Gå til innhold

Venner som endrer planer DU har invitert til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.. Jeg spurte et par venninner om å henge i helgen og ha en jentekveld. Hun ene var blakk, så jeg sa vi fint kunne drikke hjemme og at jeg ikke forventet noe mer, selv om å dra på byen hadde vært ok. Jeg har akkurat blitt singel fra et langvarig forhold, og har ikke vært "ute" på den måten, på mange år. Jeg har tatt initiativ til å møtes et par ganger før også, hvor jeg har direkte spurt om "jentekveld", også ramler det inn masse folk/gutter et par timer senere. Jeg spør alltid i god tid, fordi jeg vet at de ofte har planer.

Jeg har vært i et veldig kontrollerende forhold, og har behov for å bare henge litt med venninner, sitte å prate og ikke full fest med masse randoms. Disse jentene er single og barnløse, og de drikker seriøst HVER helg. Jeg har ikke drukket siden desember, og før det var det i april. Pga forholdet, og fordi jeg har barn og det er vanskelig å få barnefri.

Nå nærmer det seg helg, og jentene har allerede bestemt at de skal ut på den lokale puben hvor de bor. Jeg vil på ingen måte dit, da eksen min kan være der, og vi gjorde det slutt for bare noen uker siden, og jeg er ikke klar for å evt møte han/hans venner. Derfor foreslo jeg at de heller kunne komme til meg, etter som jeg faktisk bor i byen, og det er kortere vei ut, men det var visst "for dyrt".. (Ingen forskjell) De må absolutt ut, fordi hun ene "bare MÅTTE ut å se mennesker". (Hun var ute forrige helg).

Jeg pleier ikke å lage noe sak ut av sånt, og kommer ikke til å gjøre det, men kjenner at jeg har lyst til å ditche hele kvelden og gjøre noe annet, men sannheten er at jeg har ikke flust av andre venner å spørre.

Hvordan ville dere håndtert dette? Føler at de egentlig ikke har lyst til å henge med meg og ikke forstår min situasjon, fordi de alltid er så avhengig av å ha andre folk der, mens vi ses så sjelden😔

Anonymkode: 772e2...31f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har åpenbart helt ulike ønsker og behov for sosialisering i helgen, men må ting skje  i helgen? Kan du ikke invitere de hjem en kveld i uken for å "henge" da? Jeg tipper ut de har funnet seg en helgerytme de liker ganske godt, og ikke har lyst til å endre på den bare fordi du plutselig er ledig til å være med og har andre behov. Helgen er jo for øvrig mer enn en kveld, så må noe skje i helgen går det jo an å velge både fredag, lørdag dag/kveld eller søndag dag/kveld. Du har vel kanskje ikke vært den som har stilt mest opp når vennene dine har hatt behov de årene du har fått barn og vært i forhold, så de ser vel ingen grunn til å droppe alt for å gjøre som du vil. 

Anonymkode: 600ec...842

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere har åpenbart helt ulike ønsker og behov for sosialisering i helgen, men må ting skje  i helgen? Kan du ikke invitere de hjem en kveld i uken for å "henge" da? Jeg tipper ut de har funnet seg en helgerytme de liker ganske godt, og ikke har lyst til å endre på den bare fordi du plutselig er ledig til å være med og har andre behov. Helgen er jo for øvrig mer enn en kveld, så må noe skje i helgen går det jo an å velge både fredag, lørdag dag/kveld eller søndag dag/kveld. Du har vel kanskje ikke vært den som har stilt mest opp når vennene dine har hatt behov de årene du har fått barn og vært i forhold, så de ser vel ingen grunn til å droppe alt for å gjøre som du vil. 

