Gå til innhold

Sidestørrelse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_topsy_*
Skrevet

Hei

Litt flaut kanskje å spørre om dette, men nå gidder jeg ikke lete lenger..... min kjære har kjøpt seg ny pc i dag og når vi er på nett f.eks startsiden eller vg så blir siden synlig på en rar måte. det vil si at all tekst er til venstre i skjermbildet og ett stort åpent felt til høyre (det har ingen ting med skjermen å gjøre...) Det er sikkert en enkel innstilling som jeg ikke finner frem til igjen, for på min pc er det nemlig ikke sånn, der er f.eks. vg over hele siden.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har med oppløsningen du bruker på skjermen å gjøre. Høyreklikk på skrivebordet, velg Egenskaper/Properties og gå så inn på Innstillinger/Settings. Der finner du Skjerm oppløsning/Screen resolution.

Hvor stor skjerm har dere kjøpt til den nye pcen og hvor stor bruker du på din? Det kan høres ut som du bruker nokså lav oppløsning på din skjerm om VG fyller hele. Man bør ikke bruke noe mindre enn 1024x768. Selv har jeg en 17" LCD skjerm og der passer det veldig bra med 1280x1024. Synes dere det er veldig mye "luft" på den nye pcen kan dere justere oppløsningen litt ned.

Man får plass til mer på skjermen ved å justere opp oppløsningen, men alt blir da selvsagt litt mindre. I begynnelsen kan en ny størrelse virke veldig lite/stort men om det ellers ser OK ut vender man seg som regel fort til det. Prøv dere litt frem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...