Gå til innhold

Borgelig vielse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som skal ha borgelig vielse, hvordan legger dere opp selve sermonien? Dvs. skal dere ha musikk innslag, diktlesing eller noe sånt?

Vi skal gifte oss på tinghuset, og jeg vil gjerne gjøre sermonien litt mer personlig, ellers er den jo over på 5-10 min. Noen forslag sånn utenom solosang/diktlesing?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det må da være flere her inne som ikke skal vies i kirken?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det må da være flere her inne som ikke skal vies i kirken?

Skrevet

Vi giftet oss på Tinghuset i juni for ett år siden.

De av gjestene som hadde anledning, var til stede under vielsen og som "kunstnerisk innslag" sang vi alle sammen "Vi skal ikkje sova burt sumarnatta".

Vielsen var høytidelig og det passet godt å synge den sangen.

Skrevet

Vi gifte oss också borgerligt. Vid själva cermonin på tingsrätten var bara min mor och svärmor med. Att själva cermonin var på norska var för mig/oss väldigt speciellt och viktigt.

Sedan åkte vi båt från stan med våra pappor till sommarhuset där gästerna väntade på piren/molon för att ta emot oss, det blev mycket speciellt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tips, men jeg vil gjerne ha flere også! :) Vil jo gjøre sermonien minneverdig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

vi hadde en privat borgerlig seremoni - det vil si at vi hadde en bekjent som dommer, så vi hadde vielsen i lokalet der festen var. Alle gjestene var til stede. Vi hadde hyret en strykekvartett som spilte ved inn- og utmarsj, samt at foloverne leste hver sin tekst. Det finnes mange fine tekster og dikt som passer, det er jo egentlig bare smak og behag. Ta en tur på biblioteket :wink: Det var veldig høytidelig og fint, og ikke minst absolutt personlig, sammenlignet med en kirkelig vielse. Men jeg vet ikke om du har mulighet til å ha så mange innslag i Tinghuset ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...