ungdommer som bor alene, eldre, noen ganger er det barn som skriver her inne.

Kan vi ikke bare støtte hverandre nå. Vi reagerer forskjellig på det som skjer i verden nå, og det er virkelig ikke ok å le av folk som er redde.

❤️

Enig, altfor mange aggressive kommentarer her. Velger å tro de er de med redusert formidlingsevne som bruker ufint språk.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ta deg sammen ja. Eller pakk sammen og pell deg sørover. Å syte på KG mens en driter vi buksa vil ihvertfall ikke gjøre en forskjell.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta deg sammen ja. Eller pakk sammen og pell deg sørover. Å syte på KG mens en driter vi buksa vil ihvertfall ikke gjøre en forskjell.

Du skriver akkurat som en person i panikk gjør 😂 De fleste griner ikke av redsel, de blir sinte og aggressive, slik som du er. 

Anonymkode: e2235...8c5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

❤️

Helt enig, de som er redde trenger støtte og trøst.

Skrevet

Men det er lov å bruke hodet selv om er redd, og da er kanskje ikke KG eller andre SoMe rette plattformen å sette ord på denne redselen. 

Anonymkode: 641a3...369

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skriver akkurat som en person i panikk gjør 😂 De fleste griner ikke av redsel, de blir sinte og aggressive, slik som du er. 

Anonymkode: e2235...8c5

Ok fru/herr psykologspesialist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...