AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Sliten 2-barnsmor her som tenkte det var lurt å få vaskehjelp. Jeg var så lei av husarbeid. Jeg blir vekket mye om natten og var nær felgen av søvnmangel. Orker ikke bruke all min våkne tid på å ordne og fikse. Før vaskehjelpen kom måtte jeg så klart bruke en del tid på å rydde og gjøre alt klart. Men vaskehjelpen bare sprayet noe på en mopp og dro rundt. Grøtflekker og andre matrester lå fortsatt størknet på gulvet. Det var smuler i hjørner. Det var grøtrester på bordet osv. Det ble jo ikke rent! Noen andre som har vært borti lignende? Det er jo ikke vits i å betale noen for å vaske når de faktisk ikke VASKER. Jeg er så skuffa!! Da er det tilbake til å gjøre ALT selv og bli dritsliten. Det var et kjent og stort vaskefirma i Oslo. Anonymkode: 8c7dd...0c0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Du vet at vann skaper ekstra grobunn for bakterier og midd? Anonymkode: 3e206...9a9 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 tror du må ringe og klage til vaskefirmaaet. dette er ikke bra nok jobb. Anonymkode: 95a08...a62 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Om du ikke er fornøyd så klager du til firmaet. Men en skal ikke bruke mye vann når en vasker gulv. Anonymkode: 40afe...5e2 9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Hvilket firma var det? 😊 Anonymkode: 7b85e...94e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Som sagt så skal man ikke bruke mye vann når man vasker. Det er ganske utdatert å bruke masse vann og såpe nå i dag, spesielt hvis man bruker godt utstyr som mikrofibermopper o.l. Da trenger man ikke å gjøre annet enn å spraye på litt vann (med såpe ferdigblandet i vannet). Men det at det ligger igjen matrester er jo ikke bra nok jobb. Der må du klage. Kontakt firmaet og si ifra. Eventuelt spør om de kan sende en annen, og påpek det som ble gjort feil sist gang så de vet nøyaktig hva som ble feil. Anonymkode: e3a31...e0e 17
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Jeg klagde på en som vaska hos meg via en vaskeapp. Fikk tilbake pengene. Anonymkode: 7d44b...80b 3
ryzorwarlock Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 (endret) De fleste vaske firmaer bruker lite vann pågrunn av at mye vann kan ødelegge gulvene. Og bruke mye vann ødelegger, og tar 1000 år å tørke.. Men igjen, om du så at hun gjorde en dårlig jobb når hun var der, hvorfor klaget du ikke med engang? Du betaler for en service, da skal det bli gjort skikkelig. Om du ikke klaget der og da kunne det neppe ha vært så ille som du sier. Endret 24. februar 2022 av ryzorwarlock 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Misvisende overskrift! Poenget er jo ikke at hun bruker lite vann men at det ikke er rent. Anonymkode: 34be3...d1e 9 2
Luckiness Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Enig i at lite vann skal brukes. Men renholderen skulle ha fjernet flekkene på annet vis. 2
Fru Uperfekt Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sliten 2-barnsmor her som tenkte det var lurt å få vaskehjelp. Jeg var så lei av husarbeid. Jeg blir vekket mye om natten og var nær felgen av søvnmangel. Orker ikke bruke all min våkne tid på å ordne og fikse. Før vaskehjelpen kom måtte jeg så klart bruke en del tid på å rydde og gjøre alt klart. Men vaskehjelpen bare sprayet noe på en mopp og dro rundt. Grøtflekker og andre matrester lå fortsatt størknet på gulvet. Det var smuler i hjørner. Det var grøtrester på bordet osv. Det ble jo ikke rent! Noen andre som har vært borti lignende? Det er jo ikke vits i å betale noen for å vaske når de faktisk ikke VASKER. Jeg er så skuffa!! Da er det tilbake til å gjøre ALT selv og bli dritsliten. Det var et kjent og stort vaskefirma i Oslo. Anonymkode: 8c7dd...0c0 Det er ikke godt nok arbeid. selv har vi en robot vasker/suger og den tar selv vanskelige flekker og smuler i hjørner
