AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Elixir, Cosmeceuticals Niactil 4%. https://lyko.com/no/elixir-cosmeceuticals/elixir-cosmeceuticals-niactil-4---30ml The Ordinary, Niacinamide 10% + Zinc 1%. https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-niacinamide-10--zinc-1 Emma S, Niacinamode Treatment. https://lyko.com/no/emma-s/emma-s.-treatment-niacinamide-formula-30-ml Har sensitiv hud, skal brukes sammen med andre The Ordinary-produkter. Har hørt at The Ordinary er altfor sterk, så vurderer derfor Elixir. Emma sin var billig, men er den bra? Takk for hjelpen! Anonymkode: 9f17e...e5e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Det er ingen fasit. Du må nesten prøve deg frem Anonymkode: 4c19d...3be
AprilLudgate Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Har ikke god erfaring med noen av disse. Dvs: Niactil var grei, men ikke noe mer. Emma S var veldig meh. Jeg bruker First Serum fra Skincity, og synes til nå det er best av de nevnte. Har ikke prøvd Inkey List sitt, er halvveis nysgjerrig på det.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Fløff skrev (59 minutter siden): Har ikke god erfaring med noen av disse. Dvs: Niactil var grei, men ikke noe mer. Emma S var veldig meh. Jeg bruker First Serum fra Skincity, og synes til nå det er best av de nevnte. Har ikke prøvd Inkey List sitt, er halvveis nysgjerrig på det. Takk for svar! Kan du si litt hva du var misfornøyd med? Ser at den du snakker om fra Skincity har like høy konsentrasjon av niacinamide som The Ordinary og den er visst veldig veldig sterk. https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/first-concentrate-30-ml riktig? Niacinamide funker best i 4-5% konsentrasjon. Anonymkode: 9f17e...e5e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Fløff skrev (1 time siden): Har ikke god erfaring med noen av disse. Dvs: Niactil var grei, men ikke noe mer. Emma S var veldig meh. Jeg bruker First Serum fra Skincity, og synes til nå det er best av de nevnte. Har ikke prøvd Inkey List sitt, er halvveis nysgjerrig på det. Hvilket produkt er minst oljete? Jeg kan ikke bruke enkelte produkter fordi de ffår huden til å glinse. Vil ha så matt som mulig. Anonymkode: 9f17e...e5e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Husk at produkter fra The Ordinary er gode som tilleggsprodukter, men de bør ikke dominere hudpleierutinen din. Det har vært mye hype rundt de, men det er hovedsakelig fordi de er gode i forhold til hvor billige de er. Hadde tatt Elixir sin. Anonymkode: 287d6...0d3
FrkZ Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Har mest troen på Elixir. Den har leveringssystem, som får ingrediensene til å virke «der de skal», og trenger dypere ned i huden=mer effekt. Enn f.eks the ordinary som blir liggende å skape irritasjon oppe i øverste hudlag, og skape ubalanse.
AprilLudgate Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilket produkt er minst oljete? Jeg kan ikke bruke enkelte produkter fordi de ffår huden til å glinse. Vil ha så matt som mulig. Anonymkode: 9f17e...e5e Ser flere her anbefaler Elixir, jeg har fuktfattig/tørr hud og for meg legger den igjen en såpass god mengde glins at jeg synes det kan være litt irriterende under sminke. Av de har jeg prøvd er det nok Emma S som gir minst glød. First Serum synes jeg ikke gløder, men det kan hende en fet hudtype vil synes det - usikker.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Fløff skrev (På 25.2.2022 den 8.19): Ser flere her anbefaler Elixir, jeg har fuktfattig/tørr hud og for meg legger den igjen en såpass god mengde glins at jeg synes det kan være litt irriterende under sminke. Av de har jeg prøvd er det nok Emma S som gir minst glød. First Serum synes jeg ikke gløder, men det kan hende en fet hudtype vil synes det - usikker. Da er den fra Elixir uaktuell dessverre. Men First Serum fra Skin City funker altså best for deg med oljete hud? 🤗 Anonymkode: 9f17e...e5e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 Anbefaler Paulas choice Anonymkode: 27920...c15
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er den fra Elixir uaktuell dessverre. Men First Serum fra Skin City funker altså best for deg med oljete hud? 🤗 Anonymkode: 9f17e...e5e Jeg har motsatt erfaring med Elixir sin, for meg funker den fint under sminke. På sommeren bruker jeg kun Niactil + sminke, mens på vinteren bruker jeg krem for fuktighet i tillegg. Har sensitiv blandingshud. Anonymkode: 4808e...5ed
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Da er den fra Elixir uaktuell dessverre. Men First Serum fra Skin City funker altså best for deg med oljete hud? 🤗 Anonymkode: 9f17e...e5e Jeg har oljete hud i t-sonen, og for meg fungerer elixir sin veldig bra. Matter. Anonymkode: 65f37...360 1
AprilLudgate Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er den fra Elixir uaktuell dessverre. Men First Serum fra Skin City funker altså best for deg med oljete hud? 🤗 Anonymkode: 9f17e...e5e Jeg har ikke oljete, men dehydrert/tørr First Serum gir ikke meg glans iallefall. Du kan jo også vurdere The Inkey List sin. Men som sagt synes jeg igrunnen at Emma S var den som gav meg minst mtp fukt Så kanskje den er OK å starte med? Men: ser at noen her med fet/kombohud kan bruke den alene som fukter. Det kan jeg skjønne - og da kan det være den er fin for fet hud som eneste fuktighetsprodukt Kanskje derfor de i den kategorien virker å like den veldig godt. At den matter skjønner jeg ingenting av, men mulig den gjør det alene. Endret 26. februar 2022 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Anbefaler Paulas choice Anonymkode: 27920...c15 Den inneholder 20% niacinamide!! 😬 Det er 15% for mye i forhold til anbefalt mengde dessverre... why... Fader at slike ting koster så mye og at man ikke får prøvd produktene. Jeg ønsker meg en niacinamidekrem/serum som ikke gir oljete eller skinnende hud. Anonymkode: 9f17e...e5e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Fløff skrev (5 timer siden): Jeg har ikke oljete, men dehydrert/tørr First Serum gir ikke meg glans iallefall. Du kan jo også vurdere The Inkey List sin. Men som sagt synes jeg igrunnen at Emma S var den som gav meg minst mtp fukt Så kanskje den er OK å starte med? Men: ser at noen her med fet/kombohud kan bruke den alene som fukter. Det kan jeg skjønne - og da kan det være den er fin for fet hud som eneste fuktighetsprodukt Kanskje derfor de i den kategorien virker å like den veldig godt. At den matter skjønner jeg ingenting av, men mulig den gjør det alene. Takk for svar! Da må jeg vurdere first serum! Anonymkode: 9f17e...e5e
jukkapalme Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den inneholder 20% niacinamide!! 😬 Det er 15% for mye i forhold til anbefalt mengde dessverre... why... Fader at slike ting koster så mye og at man ikke får prøvd produktene. Jeg ønsker meg en niacinamidekrem/serum som ikke gir oljete eller skinnende hud. Anonymkode: 9f17e...e5e Den finnes i 10% også. Men det er litt for mye for mange det også og niacinamid er jo best i 4-5%. Jeg har prøvd alle du nevner i hovedinnlegget. Niactil er helt klart best, syns jeg. Bruker den på kvelden. The ordinary sin er ok, brukte den i et par år før jeg prøvde Niactil. Emma s sin er meh og Paulas Choice sin 10% var helt grei.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den inneholder 20% niacinamide!! 😬 Det er 15% for mye i forhold til anbefalt mengde dessverre... why... Fader at slike ting koster så mye og at man ikke får prøvd produktene. Jeg ønsker meg en niacinamidekrem/serum som ikke gir oljete eller skinnende hud. Anonymkode: 9f17e...e5e Har du en hudpleier e.l. i nærheten som selger Elixir? Jeg fikk en bitteliten prøveboks med Niactil av min lokale hudpleier (bor i en liten by) og den holdt i ca 1 uke. Var nok til at jeg ble helfrelst😀 Anonymkode: 4808e...5ed
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 1.55): Husk at produkter fra The Ordinary er gode som tilleggsprodukter, men de bør ikke dominere hudpleierutinen din. Det har vært mye hype rundt de, men det er hovedsakelig fordi de er gode i forhold til hvor billige de er. Hadde tatt Elixir sin. Anonymkode: 287d6...0d3 Hvor har du dette fra? Ts: jeg har brukt the ordinary sin, den fungerer veldig bra. Ikke merket, eller hørt fra andre, at den skal være for sterk. Huden må vennes gradvis til den, som med andre virksomme produkter. Anonymkode: daa9c...c21
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 Jeg blandet dråper med Paula's Choice sin 10% (konsistens som vann) med deres Azealic Booster (kremkonsistens) og synes jeg fikk fint resultat av den blandingen. First Serum fra SkinCity likte jeg ikke konsistensen på. Jeg synes huden fikk en seig hinne. Anonymkode: bf058...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå