Gå til innhold

Innboforsikring når man bor i kollektiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer sikkert litt an på leiekontrakten eller kontraktene dere har med utleier?

En innboforsikring vil vel uannsett ikke dekke noe sånt? Innboforsikringen gjelder såvidt jeg vet alle som bor på adressen (gjør iallfall det om man bor med en kjæreste) og om noen på adressen selv herper innbo så går jo ikke det under forsikring..🤔

Anonymkode: 03188...688

Det er i alle fall relevant i forhold til at du ikke vil kunne få juridisk bistand.

Ellers så er det vel innboforsikringen som dekker kostnader til klær, hotell etc om du skulle bli utsatt for brann.

Når du summerer alt du eier så koster det mer enn du tenker deg

Hvis du er student har mange av Akademiker-organisasjonene rimelige studentmedlemsskap som inkluderer innboforsikring. Du har nemlig mer enn du tror, bare regn samme hva pc, klær og sko vil koste å erstatte…

Anonymkode: f505d...d83

Du kan tenke over følgende situasjon; en kveld du er på byen begynner det å brenne i huset ditt, hele huset (inkludert ditt kollektiv) er totalskadd og det er ikke mulig å hente ut brukbare gjenstander derfra. Du har det du går og står i på byturen, alt annet må du handle nytt. Har du penger til det? Hvis svaret er nei så bør du skaffe deg innboforsikring, det koster ikke mange hundrelappene i året. Tenk da at du skal ha klær, sko, toalettsaker, ny pc, skolebøker, kjøkkenutstyr, skrivebord, bokhyller, seng, sengetøy ect. Jeg vet om studenter som opplevde akkurat dette, og de klagde i avisen etterpå fordi nav ikke ville gi dem penger til det de trengte, de hadde heller ikke innboforsikring. 

Anonymkode: 6c346...628

• Liker 1
  • Nyttig 1

Du må ha innboforsikring. Dvs. det er ingen som formelt krever at du skal ha det, men det er ufattelig idiotisk å ikke ha det. Man har flere eiendeler enn man tror, og det kan være dyrt å erstatte. Alle klær du har, sko, toalettsaker, evt. møbler, pc/mobil/tilleggsutstyr til dette, bøker, inventar, pynt, ting til kjøkkenet etc. 

Anonymkode: 62078...13d

• Liker 2

Annonse

Alle svarer at TS bør ha innboforsikring og det bør du absolutt ha TS. Jeg hadde det billig via Tekna da jeg var student, så sjekk om du kan få det billig via liknende organisasjon med studentmedlemskap. 

Men ingen svarer på det TS spør om som er hva som skjer om de hun bor med gjør hærverk. Jeg tror ikke en innboforsikring dekker det men tenker det sikkert står noe i kontrakten med utleier om dere er felles ansvarlig eller hva?

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 14.26):

Alle svarer at TS bør ha innboforsikring og det bør du absolutt ha TS. Jeg hadde det billig via Tekna da jeg var student, så sjekk om du kan få det billig via liknende organisasjon med studentmedlemskap. 

Men ingen svarer på det TS spør om som er hva som skjer om de hun bor med gjør hærverk. Jeg tror ikke en innboforsikring dekker det men tenker det sikkert står noe i kontrakten med utleier om dere er felles ansvarlig eller hva?

Jeg har prøvd å se på forsikringer men det kommer kun opp for de som eier. Jeg eier ikke en leilighet. 

Anonymkode: 08cf4...e9b

Innboforsikring er den billigste forsikringen du kan ha og som samtidig kan bety veldig mye for deg. Selv om du ikke eier så mye i leiligheten så har du jo klær og sikkert en pc samt telefon. Bare det alene er mange tusenlapper hvis det begynner å brenne en dag. 

Se her: https://www.tryg.no/magasinet/mange-studenter-kan-droppe-innboforsikring.html Om du ikke har endret din folkeregistrerte adresse, men fortsatt har den hjemme hos mor og far så trenger du ikke å skaffe egen innboforsikring. 

Anonymkode: 60fe0...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...