Gå til innhold

Myggnett på innover vindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier som regel å bruke vifte på soverommet om sommeren da temperaturen er varm, men synes selvfølgelig det beste er å kunne ha vinduet åpent. Problemet er at jeg får helt fnatt av tanken på at mygg/insekter da kommer inn gjennom vinduet om natten, så fnatt at jeg aldri har det åpent på sommeren. Soveromsvinduet mitt går innover, og det er et ganske langt vindu. Jeg finner ingen myggnett som passer til vinduet mitt, ettersom det går ganske langt innover når det er åpent er det ingen som er lange og brede nok, det blir alltid en glipp i bunn hvor det er helt åpent og da er det jo ikke vits med netting i det hele tatt. Lurer på om noen har noen gode tips til noe annet jeg kan prøve? 

Anonymkode: d1b58...bb3

Skrevet

Jeg har snekret en ramme i samme format som vinduet, og stiftet på netting i metall. Festet med L-kroker, slik at det er lett å sette opp og ta ned. Har det foran soveromsvinduet fra mai til oktober. Jeg har mitt på innsiden, men det kan like greit settes opp på utsiden. 

Anonymkode: 2c068...d27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er å få myggnett med dobbeltsidig tape, så det går greit å bruke selv om vinduet går innover.

Anonymkode: 2885e...565

Skrevet

Enten i hjemmesnekra ramme på utsiden, eller en variant som du setter en borrelås(krokdelen) rundt på vinduskarmen utenpå. Har den siste selv og det fungere bra. Å ha noe på innsiden blir kronglete når du skal åpne/stenge vindu.

Skrevet

Jeg har pollenfilter med borrelås på innsiden av vindu som slår innover, det stopper også innsektene.

Det er, som @tdm900 sier litt kronglete hvis jeg skal åpne/stenge vindu, men det skjer så sjeldent på den årstiden for min del at det ikke er noe problem.

Anonymkode: 6f588...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...