AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Noen som har noen tips til meg? jeg har en baby på 7mnd som ikke vil ligge alene. Jeg og mannen min prøver hver kveld å legge han i egen seng, men han ender som regel opp på armen vår hver kveld, da han kan gråte av og på i over 2 timer hvis han ligger i sengen. Når vi prøver å få han til å ligge i sengen, sitter vi alltid med han inne på rommet, og stryker på han og synger for han. Vi har også forsøkt å gå ut og inn av rommet. Hvis han sovner i sengen vår, og vi går ut av rommet, våkner han etter ca. 15minutter, og begynner å gråte. Hvis vi ikke går inn til han, blir han hysterisk. Han våkner også mye om natten, og har vansker med å finne søvnen selv, han må enten ammes eller holdes (sovner da raskt). vi føler oss helt hjelpesløse, har snakket med helsesøster om dette, men hun sier vi bare må fortsette med rutiner, noe vi har forsøkt siden han var 3mnd gammel. Anonymkode: 1da82...5e8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Det er som å lese om vår gutt på den alderen! Han var helt lik. Vi valgte å la han styre showet 100% for å slippe så mye gråt og stress. Dvs at jeg ammet han i søvn, og lå med han i senga vår og annet av og på i ca to timer. Kjipt, men levelig med bok eller serier. Ammet i søvn hver gang han våknet im natta også, noe som var ofte. Ved ni mnd snudde han seg bort fra puppen en kveld og begynte å prøve å sovne på egenhånd. Litt etter ville han ikke amme mer om natta heller. Søvnen ble gradvis bedre helt av seg selv etter det 😊 Anonymkode: f9207...a90
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er som å lese om vår gutt på den alderen! Han var helt lik. Vi valgte å la han styre showet 100% for å slippe så mye gråt og stress. Dvs at jeg ammet han i søvn, og lå med han i senga vår og annet av og på i ca to timer. Kjipt, men levelig med bok eller serier. Ammet i søvn hver gang han våknet im natta også, noe som var ofte. Ved ni mnd snudde han seg bort fra puppen en kveld og begynte å prøve å sovne på egenhånd. Litt etter ville han ikke amme mer om natta heller. Søvnen ble gradvis bedre helt av seg selv etter det 😊 Anonymkode: f9207...a90 Godt å høre at vi ikke er alene om det i hvert fall 😅 ts Anonymkode: 1da82...5e8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Det er nok veldig vanlig. Selv om det er mager trøst Begge våre har vært umulig å bare legge og gå ifra. Vår eldste kunne sove i egen seng, men måtte ammes i søvn, og så holde hånden hele natten omtrent.. til han var over året. Minsten er også litt sånn. Anonymkode: ede14...b7c
KristineS Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 21.57): Det er som å lese om vår gutt på den alderen! Han var helt lik. Vi valgte å la han styre showet 100% for å slippe så mye gråt og stress. Dvs at jeg ammet han i søvn, og lå med han i senga vår og annet av og på i ca to timer. Kjipt, men levelig med bok eller serier. Ammet i søvn hver gang han våknet im natta også, noe som var ofte. Ved ni mnd snudde han seg bort fra puppen en kveld og begynte å prøve å sovne på egenhånd. Litt etter ville han ikke amme mer om natta heller. Søvnen ble gradvis bedre helt av seg selv etter det 😊 Anonymkode: f9207...a90 Hos oss var det veldig likt som dette. Samsov og ammet oss gjennom omtrent hele natta til han var ti måneder. Først da begynte han å godta å sove noe som helst annet sted enn på meg eller far (også på dagtid!). Overgangsperioden til å bare ligge i egen seng gikk egentlig ganske greit når vi ventet med det til han selv viste at han var klar for det. Nå er han 19 måneder og har sovet hele natta gjennom på eget rom i 7-8 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå