AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Vi skal ut å reise til "syden" med 1 åringen, som er noen mnd over året når vi drar. Vi har to alternativer til fly, et direkte fra hjembyen men med ugunstige reisetider og et fra en by et par timer vekke og med mellomlanding på hjemturen, men gunstigere reisetider. Er nesten litt fristet til sistnevnte, pga flyet til hjembyen går grytidlig på returen, og vi må vekke baby midt på natta. Vekke en sovende unge, kjøre i en liten time til flyplassen, mest sannsynlig vekke igjen, inn på flyplassen, vente også inn på flyet. Er redd for krise trøtt unge som bare er sur og lei. Eller er det verdt det for å slippe mellomlanding på hjemturen? Hvordan er det med opp - og nedstigning med små barn? Tenker å gi vannflaske/tutteflaske og noe å tygge på for å forebygge trykk i ørene, men er likevel litt bekymret for opp og nedstigning. Noen erfaringer her, dere som har reist med små barn i fly - hva ville dere valgt? Tusen takk for alle tips 🙂 Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Så små barn trives best hjemme Anonymkode: 1846c...20d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Tror jeg ville valgt direktefly tidlig om morgenen. Ungen blir nok sliten og sur uansett dessverre 🙈 går nok fint likevel altså! Har flydd med min noen ganger fra han var fire mnd og utover. Alltid passet på å amme eller etter hvert gi han snacks å tygge på på vei opp og ned. Han har aldri blitt plaget av trykket. Anonymkode: 43494...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så små barn trives best hjemme Anonymkode: 1846c...20d Takk for verdens beste idiotsvar 😂 Anonymkode: 507da...f2f 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Har alltid valgt de flyturen som passer best for mitt barn. Forhold til soving og vekking. Dette vet dere best forhold til deres barns rutiner. Beregn god tid. Ha med noen nye leker som hen ikke har sett før. Alt fra en glidelås. Noen duplo klosser små enkle ting. Snaks som barnet liker som har lang tid å spise. Mine har alltid godt likt kavring og granateple og tranebær da spiser de en og en. Ellers sånne smoothie poser fra butikken er kjekt på sånne turer kjapt og enkelt. Lykke til. Det kommer nok til å gå fint. Og så telle ned, typ om 2 timer er vi fremme osv La barne løpet fra seg på flyplassen så det er klar for å sitte litt i flyet også går det i gangene i lufta Anonymkode: f0f05...851
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tror jeg ville valgt direktefly tidlig om morgenen. Ungen blir nok sliten og sur uansett dessverre 🙈 går nok fint likevel altså! Har flydd med min noen ganger fra han var fire mnd og utover. Alltid passet på å amme eller etter hvert gi han snacks å tygge på på vei opp og ned. Han har aldri blitt plaget av trykket. Anonymkode: 43494...ff9 Takk for svar og tips! 👏 Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har alltid valgt de flyturen som passer best for mitt barn. Forhold til soving og vekking. Dette vet dere best forhold til deres barns rutiner. Beregn god tid. Ha med noen nye leker som hen ikke har sett før. Alt fra en glidelås. Noen duplo klosser små enkle ting. Snaks som barnet liker som har lang tid å spise. Mine har alltid godt likt kavring og granateple og tranebær da spiser de en og en. Ellers sånne smoothie poser fra butikken er kjekt på sånne turer kjapt og enkelt. Lykke til. Det kommer nok til å gå fint. Og så telle ned, typ om 2 timer er vi fremme osv La barne løpet fra seg på flyplassen så det er klar for å sitte litt i flyet også går det i gangene i lufta Anonymkode: f0f05...851 Tusen takk for gode tips! Føler meg kanskje litt tryggere nå for å velge reise med mest gunstig tidspunkt for han mtp søvn. Er så redd det ødelegger hele dagen med å måtte vekke han og dra han utav senga på natta.. Søvn er hellig! Anonymkode: 507da...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Ha med bæresele på flyplassen. Anonymkode: c0ca9...718
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ha med bæresele på flyplassen. Anonymkode: c0ca9...718 Den står allerede på lista 😊 Men takk for tips! Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har reist mye med små barn. Alt fra 45min flytur til 13 timers flyturer. 1: Bæresele 2: Ha med helt nye leker/bøker. 3: Ha med mye snacks. 4: La barnet løpe som en tulling inne på flyplassen. 5: Hørselvern. Men øv på å bruke de hjemme. (Du får kjøpt billige på Jula/Biltema) Det er skikkelig surt hvis baby nettopp har sovna så kommer det en beskjed fra piloten/flyvertinner. 6: Hvis mulig, ha en hel rad alene. 7: Barnet ditt er 1år, ta med ipad eller last ned noe på telefonen din. Barn i den alderen liker godt fesk TikTak, Minibarna, Poppeloppane. Alle tre finner du på NRK appen. 8: MYE våtservietter. Det vil bli gris. Anonymkode: c0ca9...718 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal ut å reise til "syden" med 1 åringen, som er noen mnd over året når vi drar. Vi har to alternativer til fly, et direkte fra hjembyen men med ugunstige reisetider og et fra en by et par timer vekke og med mellomlanding på hjemturen, men gunstigere reisetider. Er nesten litt fristet til sistnevnte, pga flyet til hjembyen går grytidlig på returen, og vi må vekke baby midt på natta. Vekke en sovende unge, kjøre i en liten time til flyplassen, mest sannsynlig vekke igjen, inn på flyplassen, vente også inn på flyet. Er redd for krise trøtt unge som bare er sur og lei. Eller er det verdt det for å slippe mellomlanding på hjemturen? Hvordan er det med opp - og nedstigning med små barn? Tenker å gi vannflaske/tutteflaske og noe å tygge på for å forebygge trykk i ørene, men er likevel litt bekymret for opp og nedstigning. Noen erfaringer her, dere som har reist med små barn i fly - hva ville dere valgt? Tusen takk for alle tips 🙂 Anonymkode: 507da...f2f Ville aldri ha reist med mellomlanding hvis det er snakk om syden i nærheten. Typ 4-5 timers flytur uten mellomlandingen. Mellomlanding er kun akseptabelt hvis det et snakk om 5t + 7t feks. Eller er det ikke verdt det. Aldri. Det beste er alltid raskeste korteste vei. Vekking, bil, vekking, flyplass,fly? Dårlig ide. Anonymkode: c0ca9...718 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville aldri ha reist med mellomlanding hvis det er snakk om syden i nærheten. Typ 4-5 timers flytur uten mellomlandingen. Mellomlanding er kun akseptabelt hvis det et snakk om 5t + 7t feks. Eller er det ikke verdt det. Aldri. Det beste er alltid raskeste korteste vei. Vekking, bil, vekking, flyplass,fly? Dårlig ide. Anonymkode: c0ca9...718 Det er liksom det som er problemet, ingen av alternativene er en god løsning. Hvis vi tar mellomlanding blir det veldig gunstige tidspunkt å reise på, en uthvilt unge og beste forutsetninger. Mellomlanding er i Oslo. Hvis ikke blir det nettopp det siste, vekking, bil, vekking, flyplass, fly.. Er redd det blir en så bedriten flytur at mellomlanding er bedre. Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Men såklart, enklest og kortest rent flymessig er såklart direkterute Anonymkode: 507da...f2f
Lyco Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har reist mye med små barn. Alt fra 45min flytur til 13 timers flyturer. 1: Bæresele 2: Ha med helt nye leker/bøker. 3: Ha med mye snacks. 4: La barnet løpe som en tulling inne på flyplassen. 5: Hørselvern. Men øv på å bruke de hjemme. (Du får kjøpt billige på Jula/Biltema) Det er skikkelig surt hvis baby nettopp har sovna så kommer det en beskjed fra piloten/flyvertinner. 6: Hvis mulig, ha en hel rad alene. 7: Barnet ditt er 1år, ta med ipad eller last ned noe på telefonen din. Barn i den alderen liker godt fesk TikTak, Minibarna, Poppeloppane. Alle tre finner du på NRK appen. 8: MYE våtservietter. Det vil bli gris. Anonymkode: c0ca9...718 👏🤩 Endret 24. februar 2022 av Lyco
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har reist mye med små barn. Alt fra 45min flytur til 13 timers flyturer. 1: Bæresele 2: Ha med helt nye leker/bøker. 3: Ha med mye snacks. 4: La barnet løpe som en tulling inne på flyplassen. 5: Hørselvern. Men øv på å bruke de hjemme. (Du får kjøpt billige på Jula/Biltema) Det er skikkelig surt hvis baby nettopp har sovna så kommer det en beskjed fra piloten/flyvertinner. 6: Hvis mulig, ha en hel rad alene. 7: Barnet ditt er 1år, ta med ipad eller last ned noe på telefonen din. Barn i den alderen liker godt fesk TikTak, Minibarna, Poppeloppane. Alle tre finner du på NRK appen. 8: MYE våtservietter. Det vil bli gris. Anonymkode: c0ca9...718 Tusen takk for supre tips! Skal begynne å øve med hørselvern asap 👌 Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er liksom det som er problemet, ingen av alternativene er en god løsning. Hvis vi tar mellomlanding blir det veldig gunstige tidspunkt å reise på, en uthvilt unge og beste forutsetninger. Mellomlanding er i Oslo. Hvis ikke blir det nettopp det siste, vekking, bil, vekking, flyplass, fly.. Er redd det blir en så bedriten flytur at mellomlanding er bedre. Anonymkode: 507da...f2f Hvor lang er flyturen til Oslo, og hvor lenge før neste fly går videre? Anonymkode: c0ca9...718
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 Trodde det var mellomlanding lenger borte enn Oslo. Vi har ofte hatt mellomlanding i Oslo siden vi bor ca 40min med fly derifra. Men jeg ser ikke på det som mellomlanding liksom 😂 Når Oslo er mellomstoppet kommer det til å gå heeelt fint. Da får dere liksom «øvd» dere på å fly også, før den ekte lange flyturen starter! Dette fikser du ts! Mitt beste tips utover de andre du fikk - hold ditt blodsukker oppe. Alt blir mye verre hvis du er sulten og pissy! Anonymkode: c0ca9...718 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 23.34): Trodde det var mellomlanding lenger borte enn Oslo. Vi har ofte hatt mellomlanding i Oslo siden vi bor ca 40min med fly derifra. Men jeg ser ikke på det som mellomlanding liksom 😂 Når Oslo er mellomstoppet kommer det til å gå heeelt fint. Da får dere liksom «øvd» dere på å fly også, før den ekte lange flyturen starter! Dette fikser du ts! Mitt beste tips utover de andre du fikk - hold ditt blodsukker oppe. Alt blir mye verre hvis du er sulten og pissy! Anonymkode: c0ca9...718 Tusen takk ❤️ Da trenger jeg ikke bekymre meg for noe mellomlanding i Oslo. Og det går nok fint uansett, har vel bare en tendens til å bekymre meg unødvendig 😊 Skal absolutt passe på å spise greit selv i forkant! Anonymkode: 507da...f2f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 Hadde valgt det siste. heler fly og reise med en trøtt baby som kan sove igjen på turen. Enn en våken utilpassede baby. Anonymkode: 852b3...9b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå