Gå til innhold

Barnevogn på vinterføre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha en vogn på hytta, på snørike Sjusjøen. 

Bør jeg gå for vogn med fire hjul (feks Emmaljunga med lufthjul) eller kan jeg gå for en trehjulsvogn med store luftfylte dekk typ denne? 

Mini er 11mnd, liker å trille øange turer. 

https://www.jollyroom.no/barnevogner/multibarnevogner/lopevogner/hauck-runner-2-aktivitetsvogn-black

Anonymkode: cb6fc...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har emmaljunga, både duo Egde og Modial - funker fjell på snø og dårlig føre! Modialen er hakket bedre siden hjulene er større, men gode vogner for utfordrende føre/terreng begge to😊 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga sine digre vogner er geniale på snøføre. Bare å snekre plog på, så kan du måke i samme slengen.

Anonymkode: a5edb...566

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Og ja, skal kjøpe med plog 🤣

Er fire faste hjul best eller virker disse såfremt det er lufthjul? Takk for svar 😊

Screenshot_20220224_211144_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Og ja, skal kjøpe med plog 🤣

Er fire faste hjul best eller virker disse såfremt det er lufthjul? Takk for svar 😊

Screenshot_20220224_211144_com.android.chrome.jpg

Fire faste er best på snøføre, men de fleste svingbare kan låses og da funker det helt greit. Vår Bugaboo er helt kurant på snøføre, men ikke like bulldoser som Emmaljungan vi har arva og satt på hytta. Den kan sikkert kjører i skiløypa (ikke at jeg tørr å prøve - gærne menn 50+ i lycra hadde stukket meg ihjel med staven 🙊😂)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fire faste er best på snøføre, men de fleste svingbare kan låses og da funker det helt greit. Vår Bugaboo er helt kurant på snøføre, men ikke like bulldoser som Emmaljungan vi har arva og satt på hytta. Den kan sikkert kjører i skiløypa (ikke at jeg tørr å prøve - gærne menn 50+ i lycra hadde stukket meg ihjel med staven 🙊😂)

🤣🤣🤣🤣🤣 Der er mange gærne menn i lycra her på Sjusjøen også 🙈🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok enten hatt med 3 store hjul eller 4 faste/låste hjul. 

2 svingbare hjul i front er helt håpløst å trille med. Hjula går alle veier og det blir fryktelig tungt og vanskelig å trille.

Vi kjøpte nesten akkurat tfk mono og den er den beste vogna jeg har hatt både på snøføre og asfalt. Tror man kan få ski til fremhjulet og😅

JEG har i alle fall best erfaring med 3 hjul i snø. Både med hjulet låst fast og svingbart. 

Anonymkode: 8e033...c59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 faste er min favoritt på snøføre. Gjerne Mondial med de store lufthjulene.

Har selv en edge duo s, med svingbare hjul, er det mye snø så hjelper det ikke noe særlig at hjulene kan låses, de blir for små. Har også en City cross, som sovevogn i barnehagen nå, og den var bedre på snøføre, selvom det ikke var lufthjul. 

Det kan nok hende at 3 hjul også fungerer, men da må de være store, virker som det er cluet for å fungere godt i snøen.

Anonymkode: 1dd07...ff5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Det står mellom disse tre vognene, to av de har fire faste lufthjul, og en har to ekstra store lufthjul og ett stort lufthjul. Vurderte nemlig først Emmaljunga men de store gode vognene selges ikke lengre. Så på brukte på Finn, men er redd for at dekkene skal punktere når vogna er over fem år gammel og likevel koster +4000 🙈 Noen som er kjent med forslagene mine? 

Screenshot_20220225_124740_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20220225_124723_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20220225_124713_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som hadde en petit cherie, og som endte med å kjøpe seg ny vogn etter bare noen ukers bruk. VAr visstnok et helvete å slå sammen, så veldig knot når de skulle ut med bil. 

Anonymkode: d5fb4...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner en som hadde en petit cherie, og som endte med å kjøpe seg ny vogn etter bare noen ukers bruk. VAr visstnok et helvete å slå sammen, så veldig knot når de skulle ut med bil. 

Anonymkode: d5fb4...ee6

Huffda det høres ikke bra ut, takk for info 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Emmaljunga er at du mest sannsynlig får solgt den igjen til en god pris når dere er ferdige med vognperioden, som også er verdt å ta med i regnestykket.

Anonymkode: cc520...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordelen med Emmaljunga er at du mest sannsynlig får solgt den igjen til en god pris når dere er ferdige med vognperioden, som også er verdt å ta med i regnestykket.

Anonymkode: cc520...f1d

Ja, det var et utrolig godt tips. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, det var et utrolig godt tips. Tusen takk 😊

Jeg ville også heller valgt en av «kvalitetsvognene» som nevnes her i tråden (sikker på du kan finne noen billige på Finn om du har på autosøk!) fremfor de billigere du viser til lenger oppi her😊 Større sjanse for at du blir misfornøyd og heller ender opp med å kjøpe en annen vogn da etter min erfaring! Heller en god bruktvogn enn en mindre god ny vogn☝🏻

Anonymkode: 6f20a...57d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endt opp med å kjøpe sykkelvogn, Nordic cab, med joggehjul som barnevogn nå, etter ha slitt i snøværet. Den kommer frem uansett hvor dårlig brøytet det er, og kan legges helt flat i ryggen. 😊 

Anonymkode: 17296...a5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk alle sammen!! Har funnet meg en brukt Emmaljunga som jeg kommer til å gå for. Igjen, tusen takk for alle svar 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thule glide 2 🙏🙏🙏🙏🙏 Verdens beste vogn på vinterføre og på ulendt terreng 💪

Anonymkode: 622a0...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...