AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Jeg ønsker å høre litt erfaringer fra de som har både egenfødte og adopterte barn 😊 Hvordan har det gått hos dere? Er det noen ulemper eller utfordringer man bør tenke på? Vi er et par som har ett biologisk barn. Jeg kan ikke få flere egne barn, og vi vurderer derfor adopsjon. Anonymkode: 42fec...db3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 En venn av meg har en søster som er adoptert, han har og en biologisk søster. Han og den "hjemmelagde" søstera er vellykkede, høye, var skoleflinke og hadde lett for flere ting. Adoptivsøster kom til dem som 3/4 åring og hadde ikke hatt det greit der hun var. Var utenlandsadoptert. Hun slet med mange ting gjennom hele oppveksten og slet på mange måter ut foreldrene, selvsagt helt uten skyld. Hun var ikke så skoleflink, ble mobbet fordi hun så annerledes ut og slet psykisk, fikk anorexi osv. Dette var en ressurssterk familie som nok trodde at de hadde mye og tilby et barn. Slik blir det nok ikke for dere, men vær oppmerksom på at et adoptert barn gjerne har en bagasje. Anonymkode: 9392f...b74 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Jeg er den adopterte i en søskenflokk på to. Det har alltid vært sårt. Det hadde kanskje alltid vært kjipt (jeg er i mot utenlandsadopsjon uansett) men det at mine foreldre har et biologisk barn har ikke gjort det bedre. Anonymkode: 675e4...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er den adopterte i en søskenflokk på to. Det har alltid vært sårt. Det hadde kanskje alltid vært kjipt (jeg er i mot utenlandsadopsjon uansett) men det at mine foreldre har et biologisk barn har ikke gjort det bedre. Anonymkode: 675e4...9f6 Hadde du følt det kunne vært enklere hvis den ene adoptivforelderen din også var adoptert fra samme land? Ts Anonymkode: 42fec...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå