AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Jeg er veldig glad i Rituals-produktene, men jeg hater å gå i butikkene deres. Har ikke før satt foten innenfor før de ansatte nærmest overfaller deg og spør hva du skal ha, skal geleide deg til rett hylle, skal prakke på deg enda flere varer gratis bare du handler LITT mer... Jeg orker bare ikke. God service er vel og bra, men det holder å være tilgjengelig for kunden - når kunden ønsker. Ikke være påtrengende. Minner om Nespresso-butikkene hvor jeg blir forfulgt fra jeg kommer inn døren. Jeg vil bare gå og se litt før jeg bestemmer meg, og få hjelp dersom jeg ønsker det!!! Nei, foretrekker å handle på nett, altså. *dagens utblåsning* Anonymkode: d393d...af8 15 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Enig, sykt irriterende. Var mystery shopper hos Rituals for en stund siden, og i spørreskjema var de veldig opptatt med den type "service", kunne ikke tro at det er faktisk sånn ledelse tror kundene vil ha. Altfor mye oppmerksomhet. Anonymkode: 25444...9c3 9 1
Kniv & gaffel Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har ikke noe erfaring med Rituals, men har tilsvarende opplevelser hos Lush som det TS beskriver.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Slik er de på BodyShop også. Alltid 1-2 kvinnelige ansatte som står klar og kaster seg over en. Sluttet å gå inn der. Anonymkode: f2dea...c74 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Noen ganger later jeg som om jeg ikke skjønner norsk når det skjer, sier bare huh? Et par ganger så slår de over på engelsk og jeg rister på hodet og går. Ikke stolt over det men jeg blir så satt ut og så skjer det halvveis av seg selv 😬 Anonymkode: 3da77...eef 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Nei takk, sier jeg til de masete selgerne. Det virker! Anonymkode: ea77e...d29
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei takk, sier jeg til de masete selgerne. Det virker! Anonymkode: ea77e...d29 Nei det gjør det faktisk ikke! 😄 Anonymkode: 3da77...eef 6
Hunter7 Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Denne noe vel påtrengende salgstaktikken må være et internasjonalt fenomen. For tiden er jeg i utlandet på jobb og stakk innom Rituals for å kjøpe et duftlys. Vanligvis liker jeg å lukte litt på de ulike lysene Rituals har i sortimentet sitt. Men ikke før hadde jeg satt foten innenfor butikken, så kom en ansatt og lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg bare orket ikke, og fortalte henne hva jeg skulle ha, og etter to minutter var jeg ferdighandlet. Muligens så jeg litt snerpete ut, for det ble ikke noe mersalg. 1 1
Gjest kira87 Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Hunter7 skrev (8 minutter siden): Denne noe vel påtrengende salgstaktikken må være et internasjonalt fenomen. For tiden er jeg i utlandet på jobb og stakk innom Rituals for å kjøpe et duftlys. Vanligvis liker jeg å lukte litt på de ulike lysene Rituals har i sortimentet sitt. Men ikke før hadde jeg satt foten innenfor butikken, så kom en ansatt og lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg bare orket ikke, og fortalte henne hva jeg skulle ha, og etter to minutter var jeg ferdighandlet. Muligens så jeg litt snerpete ut, for det ble ikke noe mersalg. Jepps. Ble nærmest overfalt i butikken deres i Covent garden i London for noen år siden. Fikk te og en vask av hendene med tilhørende skrubb. Turte ikke si nei takk 😳 Håper de har kuttet ut det post-covid. Sier alltid nei takk til den teen, det er som å drikke parfyme. Er dog veldig fornøyd med nettbutikken deres. Superrask frakt og de har flere "online-exclusive"-produkter, så utvalget er bedre.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei det gjør det faktisk ikke! 😄 Anonymkode: 3da77...eef Jo. Men du må si det med attityde 😉 Anonymkode: ea77e...d29 2 1
Teardrop Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 what? Aldri fått tilbud om noe gratis om jeg kjøper mer der. Svir av en del hundre kroner der ved hvert besøk. Kanskje de kjenner meg igjen å vet jeg er fast kunde som ikke kan lures med gratisvarer for at jeg skal komme tilbake? 😕 Urettferdig
Polyester Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Produktmodellen kan vel også sammenlignes. Overpriset, ræva eller i beste fall middelmådig kvalitet, merkevaren er mer betydelig enn produktene, høy tjenestemargin for eierene, dårlig betalte ansatte og uetisk produksjon. Tror Nestle/Nespresso og Rituals har mye til felles. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Teardrop skrev (21 minutter siden): what? Aldri fått tilbud om noe gratis om jeg kjøper mer der. Svir av en del hundre kroner der ved hvert besøk. Kanskje de kjenner meg igjen å vet jeg er fast kunde som ikke kan lures med gratisvarer for at jeg skal komme tilbake? 😕 Urettferdig Jeg får alltid med et lite gratis duftlys ol. Anonymkode: bc791...155
Jadzia Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Polyester skrev (9 minutter siden): Produktmodellen kan vel også sammenlignes. Overpriset, ræva eller i beste fall middelmådig kvalitet, merkevaren er mer betydelig enn produktene, høy tjenestemargin for eierene, dårlig betalte ansatte og uetisk produksjon. Tror Nestle/Nespresso og Rituals har mye til felles. Prisene er faktisk ikke så ille hvis du sammenligner med andre ting enn det du får i matbutikken. I tillegg er de drøye i bruk. Jeg reagerer på alt som er av sjampoer feks. Og tåler ikke parfyme. Men rituals tåler jeg. Jeg har kjøpt sjampo hos frisøren for sensitiv hodebunn og endt opp med svære sår i hodebunnen. Denne klør jeg ikke av i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo. Men du må si det med attityde 😉 Anonymkode: ea77e...d29 Jeg burde ikke måtte si noe med en "attityde" for å få være i fred når jeg sier nei. Anonymkode: 3da77...eef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 De ansatte går i gjennom kursing og månedlige målsettinger for å gjøre nettopp det du beskriver. Det er en obligatorisk praksis i jobben. Ansatte ved Rituals er pålagt å oppsøke, si hei til, bygge en relasjon til og å få kunden til å bruke litt mer. Grunnen til at du får mer ved kjøp av visse summer er for at du som kunde skal få mer igjen for pengene dine. Det er mange hysjhysj-kampanjer som kjøres i gjennom og da er kundene avhengige av at de ansatte kan fortelle om de mulighetene de har ved handel hos dem. - Vennlig hilsen tidligere selger for Rituals. Anonymkode: 2e695...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 De er veldig hyggelige i "min" Rituals butikk. Ja, de er på og ønsker meg med en gang velkommen, men synes også det er praktisk å si hva jeg skal ha og så finner de det frem til meg. Vil jeg bare titte så sier jeg bare det😊 Pleier å kjøpe håndsåper, duftpinner og dusjskum. Og gaver. Anonymkode: 0d161...60d 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 Syns Rituals sine produkter er forferdelige, altfor mye parfyme. Helt unødvendig med så mye parfyme som bare irriterer huden. Anonymkode: 43c08...b98 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 Nå var vel ikke mengden parfyme i produktene et tema i akkurat denne tråden. Jeg tror ikke de som "liker" pågående selgere helt kan forstå hvor ubehagelig dette føles for oss andre. Nettshopping er selvsagt et alternativ, men av og til ønsker vi også å gå rundt i fred og ro og vurdere ulike lukter, tester osv før vi bestemmer oss. Jeg var en gang i et parfymeri i Stockholm der det var ulik farge på handlekurven, avhengig av om man ønsket hjelp, eller om man ønsket å shoppe i fred. Genialt! Min helt uvitenskapelige undersøkelse tydet på at det var langt flere som ønsket å gå i fred enn de som ønsket hjelp. TS Anonymkode: d393d...af8 5 1
jukkapalme Skrevet 27. februar 2022 #20 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Syns Rituals sine produkter er forferdelige, altfor mye parfyme. Helt unødvendig med så mye parfyme som bare irriterer huden. Anonymkode: 43c08...b98 Namaste-serien er helt parfymefri. Karma-serien skal være mildere parfymert. Skjønner ikke hvorfor du svarer i denne tråden heller når det ikke er mengden parfyme tråden handler om. Jeg har aldri vært i en Rituals-butikk, ikke skal jeg heller, for jeg hater sånne pågående selgere. Carlings er også sånn, løper deg omtrent ned bare man setter foten sin innenfor døra i butikken. Kjøper alt av Rituals på nett. Syns de har gode kroppsprodukter, spesielt dusjskummet. Har ikke prøvd noen ansiksprodukter. Men har lyst til å teste dem parfymefrie solkremen for ansikt fra namaste-serien. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå