Gå til innhold

Jeg er så redd for at han skal bli lei av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en kjæreste i 6 mnd. Jeg kunne ikke forstå at han ville bli sammen med meg. Han er så selvsikker og trygg, og jeg er ikke akkurat det. Jeg føler hele tiden på en redsel for at han skal bli lei av meg, side nei er ganske forskjellige, men jeg sier ingenting om det til han. Jeg har nesten ikke noe familie, og noen få venner som er opptatte med mann og barn. I tillegg har jeg alltid slitt litt sosialt, så har vanskelig for å få venner. Vet man ikke skal være avhengig av en kjæreste, men jeg føler meg så utrolig alene. Er liksom ingen jeg har noe til felles med, siden alle har NOEN.

Anonymkode: 9cb91...10e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er sammen med deg fordi han liker den du er og valgte deg. Jeg føler litt på ensomhet selv, at alle har noen og er opptatt. Jeg skulle ønske jeg hadde en nær veninne som jeg kunne ringe døgnet rundt som var ett med meg. Men finner aldri den veninnen som passer med meg. Jeg føler meg anderledes enn andre, men jeg tror at andre tenker at jeg er populær og er opptatt med masse, slik som jeg tenker om dem. Men egentlig savner jeg en venn. Men ingen vil tro det når de ser meg. Jeg tror det er mange som tenker sånn også er det ingen som tørr å ta iniativet fordi de tror at alle er opptatt. Vi er redd for avvisning, for det er en veldig vond følelse. 

Anonymkode: ff3b4...759

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tror du mangler litt selvtillit og selvfølelse, da du nevner at du ikke kan forstå at han er sammen med deg. Du må virkelig elske deg selv for å få det litt bedre. Det hjelper så mye. 

Det er en prosess som man må jobbe med, men er så verdt det. Tenk heller at han er heldig som har deg, men for å tenke det så må du ha innsett din egen verdi og jobbet med din selvtillit. Han er jo sammen med deg, han liker deg som person. Dette bør du være stolt av. 

Når det kommer til det sosiale kjenner jeg meg igjen veldig godt. Har selv ikke mange venner, faktisk nesten ingen. Har vell bare sånn 2 stk jeg har 100% trygghet til. Dette er noe veldig mange kan kjenne seg igjen i. Anbefaler deg å kanskje være litt mer sosial, finne på noe med den du føler du har god kontakt med, dra på sosiale arrangementer, bli kjent med nye der osv. Er vanskelig å finne en virkelig god venn, men så lenge man ikke mister håpet og virkelig prøver så vil det alltid ordne seg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt en kjæreste i 6 mnd. Jeg kunne ikke forstå at han ville bli sammen med meg. Han er så selvsikker og trygg, og jeg er ikke akkurat det. Jeg føler hele tiden på en redsel for at han skal bli lei av meg, side nei er ganske forskjellige, men jeg sier ingenting om det til han. Jeg har nesten ikke noe familie, og noen få venner som er opptatte med mann og barn. I tillegg har jeg alltid slitt litt sosialt, så har vanskelig for å få venner. Vet man ikke skal være avhengig av en kjæreste, men jeg føler meg så utrolig alene. Er liksom ingen jeg har noe til felles med, siden alle har NOEN.

Sånn er det med kjæresten min og meg også, borsett fra at her er det jeg som er selvsikker og mer sosial. I begynnelsen var jeg ganske utrygg med ham, fordi han ikke var helt åpen om å ha få venner og lite familie, så jeg trodde han kanskje ville skjule meg. Mens han var flau og trodde han kanskje ikke var bra nok for meg. Jeg har blitt klar over at han sliter litt sosialt, ikke bare med venner men feks på jobb. Det er en del av pakka, hvem han er. Jeg prøver å vise ham hvilken flott person jeg synes han er, samtidig må han gjøre en del av den jobben selv, med å våge å stole på meg og hvile i at jeg har valgt ham. At jeg synes han er morsom. At jeg synes han er smart og interessant. At han i mine øyne er veldig sexy, også de litt spesielle sidene som han ikke viser til hvem som helst. Jeg synes rett og slett at vi matcher veldig bra. Og jeg roser ham når han er ærlig om sin usikkerhet. Det eneste er at jeg iblant får så vondt av ham som får det vondt. Trygghet er noe vi må skape sammen. 

Anonymkode: 85685...194

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som problemet her strekker seg langt dypere enn om han skal bli lei av deg. Her høres det ut som du har noen mentale utfordringer som bør taes tak i. Usikkerhet, selvbilde osv. Dette har han nok ikke fått se så mye av etter bare 6mnd men det kommer til å skinne gjennom etterhvert og tro meg det er ikke noe som får noen til å bli. 

Lei av partner / kjæreste det blir man alltid til syvende og sist uansett. Så det er en angst du bare bør legge fra deg med en gang, og heller nyte det øyeblikket man er i nå. Blir det slutt med denne fyren så finnes det jo uante mengder andre menn du kan være sammen med. Helt uproblematisk egentlig!

Anonymkode: 04730...9f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som problemet her strekker seg langt dypere enn om han skal bli lei av deg. Her høres det ut som du har noen mentale utfordringer som bør taes tak i. Usikkerhet, selvbilde osv. Dette har han nok ikke fått se så mye av etter bare 6mnd men det kommer til å skinne gjennom etterhvert og tro meg det er ikke noe som får noen til å bli. 

Lei av partner / kjæreste det blir man alltid til syvende og sist uansett. Så det er en angst du bare bør legge fra deg med en gang, og heller nyte det øyeblikket man er i nå. Blir det slutt med denne fyren så finnes det jo uante mengder andre menn du kan være sammen med. Helt uproblematisk egentlig!

Anonymkode: 04730...9f8

Det er jo nettopp det. Jeg har dårlig selvtillit og selvbilde. Du sier jo rett ut her at det er noe som ikke får noen til å bli. Jeg prøver å jobbe med det, men det er vanskelig.

Skrevet

Jeg ville nok oppsøkt en psykolog/noen å snakke med om jeg var deg. Jeg går for øyeblikket gjennom et brudd som delvis skyldes mye av den samme typen angst som du beskriver her, som over tid har gjort partneren min veldig emosjonelt sliten fordi jeg ikke har klart å ta ordentlig tak i problemene mine. Det høres ut som at du har en veldig engstelig tilknytningsstil, noe som sitter i hodet og kroppen din og som faktisk går an å jobbe med. Det er bare utrolig krevende å få til, og det er ikke nødvendigvis meningen at du skal bære dette lasset alene. Det er lett å bagatellisere sånne problemer og tenke at man "bare må ta seg sammen", men det du føler på er reellt, og hjelp utenifra kan være helt vesentlig i mange tilfeller. Jeg har troa på deg, du er sterk!

• Liker 1
Gjest Modenkar42
Skrevet

G

Hjernekvern skrev (Akkurat nå):

Jeg ville nok oppsøkt en psykolog/noen å snakke med om jeg var deg. Jeg går for øyeblikket gjennom et brudd som delvis skyldes mye av den samme typen angst som du beskriver her, som over tid har gjort partneren min veldig emosjonelt sliten fordi jeg ikke har klart å ta ordentlig tak i problemene mine. Det høres ut som at du har en veldig engstelig tilknytningsstil, noe som sitter i hodet og kroppen din og som faktisk går an å jobbe med. Det er bare utrolig krevende å få til, og det er ikke nødvendigvis meningen at du skal bære dette lasset alene. Det er lett å bagatellisere sånne problemer og tenke at man "bare må ta seg sammen", men det du føler på er reellt, og hjelp utenifra kan være helt vesentlig i mange tilfeller. Jeg har troa på deg, du er sterk!

Jeg tenker mye har blitt nevnt, men vil gjerne ha mulighet til å be for dere om det er i orden for deg da selvfølgelig. 

Skrevet
Hjernekvern skrev (1 time siden):

Jeg har alltid vært en usikker person, og hatt dårlig selvtillit. Derfor jeg syntes det var så rart at han ville bli sammen med meg. Jeg har vel klart å skjule det godt. Takk for svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vel klart å skjule det godt. Takk for svar.

Har du prøvd å være åpen om hvordan du har det? 

Skrevet

Har du prøvd å være åpen om hvordan du har det? 

Nei, jeg vil ikke vise at jeg har så dårlig selvtillit. Som en her oppe skrev, det er ikke noe som får noen til å bli.

• Liker 1
Gjest Modenkar42
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har alltid vært en usikker person, og hatt dårlig selvtillit. Derfor jeg syntes det var så rart at han ville bli sammen med meg. Jeg har vel klart å skjule det godt. Takk for svar.

når kjemien er større enn andre faktorer som egentlig ikke er så viktig lenger da kjemi er såpass vesentlig i hvert nyetablerte forhold kan man finne ganske mange par som kan virke litt feil da. du som utestående vil aldri skjønne hvorfor nettopp de har blitt sammen med mindre du blir nære venner med de da...kjærligheten er fin sånn sett imo..jaja da fikk du sikkert enda en bekreftelse jeg mener jeg leste lengere ned her. lykke til uansett, jeg tror du må prøve å stole litt mer på signalene som du sier litt om her. husk at kjærligheten overvinner alt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 23.50):

Nyt det du har med han nå, for det nytter ikke sløse tiden du har med noen ved å tenke slik du gjør eller hele tiden være usikker. De fleste forhold vil uansett ta slutt en gang, om det er 6 mnd eller 10 år. Det er bedre prøve nyte den fine tiden man kan ha sammen, så lenge det varer enn å bli kvelt av negative tanker.

Anonymkode: 9d706...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, jeg vil ikke vise at jeg har så dårlig selvtillit. Som en her oppe skrev, det er ikke noe som får noen til å bli.

Anonymkode: 

Jeg er tiltrukket av ærlighet og åpenhet, og det å kjenne mannen min. Jeg ble glad da han  åpnet opp om hvordan han har det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er jo nettopp det. Jeg har dårlig selvtillit og selvbilde. Du sier jo rett ut her at det er noe som ikke får noen til å bli. Jeg prøver å jobbe med det, men det er vanskelig.

Hvordan da?

Oppsøker du seriøs terapi og litteratur om dette (noe som gjør det bedre) eller snakker åpent med han om det (noe som kan hjelpe), eller bare prøver du å skjule det hele (noe som gjør det verre)?

Det er typisk at mennesker med dårlig selvtillit og dårlig selvbilde tror de jobber med saken, mens de egentlig gjør det motsatte. De skjuler ting, lyver, fremstår som falske. Og det er nettopp derfor andre liker det så dårlig.

Vil du skape en helt reell endring?

Si rett ut at du føler deg som en patetisk taper med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit og at du ikke har peiling på hvordan du skal fikse det og at du er er livredd for å bli forlatt. Eller hva nå enn du føler deg som og er redd for.

Det er ærlighet. Det er dette folk vil ha. Det er dette et menneske med god selvfølelse og god selvtillit ville sagt. Og det er DEFINITIVT mye enklere å forholde seg til, enn det å skjule ting og fremstille seg som bedre enn man er.

Anonymkode: 8b64a...94d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan da?

Oppsøker du seriøs terapi og litteratur om dette (noe som gjør det bedre) eller snakker åpent med han om det (noe som kan hjelpe), eller bare prøver du å skjule det hele (noe som gjør det verre)?

Det er typisk at mennesker med dårlig selvtillit og dårlig selvbilde tror de jobber med saken, mens de egentlig gjør det motsatte. De skjuler ting, lyver, fremstår som falske. Og det er nettopp derfor andre liker det så dårlig.

Vil du skape en helt reell endring?

Si rett ut at du føler deg som en patetisk taper med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit og at du ikke har peiling på hvordan du skal fikse det og at du er er livredd for å bli forlatt. Eller hva nå enn du føler deg som og er redd for.

Det er ærlighet. Det er dette folk vil ha. Det er dette et menneske med god selvfølelse og god selvtillit ville sagt. Og det er DEFINITIVT mye enklere å forholde seg til, enn det å skjule ting og fremstille seg som bedre enn man er.

Jeg tør ikke å si at jeg har dårlig selvtillit, og at jeg ofte er redd han skal forlate meg. Da høres jeg nesten litt avhengig ut, og jeg er redd for å vise at jeg er så sårbar. Jeg ser for meg at det ikke er så «attraktivt.»

Skrevet

Hvis du sørger for å holde ballene hans tomme, så skal det nok gå bra 

Anonymkode: 0a9f9...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tør ikke å si at jeg har dårlig selvtillit, og at jeg ofte er redd han skal forlate meg. Da høres jeg nesten litt avhengig ut, og jeg er redd for å vise at jeg er så sårbar. Jeg ser for meg at det ikke er så «attraktivt.»

Selvfølgelog tror du det.

Og grunnen til at du tror det, er fordi du har lav selvfølelse.

Og grunnen til at du kverulerer på gode råd, er også fordi du har lav selvfølelse.

Og det er pga slike ting at vi andre ikke liker mennesker med lav selvfølelse. Dere tar opp så ufattelig mye plass med dette dramaet deres. Alt skal handle om stakkars dere og den elendige selvfølelsen deres og at ingen forstår dere og at dere ikke kan gjøre slik og sånn fordi det og det. Og hele tiden hevder dere å jobbe, enda det dere gjør er å bruke enda mer tid på å lage problemer og ta opp plassen og tålmodigheten. Narsissisme heter det, når en person skal sette standarden og lage trøbbel hele tiden. 

Skrevet

Selvfølgelog tror du det.

Og grunnen til at du tror det, er fordi du har lav selvfølelse.

Og grunnen til at du kverulerer på gode råd, er også fordi du har lav selvfølelse.

Og det er pga slike ting at vi andre ikke liker mennesker med lav selvfølelse. Dere tar opp så ufattelig mye plass med dette dramaet deres. Alt skal handle om stakkars dere og den elendige selvfølelsen deres og at ingen forstår dere og at dere ikke kan gjøre slik og sånn fordi det og det. Og hele tiden hevder dere å jobbe, enda det dere gjør er å bruke enda mer tid på å lage problemer og ta opp plassen og tålmodigheten. Narsissisme heter det, når en person skal sette standarden og lage trøbbel hele tiden. 

Noen som tydeligvis ikke har en god dag..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som tydeligvis ikke har en god dag..

Ja, jøss, det må jo være meg det er noe feil med når jeg ikke jatter med deg, og stryker deg medhårs og går med på dramaet ditt, ikke sant?

Godt eksempel på mitt poeng.

Og nå får du hygge deg uten meg å ta ting ut på, for nå er jeg lei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...