Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å ha med div drikker til fødselen, men er ikke særlig glad i varm brus ol. Har man tilgang til isbiter ? Eller bør man ta m kjølebag?

Anonymkode: 1e998...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varrierer sikkert men jeg fødte på ett lite lokalt sykehus og der hadde de isbitmaskin i gangen utenfor rommene. Tipper vertfall de største sykehusene har.

Anonymkode: 0856b...620

Skrevet

Her har man et prakteksempel på det som har blitt diskutert her inne de siste dagene! Fødende har for mange krav. Isbiter på en fødestue 🤣

Anonymkode: 86f15...827

• Liker 11
Skrevet

Sånn rent sikkerhetsmessig hadde jeg droppet isbiter. Dessuten orker du ikke nødvendigvis spise/drikke noe særlig. 

Anonymkode: d4c30...e36

• Liker 1
Skrevet

Ta med deg kjølebag du😳

Anonymkode: ec8f2...58a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta med deg kjølebag du😳

Anonymkode: ec8f2...58a

Eventuelt et lite kjøleskap. Mor og far har sikkert mye i fødebagen som bør oppbevares kjølig.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt et lite kjøleskap. Mor og far har sikkert mye i fødebagen som bør oppbevares kjølig.

Hjelpes...

Anonymkode: 2f0ab...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her har man et prakteksempel på det som har blitt diskutert her inne de siste dagene! Fødende har for mange krav. Isbiter på en fødestue 🤣

Og hvis du leser svaret over ditt- så er svaret JA. Det er viktig å drikke og å gå i seg energi..

Anonymkode: 1e998...2ba

Skrevet

De fleste steder har kantine eller kafe. Mannen kan jo stikke bort å kjøpe noe kaldt. Ellers antar jeg at de har mugge med vann og saft i kjøleskapet du kan få.

Anonymkode: 5e8e2...8c9

• Liker 2
Skrevet

Du får både kaldt vann og kald saft på føden, så det hadde jeg ikke tenkt noe mer på. 

Anonymkode: 5f434...dcb

• Liker 2
Skrevet

Fødte på Ahus. Tilgang på isbiter både på barsel, føden og barselhotellet! Fantastisk! Noe så enkelt gjorde oppholdet mye bedre. 

Anonymkode: 32b68...b5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor blåst er du egentlig? Det er veldig viktig å få i seg drikke på føden, og det er lettere når man slipper varm og ekkel drikke. Den står jo gjerne framme en stund etter at den er hentet. Isbiter og isvann er helt standard, og jordmor oppfordrer til å drikke mye både på føde og barsel. 

Anonymkode: 133ca...ff6

• Liker 1
Skrevet

Ikke isbiter på sykehuset i Kristiansand da jeg fødte for 7 år siden. Ekstremt irriterende, jeg var avhengig av isbiter. 

Anonymkode: e6427...9c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Såå, hvis du er å handler, men ikke finner det du skal ha i butikken, så spør du ikke de ansatte om de har varen, du krever at de har den?

Det her er jo kun et spørsmål, ikke noe krav.

Til TS: Både på fødeavdeling og barsel har de isbiter her i alle fall. Maskin med vann, is og vann OG is😊 

Anonymkode: 6f8df...700

• Liker 2
Skrevet

Der jeg fødte hadde de også isbiter. Gjorde det så mye lettere å få i seg væske. De byttet også ut eplejuicen med en kald en om jeg ikke rakk å drikke den opp. 

Anonymkode: 6e71f...a25

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke isbiter på sykehuset i Kristiansand da jeg fødte for 7 år siden. Ekstremt irriterende, jeg var avhengig av isbiter. 

Anonymkode: e6427...9c1

Var isbiter både på føde og barsel når jeg fødte der. Alle andre avd har og isbiter utenom slagavd som en periode hadde en maskin som var i stykker og teknisk avd hadde sommerferie. (Ja, min mann er innom de alle 🙈)

Anonymkode: 7f00f...b1f

Skrevet

På KK i Bergen ble jeg påtvunget isbiter, og jeg hater isbiter 😛 Men klin umulig å få dem til å komme med noe drikke som ikke hade styggedommen i seg. 

Anonymkode: fba3c...ee9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Isbiter på en fødestue er helt, dønn normalt ;) Det er også ganske så stor forskjell på et krav og et spørsmål. "Har dere isbiter?" vs "Gi meg isbiter nå!". 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og det er helt sikkert meningen også ;) 

Anonymkode: ebdcb...10e

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På KK i Bergen ble jeg påtvunget isbiter, og jeg hater isbiter 😛 Men klin umulig å få dem til å komme med noe drikke som ikke hade styggedommen i seg. 

Samme her da jeg fødte på Ullevål for en måned siden. Den ene jordmoren ville gjerne at jeg skulle spise isbiter også. 😛

Anonymkode: 850f3...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...