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Anbefaler deg å kjøpe en robotstøvsuger med vaskefunksjon, feks Roborock. Så kjører du den hver kveld eller etter hver frokost, den vasker i hjørner og det blir merkbart bedre. Gull verdt for oss slitne småbarnsmødre! Anonymkode: 63f44...c8c 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vet at vann skaper ekstra grobunn for bakterier og midd? Anonymkode: 3e206...9a9 Du vet at det ikke det er noe bedre med størknet matrester rundt om? Hadde ikke blitt forundret om det er ISS det er snakk om. Uansett skal du ha den servicen du betaler for. Det er lov å klage. Anonymkode: d437d...515 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 ryzorwarlock skrev (7 timer siden): De fleste vaske firmaer bruker lite vann pågrunn av at mye vann kan ødelegge gulvene. Og bruke mye vann ødelegger, og tar 1000 år å tørke.. Men igjen, om du så at hun gjorde en dårlig jobb når hun var der, hvorfor klaget du ikke med engang? Du betaler for en service, da skal det bli gjort skikkelig. Om du ikke klaget der og da kunne det neppe ha vært så ille som du sier. Det finnes jo en mellomting. Trenger ikke å dynke gulvene i vann, men bruke såpass at de får bort flekker osv., og heller tørke over igjen etterpå. Jeg hadde en gang et firma som skulle vaske vinduene, og da var det slabbet vann rundt på gulvene uten at det var tørket opp, så jeg måtte gå over alt og vaske opp etterpå. Anonymkode: 0457d...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sliten 2-barnsmor her som tenkte det var lurt å få vaskehjelp. Jeg var så lei av husarbeid. Jeg blir vekket mye om natten og var nær felgen av søvnmangel. Orker ikke bruke all min våkne tid på å ordne og fikse. Før vaskehjelpen kom måtte jeg så klart bruke en del tid på å rydde og gjøre alt klart. Men vaskehjelpen bare sprayet noe på en mopp og dro rundt. Grøtflekker og andre matrester lå fortsatt størknet på gulvet. Det var smuler i hjørner. Det var grøtrester på bordet osv. Det ble jo ikke rent! Noen andre som har vært borti lignende? Det er jo ikke vits i å betale noen for å vaske når de faktisk ikke VASKER. Jeg er så skuffa!! Da er det tilbake til å gjøre ALT selv og bli dritsliten. Det var et kjent og stort vaskefirma i Oslo. Anonymkode: 8c7dd...0c0 Si ifra da! Anonymkode: 7aca4...81f 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Jeg har sagt fra til firmaet, men de svarer ikke tilbake enda. Jeg skjønner at masse vann ikke er bra, men når matrester fortsatt ligger der er det heller ikke bra. Jeg syntes det var kleint å få inn en fremmed person til å vaske, så dersom det heller ikke blir rent er det ikke verdt det. Jeg tenkte det skulle gjøre livet lettere. Ts Anonymkode: 8c7dd...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Hadde klaget asap. Det er jo ikke rent. Anonymkode: 29ca9...52f 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Å vaske nesten uten vann er helt korrekt. Å la matrester og smuler og gris ligge igjen, er helt uakseptabelt. Anonymkode: f3c9f...ea6 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 Bruk heller pengene på tørr og våt-wipes. Det går kjemperaskt! Anonymkode: 419c9...f6e 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 Er du helt sikker på at du betaler for dyprens av gulvet, eller bare overflatevask? Grøtflekker som må gnukkes er vanligvis ikke inkludert i normal vask. Matrester bør uansett fjernes når de er ferske, og ikke størknet. At det ligger igjen støv og smuler i krokene er selvfølgelig ikke greit. Men det er også forskjell på å få rent et støvete gulv og et gulv innsatt med størknet grøt. Så du må nesten sjekke hva du betaler for først. Anonymkode: 6c42c...91c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå