Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er snart ferdig utdannet med bachelor i økonomi og har fått jobb i bdo. Har en helt fin startlønn på like under 500.000. Men hvilken stigning kan man vente seg i årene fremover? Jeg har nemlig hørt at det er stillingsopprykk hvert år de første årene. Hva menes egentlig med det? Hører gjerne fra de som jobber som regnskapskonsulent også andre steder, og hva dere tjener.

Endret av tassepus
Gramatikk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 50’ i opprykk etter ett år og 50’ nye ved oppnådd autorisasjon etter 2 år. 

Anonymkode: 34b19...42f

Skrevet

Du kan forvente minst 100k etter 2 års praksis og autorisasjon. 

Anonymkode: 99677...f05

Skrevet

AnonymBruker skrev (På 2/26/2022 den 12.03):

Jeg fikk 50’ i opprykk etter ett år og 50’ nye ved oppnådd autorisasjon etter 2 år. 

Tusen takk for svar, hva menes egentlig med opprykk? Er det noen endringer i stillingen, eller betyr det bare at man går opp i lønn fordi man har jobbet der en viss stund? Får alle opprykk etter denne perioden, eller må man vise at man for eks behersker jobben osv?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2/26/2022 den 16.43):

Du kan forvente minst 100k etter 2 års praksis og autorisasjon. 

Anonymkode: 99677...f05

Takk for svar, nå ser det ut til at det snart kreves 3 års praksis for å få autorisasjon, da blir kanskje de 100k fordelt over 3 år istedet? Eller tror du man går opp 100k på 2 år likevel?

Endret av tassepus
AnonymBruker
Skrevet
tassepus skrev (På 28.2.2022 den 23.54):

Takk for svar, nå ser det ut til at det snart kreves 3 års praksis for å få autorisasjon, da blir kanskje de 100k fordelt over 3 år istedet? Eller tror du man går opp 100k på 2 år likevel?

Hvor står det at du må ha 3 års praksis? Tror ikke det stemmer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor står det at du må ha 3 års praksis? Tror ikke det stemmer.

Foreslått ny regnskapslov, hvor praksiskravet er 3 år for å få autorisasjon. Ikke vedtatt enda tror jeg, men er nok ganske sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...