Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer du å slappe av hvis mannen løper rundt og stresser for å rekke ting og komme seg avgårde. Opp og ned trapper og hente nøkler og styrer på rundt deg.

Hvordan klarer du å slappe av da?

Jeg klarer det ikke, jeg blir helt kokko og sliten når han blir sånn. Det kan komme spørsmål HVOR er nøkkelen? Og sånn stress. 

Han stresser ofte når han skal avgårde på ting og det gjør meg sliten. 

Anonymkode: cbf8c...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg har lært og rolig gjemme meg litt bort, ta på musikk på ørene eller lignende til kaoset er over

Anonymkode: 6efc2...51a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå har ikke jeg verken kjæreste eller samboer, men har en bror som holder på slik ganske ofte hver gang han skal en plass. Jeg har lært meg å ta det rolig i mitt eget hode, ikke leve meg inn i stress-momentet hans. Vi føler ofte at vi som er vitne til stress-situasjoner hos andre blir på en måte «med» på stresset deres, vi lever oss inn i tankegangen deres. Dette skjer automatisk og hos nesten alle - men man må klare å fokusere kun på deg og din energi at the moment for å ikke stresse deg selv på vegne av andres stress. Det funker på meg, og skal fungere på deg også. Det tar bare tid å venne seg til det, med litt og litt trening kommer det til å bli bedre. Føl deg selv i situasjonen og fokuser enda hardere på det du gjør i akkurat den situasjonen i stedet for å «stresse med han». 

• Liker 3
Skrevet

Ts her. Men det er vanskelig å slappe av fordi jeg vet han skal si hadet til meg før han går og da må jeg vente på det. Også sier han hade også løper han opp igjen etterpå for han har glemt noe også sier han hadet igjen. Jeg må svare når han skal si hadet. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Men det er vanskelig å slappe av fordi jeg vet han skal si hadet til meg før han går og da må jeg vente på det. Også sier han hade også løper han opp igjen etterpå for han har glemt noe også sier han hadet igjen. Jeg må svare når han skal si hadet. 

Hvorfor må du vente på at han skal si hadet. Kan du ikke bare fokusere på ditt inntil ha sier det?

Anonymkode: edcc0...2be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarer du å slappe av hvis mannen løper rundt og stresser for å rekke ting og komme seg avgårde. Opp og ned trapper og hente nøkler og styrer på rundt deg.

Jeg klarer det ikke, jeg blir helt kokko og sliten når han blir sånn. Det kan komme spørsmål HVOR er nøkkelen? Og sånn stress. 

Han kan bare holde på mens jeg slapper av. Han er egentlig ikke typen som stresser, men jeg er. Vi kvinner er jo mye verre enn menn😅

Anonymkode: 3da9f...389

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han kan bare holde på mens jeg slapper av. Han er egentlig ikke typen som stresser, men jeg er. Vi kvinner er jo mye verre enn menn😅

Ikke i vårt forhold. Jeg er en kvinne som ikke stresser, da klarer jeg ikke huske alt jeg skal. Men jeg har kommet litt forsent til ting da, men nå har jeg lært meg at 10 min for meg er 5 min i virkeligheten. Tiden går fortere enn hva jeg tenker, derfor gjør jeg meg klar tidligere enn jeg pleier. 

Men jeg som kvinne stresser aldri meg selv, men andre stresser meg slik som samboeren min. Så da får jeg øve meg på å ikke bli påvirket.

Må nevne at det er vanskelig når begge skal rekke noe sammen, han takler ikke at jeg er rolig og jeg takler ikke at han stresser så da blir det dårlig stemning ofte når vi sammen skal avgårde ut døren samtidig.

Desto mer han stresser desto treigere blir jeg, siden jeg får problemer med å huske alt jeg skal og da går jeg i sirkel på gulvet forvirret.

Skrevet

Jeg blir også forferdelig "smittet" av andres stress. 

Jeg irriterer meg grønøn over at mannen er sånn at han skal ordne alt før han skal sette seg ned og slappe av. Mens etter at jeg har fått en unge i seng, vil jeg sitte i sofaen og lese en halvtimes tid før jeg begynner på alt som må gjøres. Men det er klin umulig, for han skal kave omkring og rydde og småvaske og gjøre alt mulig FØR han skal sette seg ned. Gah... 

Anonymkode: 20fc9...aad

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke si når mannen skal gå: « jeg sier ha det nå, og så går jeg inn i et annet rom/lukker døra til kjøkkenet/osv, fordi jeg blir så stresset av at du løper rundt før du drar. Ha det!» Problem solved.

Anonymkode: da6f4...11c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det må du aldeles ikke, er du en hund?

Anonymkode: ccffc...2ec

• Liker 1
Skrevet

Ekstremt sjeldent mannen min stresser, men hvis han har det travelt med å komme seg ut dørene og snubler rundt seg selv og ikke finner ting han skal ha med seg så hjelper jeg han med å finne frem og gi han det han leter etter….av en eller annen årsak så har jeg i årenes løp utviklet en syvende sans og bare automatisk vet hvor han har lagt fra seg ting 😄

Men jeg blir ikke stresset av at han stresser, han får nå bare kave på. Vi har dog ikke noe rutine på å si hade. Har vi god tid så er det klem og «ser deg senere, glad i deg», er det hektisk så ropes det «GLAD I DEG» på vei ut døra 

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du hjelper han.

Du har tydeligvis fått med deg at det er et mønster på hva som forårsaker stress, så hvorfor ikke være hans støttespiller og hjelpe med de små tingene slik at hverdagen hans går bedre?

Si til han neste gang han skal klargjøre seg ut døren at kaffen er allerede på termosen, og du la nøkkelen på benken osv.

Å bare gjemme seg med støyfrie hodetelefoner eller stå passivt og vente på at han skal dra så du kan si hade og gå tilbake til hva nå enn du holdt på med øker bare stresset for dere begge.

Skrevet

Sånn er han jeg har barn med som akkurat det er slutt med. Hver gang vi skulle reise på ferie, dra bort eller om vi har det travelt blir han fryktelig stresset og da også ufin. Jeg reagerte veldig på det å misliker sterkt den siden av han. Jeg er høysensitiv og ser at han ikke er rett mann for meg pga flere ting, er du også kanskje det?

Anonymkode: aa811...f53

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med deg. Bor sammen med en kvinne og det er jo hundre ganger værre enn denne mannen som bare lurer på hvor nøklene er. Den som stresser her er jo faktisk TS.

Anonymkode: 18a89...1a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er han jeg har barn med som akkurat det er slutt med. Hver gang vi skulle reise på ferie, dra bort eller om vi har det travelt blir han fryktelig stresset og da også ufin. Jeg reagerte veldig på det å misliker sterkt den siden av han. Jeg er høysensitiv og ser at han ikke er rett mann for meg pga flere ting, er du også kanskje det?

Anonymkode: aa811...f53

Jeg kjenner meg igjen. Ja, jeg er tror jeg høysensetiv på en del områder. Tåler ikke stress og kav. Faktisk så får jeg ofte akutt løs mage på ferier med han pga stresset hans.

På hotel så er det krise for vi må rekke frokosten!!!! pakke og gå før klokken 12.00 for å skjekke ut!!! Nå er klokken 11:30!!! Vi må gå gå gå!! Blir klokken 12:04 er det krise og han løper ned før meg for å skjekke ut...

Ts 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn har mannen det med meg og.
Hos meg kan det gå i 120, og da blir han helt stressa.

Det koster meg ingenting å respektere at han plages av det, så jeg prøver å roe det.
Han sier ifra og jeg prøver å huske på det.

Å roe ned har alle godt av, så jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er du som bryr deg for mye.
Man påvirker hverandre med energien sin, så jeg forstår at du plages av det. 

Endret av duplexx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...