Cupcake Skrevet 26. oktober 2005 #1 Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Kjøpte et par sko på mandag i forrige uke, og etter noen dager falt det plutselig av en bit fra den ene hælen (slik at den ble hul inni). OK, jeg får levere dem tilbake tenkte jeg, og det gjorde jeg idag. MEN, da jeg kom til butikken og viste frem skoene sier damen at jeg egentlig ikke har rett på nye sko, men hun skulle være grei og gi meg nye denne gangen, men da visste jeg til neste gang at det hadde jeg ikke rett til. HALLO?!?! Splitter nye sko skal jo holde mer enn et par dager. Man har jo rett på ny vare eller pengene tilbake hvis varen faller fra hverandre omtrent med en gang, vel?!? :klø: Endret 26. oktober 2005 av Cupcake
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Den dama i butikken må ha null peiling! Det er definitivt en reklamasjon på dårlig produkt det du forteller om! Har man kvitteringen som kan dokumentere kjøpsdato ville jeg presset på, evt til sjefen. Bra du fikk nye sko. Og personlig ville jeg kjølig fortalt butikken (gjerne sjefen)at slik dårlig kundeservice ville få meg til å fortelle alle vennene at de ikke måtte handle der mer.
Tusenfryd Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Hun kan vel strengt tatt sende dem til reperasjon, for å forsøke det før de ga deg nye sko, det har de rett til å gjøre. men at hun skulle gjøre noe, er helt klart!
14062003 Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Herregud! Den dama burde følge litt med! Er jo akkurat en sak som nå vel skal opp i Høyesterett. Som omhandler en støvlett. Hittils har to domstoler sagt at kunden selv velger om h*n vil ha ny vare eller få varen reparert.
Gjest Dilla Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 14. juni - du tok ordene ut av munnen på meg
14062003 Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 14. juni - du tok ordene ut av munnen på meg ← Hø? Er datoen for behandlingen i Høyesterett satt til 14. juni? Sier de fra om slikt så lang tid i forveien? Det visste jeg ikke. Saken er den at dama ville ha ny støvlett, da den hun hadde gikk i stykker etter ei uke eller så. Butikken ville reparere, men hun ville altså ha ny. Husker ikke hva hun fikk, men hun fikk medhold i forbrukertvistutvalget - og fikk ny støvlett. Samtidig saksøkte handelstanden (ikke spør meg, men det var vel en landsdekkende organisasjon for butikker, ikke smågreier) henne!!!! Det er jo en prinsippsak. Heldigvis fikk hun hjelp til advokat "og sånn". Stakkars dame. Nå har altså tingretten og lagmannsretten begge sagt at hun skulle få velge selv. Dette gjelder ikke alle kjøp. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for butikken å måtte levere ny vare fremfor å reparere den gamle. Altså kan man ikke kreve en feks. ny bil for småsaker. Var det forståelig forklart eller bare klønete?
Gjest fru fortuna ikke innl. Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Hø? Er datoen for behandlingen i Høyesterett satt til 14. juni? Sier de fra om slikt så lang tid i forveien? Det visste jeg ikke. ← Tror det var nicket ditt Dilla tenkte på når hun skrev 14.juni
14062003 Skrevet 28. oktober 2005 #8 Skrevet 28. oktober 2005 Tror det var nicket ditt Dilla tenkte på når hun skrev 14.juni ← Hmm, tenkte jeg ikke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå