Gå til innhold

Når den ene har vært gift før

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når den ene har vært gift før MÅ man alltid tone ned og gå på tinghus?

visst ja hvorfor det? Hvorfor skal en bli «straffet» fordi den andre er «oppbrukt»?

Anonymkode: 3cf44...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan jo prøve å toppe det første bryllupet…

Anonymkode: 153e9...8d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det fint på loppemarkedet?

Anonymkode: 8a3b2...611

Husk at det er lov å være blid

Anonymkode: 6adc5...d1d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, du kan jo prøve å toppe det første bryllupet…

Anonymkode: 153e9...8d6

Er vel ikke helt det som var poenget med tråden 😂 var vel mer å konfrontere de som er på kg som mener ditt og datt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er vel ikke helt det som var poenget med tråden 😂 var vel mer å konfrontere de som er på kg som mener ditt og datt

Jeg har vært i bryllup hvor begge har vært gift før og det var pinlig å høre talene om brudeparets liv og taleren prøvde desperat og unlate å nevne den andre forelderen til særkullsungene da de gjenfortalte livshistorien deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 21.01):

Når den ene har vært gift før MÅ man alltid tone ned og gå på tinghus?

visst ja hvorfor det? Hvorfor skal en bli «straffet» fordi den andre er «oppbrukt»?

Det er ikke straff å slippe klovneriet i kirka.Tvert imot!

Anonymkode: 5f55d...b9b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være ganske ubehagelig å stå der oppe ved alteret og love Gud og hvermannsen at man skal holde sammen livet ut for andre eller tredje gangen til en ny person? Det hadde ikke jeg hatt mage til i hvert fall.

Jeg er i mot kirkebryllup generelt, med mindre man er personlig kristen. Tinghus eller ambassade holder lenge.

Anonymkode: 996a5...9f7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du love å elske og ære ham til døden skiller dere.....vel,jo, ja, forsåvidt..... Skal ikke bare ta det på tinghuset da? 

Anonymkode: 4e7c2...391

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å straffe den som ikke har vært gift før.

Men et bryllup er en stor begivenhet, som koster veldig mye tid og penger for de inviterte. Utdrikningslag, reise, bryllupsgave, sette av en hel helg.

Og ikke minst - familie og omgangskrets har jo vært gjennom dette en gang allerede. Høre de love evig troskap, feire kjærligheten, taler om hvor godt de passer sammen, kyssing på stolene, den romantiske første dansen. 

Kombinert er det både frekt (økonomisk og tid) og temmelig kleint (taler og kyssing) å dra dem gjennom det samme en gang til. 

Og om jeg hadde vært brud i en slik setting hadde jeg heller ikke følt meg komfortabel. Der jeg vet at han har vært gjennom akkurat det samme en gang før, med akkurat de samme menneskene. 

Anonymkode: 861fa...25f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (3 timer siden):

Jeg har vært i bryllup hvor begge har vært gift før og det var pinlig å høre talene om brudeparets liv og taleren prøvde desperat og unlate å nevne den andre forelderen til særkullsungene da de gjenfortalte livshistorien deres.

Syns det er interessant at bare de fordomsfulle kg kjerringene svarer og ikke de som har gjort det selv

lenge leve pessimistene og ikke kjærligheten hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det er interessant at bare de fordomsfulle kg kjerringene svarer og ikke de som har gjort det selv

lenge leve pessimistene og ikke kjærligheten hva?

Jeg har et bryllup bak meg, jo. 

Og kommer aldri til å dra familie og venner gjennom å høre på alt av taler, kyss, lovnad om evig troskap, første dans, og alt det der, igjen. 

Det blir bare for dumt.

Og kjærligheten er jo like sterk. uten at man trenger å markere det foran hele omgangskretsen enda en gang. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke bare være ærlig på at det ikke funka forrige gang, nå prøver vi igjen med en som passer bedre? Hadde gladelig gått i bryllup til venner som giftet seg igjen, bryllup er jo gøy og unner folk glede i livet. Hadde unnet venninne min drømmebryllupet hennes selv om kommende ektemann har vært gift før. Det var jo et forhold som ikke fungerte, det er jo ikke bare en person i et mislykket ekteskap. 

Og dere som skriver at man ikke klarer å stå å love ting i kirka med noen som er skilt, er dere like hellige ellers? Det er ikke slik at kirka er en kontrakt med Gud for alle, men om det er det, må det jo være lov å prøve igjen.   Jeg finnes ikke romantisk, og ville foretrukket en kontrakt ved kjøkkenbordet, men mange drømmer om kirkebryllup og det synes jeg man skal unne dem. 

Anonymkode: 387f0...a94

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har et bryllup bak meg, jo. 

Og kommer aldri til å dra familie og venner gjennom å høre på alt av taler, kyss, lovnad om evig troskap, første dans, og alt det der, igjen. 

Det blir bare for dumt.

Og kjærligheten er jo like sterk. uten at man trenger å markere det foran hele omgangskretsen enda en gang. 

Men hva om den andre syns det er vondt at du ikke vil ha en sånn opplevelse med dem, at noen stadig nevner ditt forrige bryllup, mens nye ektefelle bare må sitte å høre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne noen som ikke er oppbrukt? Hvor ofte skal man gå oppover kirkegulvet og love troskap til døden skiller en ad? Hykleri

Anonymkode: bfdae...768

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva om den andre syns det er vondt at du ikke vil ha en sånn opplevelse med dem, at noen stadig nevner ditt forrige bryllup, mens nye ektefelle bare må sitte å høre på

Du blander to ulike ting;

En "slik opplevelse" vil det aldri noen gang bli, fordi man, og hele omgangskretsen, har vært gjennom det samme før. En mann som ikke forstår at man denne gangen må gjøre det på en ny måte, ville ikke vært en mann for meg. 

At andre stadig nevner det forrige bryllupet er uholdbart. Det ville jeg som ny partner slått tydelig ned på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva med å finne noen som ikke er oppbrukt? Hvor ofte skal man gå oppover kirkegulvet og love troskap til døden skiller en ad? Hykleri

Anonymkode: bfdae...768

Negative nancy

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du blander to ulike ting;

En "slik opplevelse" vil det aldri noen gang bli, fordi man, og hele omgangskretsen, har vært gjennom det samme før. En mann som ikke forstår at man denne gangen må gjøre det på en ny måte, ville ikke vært en mann for meg. 

At andre stadig nevner det forrige bryllupet er uholdbart. Det ville jeg som ny partner slått tydelig ned på. 

Nå er det mannen som er den «oppbrukte»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det mannen som er den «oppbrukte»

Poenget er akkurat det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...