Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har følt meg litt uggen tidligere i uka, men har hatt mye matlyst og har koblet uggenheten med at jeg har spist for mye når matlysten har vært til stede. 

I dag tidlig kastet jeg plutselig opp. Spiste ikke noe særlig i går ettermiddag/kveld, så det var ikke så mye som kom opp. Men det føltes bedre etterpå. Da jeg kom på kontoret måtte jeg kaste opp en gang til, men denne gangen var det bare vann. Har følt meg kvalm til og fra i hele dag, men ikke kastet opp noe mer. 

Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Altså å kun kaste opp på morgenen, og ellers bare være kvalm? Lurer på om det samme skjer i morgen..   

Anonymkode: 74e9b...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kjenner seg igjen i morgenkvalme? Er vel et av de mest kjente symptomene for alle gravide som alle voksne vet

Anonymkode: cbc93...664

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er helt vanlig.

Anonymkode: b3dc9...d22

Skrevet

Du tuller nå, sant? 

Anonymkode: 659ab...d60

• Liker 1
Skrevet

Du er gravid og lurer på om det er normalt med morgenkvalme?:klo:

Anonymkode: 3c84b...d49

Skrevet

Voldsomt så unødvendig sure svar du skulle få, da. Skjerpings.. 

Svangerskapskvalme er helt vanlig, ja, som du helt sikkert vet. 

Oppkast er vanligst om morgenen (derfor det heter morning sickness på engelsk, sickenss som i oppkast, ikke kvalme). 

Det er fordi man da har tom mage. Å spise ofte hjelper mot oppkast. Om morgenen anbefales det å spise litt allerede før man går ut av sengen, om man er plaget med oppkast. 

Jeg kastet opp noen få morgener. Var veldig kvalm hele døgnet, men bare to-tre morgener jeg faktisk kastet opp. 

Anonymkode: 09b92...d1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har følt meg litt uggen tidligere i uka, men har hatt mye matlyst og har koblet uggenheten med at jeg har spist for mye når matlysten har vært til stede. 

I dag tidlig kastet jeg plutselig opp. Spiste ikke noe særlig i går ettermiddag/kveld, så det var ikke så mye som kom opp. Men det føltes bedre etterpå. Da jeg kom på kontoret måtte jeg kaste opp en gang til, men denne gangen var det bare vann. Har følt meg kvalm til og fra i hele dag, men ikke kastet opp noe mer. 

Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Altså å kun kaste opp på morgenen, og ellers bare være kvalm? Lurer på om det samme skjer i morgen..   

Anonymkode: 74e9b...22d

Helt vanlig i uke 6. da det starter

Anonymkode: 3fd11...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...