Anonymkode: 600ec...842

Nei, men nå var det jo jeg som spurte. Så hvis de hadde andre planer eller absolutt vil ut på puben, kunne de jo gjort det neste dag. Disse jentene er ikke fremmed for å drikke 2-3 dager på rad, så det er bare rart at det må skje den ene kvelden jeg ba de om å møtes. Jeg får jo ikke noe lyst til å dra, når jeg føler at jeg blir vorset deres. Og mens de sitter å drikker seg opp og bestemmer seg for å gå ut, må jeg dra hjem. Vi er i 30-årene..

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville bare avlyst og tatt en kveld for meg selv om jeg var deg, så får de styre sitt eget løp. Er jo tydelig at de ikke respekterer dine ønsker.

Anonymkode: fac77...12c

• Liker 7
Skrevet

Dette er et mønster som gjentar seg ser det ut som, da er det lite du kan gjøre, går ikke an å endre slike folk. Deres behov ser ut til å være ekstremt bestemt, at de SKAL ha det slik. 

Det du derimot kan endre, er deg selv. Hvorfor i det hele tatt gidde å være med noen som ikke gidder å skjønne din side av saken? Hvis du føler de bruker deg for «vors-plass» så hadde jeg personlig aldri latt de komme inn i huset mitt igjen, og det bør heller ikke du gjøre. Lite respekt.. Hadde ikke orket å ha sånne venner en gang, som kun bryr seg om seg selv. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Defor jeg kuttet det ut og ble venneløs i stedet. De var ledige når de foreslo noe, men ikke omvendt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så.. Jeg spurte et par venninner om å henge i helgen og ha en jentekveld. Hun ene var blakk, så jeg sa vi fint kunne drikke hjemme og at jeg ikke forventet noe mer, selv om å dra på byen hadde vært ok. Jeg har akkurat blitt singel fra et langvarig forhold, og har ikke vært "ute" på den måten, på mange år. Jeg har tatt initiativ til å møtes et par ganger før også, hvor jeg har direkte spurt om "jentekveld", også ramler det inn masse folk/gutter et par timer senere. Jeg spør alltid i god tid, fordi jeg vet at de ofte har planer.

Jeg har vært i et veldig kontrollerende forhold, og har behov for å bare henge litt med venninner, sitte å prate og ikke full fest med masse randoms. Disse jentene er single og barnløse, og de drikker seriøst HVER helg. Jeg har ikke drukket siden desember, og før det var det i april. Pga forholdet, og fordi jeg har barn og det er vanskelig å få barnefri.

Nå nærmer det seg helg, og jentene har allerede bestemt at de skal ut på den lokale puben hvor de bor. Jeg vil på ingen måte dit, da eksen min kan være der, og vi gjorde det slutt for bare noen uker siden, og jeg er ikke klar for å evt møte han/hans venner. Derfor foreslo jeg at de heller kunne komme til meg, etter som jeg faktisk bor i byen, og det er kortere vei ut, men det var visst "for dyrt".. (Ingen forskjell) De må absolutt ut, fordi hun ene "bare MÅTTE ut å se mennesker". (Hun var ute forrige helg).

Jeg pleier ikke å lage noe sak ut av sånt, og kommer ikke til å gjøre det, men kjenner at jeg har lyst til å ditche hele kvelden og gjøre noe annet, men sannheten er at jeg har ikke flust av andre venner å spørre.

Hvordan ville dere håndtert dette? Føler at de egentlig ikke har lyst til å henge med meg og ikke forstår min situasjon, fordi de alltid er så avhengig av å ha andre folk der, mens vi ses så sjelden😔

På tide å skaffe nye venninner. Dere står tydeligvis på hver deres planet. Hva med å bli med i Hey Girl gruppe på facebook i den byen du bor i? Lagg innlegge der, si du ønsker bli kjent , inviter og lag nye bekjentskaper og venninner. 

Anonymkode: 4e9c9...28c

Skrevet

Hei Ts! 

Dette kjenner jeg meg så alt for godt igjen i. Jeg synes det er respektløst. Så si hver gang jeg inviterer til noe, skal alltid en eller annen prøve å endre på planene. Stort sett har jeg sagt ja det får fint. Men hva får man igjen for det? kun at dem for viljen. 

Jeg har heller ikke mange venner, så har vel følt at jeg ikke har annet valg for å fortsette å ha kontakt. Blir jo helt feil. 

Så ville stått på mitt og sagt følgende: nå var det jo jeg  som inviterte, og bare si at de kan de heller dra ut dagen etter. Gjør dem seg vanskelig ville jeg bare stått på mitt å sagt nei. At da blir du med en annen gang. Vet det er vanskelig. Men selvrespekt er viktig det og. 

Skulle dem trekke seg unna, så er dem jo dårlige venner. 

Jeg selv jobber med å sette foten ned nå, og lovet meg selv at i 2022 så skal jeg også ha min vilje! Og respekt! 

Jeg har ikke mange igjen, så det er klart det er vanskelig. Hadde mange venner før. De fleste har fått barn, jeg ikke. Så de benytter stort sett hver anledning til å komme med en unnskyldning. Alt fra åh det er så dyrt å spise ute. Jeg har vondt i hodet i dag. Kan vi ikke være hos meg osv. osv.  Det er jo bare tull! Manipulering for å få viljen sin. 

Så jeg kommer til fortsette med å stå på mitt fremover når jeg inviterer. Være hyggelig å vennlig, men bestemt. Så for dem heller bare bli sur. 

Lykke til :)

Anonymkode: 1e724...f5d

Skrevet

Hva endte du opp med Ts? 

Skrevet

Holder med dine venninner. Kom dere ut på livet, treffe folk, easy going.
Ville heller hatt det vanskelig med deg. Har selv venninner som helst vil sitte hjemme å ruge på meg. Det kan dere gjøre når dere blir 80år...

Anonymkode: 1e985...ce8

• Liker 2
Skrevet

Hva med å bare invitere til vors. Det varer vel til kl. 23-24. Da får du noen timer med sosialt input, drikker mindre og får det bedre neste dag. Jeg skjønner at du ikke vil gå ut med risiko for å treffe eksen. Jeg forslår å møtes på halvveien.

Anonymkode: e2b56...86d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2/26/2022 den 15.20):

Hva endte du opp med Ts? 

Endte opp med å dra, og bli med ut. Men det ga meg bare en lærepenge, at det ikke er dette jeg liker å gjøre. Men alternativet hadde vært å bli sittende hjemme hele helgen, men tror kanskje det hadde vært mer givende. Som vanlig ramlet det inn folk rett etter jeg kom, og alle var dritings før kl.22. Not my cup of tea.

TS

Skrevet

Du kommer fra et kontrollerende forhold, men du skal selv styre og kontrollere hva jentene skal gjøre på sin egen fritid og hvor mye og ofte de skal drikke.....? 

Anonymkode: 270e6...e26

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg nye venner eller vær hjemme da? Det er ikke noe å få gjort med hva andre ønsker. Hvis de vil reise ut uavhengig av hvem som har invitert så må de kunne det. Skjønner det kanskje ikke er så beleilig for deg men sånn er livet da.. 

Anonymkode: 7b0ea...fb9

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Endte opp med å dra, og bli med ut. Men det ga meg bare en lærepenge, at det ikke er dette jeg liker å gjøre. Men alternativet hadde vært å bli sittende hjemme hele helgen, men tror kanskje det hadde vært mer givende. Som vanlig ramlet det inn folk rett etter jeg kom, og alle var dritings før kl.22. Not my cup of tea.

TS

Dere er forskjellige, så enkelt er det. 

Enten må du finne deg nye venner, eller så må du akseptere at det blir sånn, spesielt når det er alkohol inne i bildet. 

Forstår deg og jeg forstår også venninnene dine. Noen har rett og slett lyst til å feste hver helg. Slå ut håret, det har vært to år med restriksjoner, sosiale folk vil ut og møte andre sosiale folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...