AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Det ligger mange online mba kurs gratis på nettet. Man tar ikke studiepoeng og får ingen grad, men man kan jo lære det samme. Hvor mye er det verdt? Jeg kan evt demonstrere ting på jobbintervju sånn som man gjerne gjør i it verden. Anonymkode: 7c61d...28f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Du får nok mindre sjanser om du ikke har vitnemål. Anonymkode: df795...ab1 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det ligger mange online mba kurs gratis på nettet. Man tar ikke studiepoeng og får ingen grad, men man kan jo lære det samme. Hvor mye er det verdt? Jeg kan evt demonstrere ting på jobbintervju sånn som man gjerne gjør i it verden. Anonymkode: 7c61d...28f det er jo selvsagt verdt noe for deg personlig, men ingenting utover det. (Det sier seg da selv). Anonymkode: 4b2d4...d90 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Er det ikke verdt noe om jeg viser at jeg har forstått pensum? Jeg har gode karakterer og sktevet lange oppgaver tidligere. Det viser at jeg kan tilegne meg kunnskap? Anonymkode: 7c61d...28f
Daria Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Hvordan har du tenkt å vise at har lært og forstått ting på et jobbintervju? Skal de sette av ekstra tid til å teste deg eller lese gjennom oppgavene dine? Det jeg først og fremst ville tenkt hvis du kom på et jobbintervju og begynte å argumentere for at du kunne ting og hadde fulgt kurs uten å ha dokumentasjon å vise til, var at det du ikke hadde forstått er hvordan arbeidslivet og tilsettingsprosessen fungerer. Du kan like gjerne legge fram en bokliste og si at du har lest alle disse bøkene, det sier omtrent like mye om hva du kan. 1
Blikkboks Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Det kjem vel an på kor du vil ha jobb, vil eg tru... Men i dei fleste yrker må du vise til formell kompetanse. Eg veit at i IKT-bransjen er det mange som er ufaglærte som likevel har jobb som IKT-konsulentar fordi dei har mykje erfaring. Dersom du er ung ville eg ha satsa på å få meg ei formell utdanning i staden for mange nettkurs. Gruppearbeid kan vere noko drit, men det er også ein stor del av mange sin jobbkvardag - så det er jo greitt å ha litt erfaring med det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det ligger mange online mba kurs gratis på nettet. Man tar ikke studiepoeng og får ingen grad, men man kan jo lære det samme. Hvor mye er det verdt? Jeg kan evt demonstrere ting på jobbintervju sånn som man gjerne gjør i it verden. Anonymkode: 7c61d...28f Får du kursbevis, diplom elelr annet dokument som viser faktiske karakterer du har fått? Er det en godkjent undervisning utdanning. En grad vil være mest verdt, et bevis på kurs har kanskje en verdi? Ingen dokumentasjon vil egentlig bare være en påstand om at du har lært noe. Anonymkode: 02f08...a1e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Tror ikke du bør prøve å skryte på deg at du har tatt kurs innen spesifikke ting uten at du har fått sertifikat/diplom for det på et jobbintervju. Men du kan godt si at du liker å lære nye ting og du holder med slikt på fritida di. At du lærer deg nye ting blir for din egen del... Men det går i mange online-kurs an å få sertifikat/diplom for fullført kurs mot at man betaler en liten sum. Sammenliknet med hva private universiteter koster eller universiteter i utlandet koster, er det småpenger, men det er nok flere tusen kroner per kurs. Så får du vurdere om det er verdt å betale for kun å ha på CV'en - har du tatt kurset så sitter kunnskapen i hodet uansett om du har sertifikat eller ikke. Det er ikke sikkert arbeidsgiveren ville brydd seg om du har tatt et online kurs i det hele tatt så... Anonymkode: 41022...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Jeg ser skoler som Harvard har mba pensum og forelesninger i enkelte mba fag ute på nett med tilhørende quizer. Man får ingen studiepoeng om man ikke er oppmeldt og betaler en million kroner, men man lærer altså det samme🤔 Jeg har en mastergrad og to bachelorer fra før Anonymkode: 7c61d...28f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ikke verdt noe om jeg viser at jeg har forstått pensum? Jeg har gode karakterer og sktevet lange oppgaver tidligere. Det viser at jeg kan tilegne meg kunnskap? Anonymkode: 7c61d...28f jeg har sett alle sesongene til Akutten og Greys Anatomy, det gjør meg ikke til lege Skal kunnskap telle, utover til personlig bruk, må den (selvsagt og heldigvis) kunne dokumenteres. Anonymkode: 4b2d4...d90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): jeg har sett alle sesongene til Akutten og Greys Anatomy, det gjør meg ikke til lege Skal kunnskap telle, utover til personlig bruk, må den (selvsagt og heldigvis) kunne dokumenteres. Anonymkode: 4b2d4...d90 Man får kursbevis på kursene. Statistikken viser at rundt 5% fullfører. Jeg tenker det viser vilje Anonymkode: 7c61d...28f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man får kursbevis på kursene. Statistikken viser at rundt 5% fullfører. Jeg tenker det viser vilje Anonymkode: 7c61d...28f Jeg har tatt mange slike kurs selv, og innsatsen man må yte er minimal, så nei - det viser ikke en spesiell vilje. Derimot å forplikte seg til organiserte løp med påfølgende eksamen, det er noe annet. Anonymkode: 4b2d4...d90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Lite eller ingen ting. Anonymkode: 456d6...8e7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Man får kursbevis på kursene. Statistikken viser at rundt 5% fullfører. Jeg tenker det viser vilje Anonymkode: 7c61d...28f Så jeg kan ta kurs på youtube og få kursbevis av den som holder det? Skal jammen meg bli kirurg! Anonymkode: d3102...a04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå